Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@09:12:42 GMT

جنگ آمریکا با چین متوقف می‎شود؟

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۱۲۶۱۰

جنگ آمریکا با چین متوقف می‎شود؟

چین قول داده خریدش از امریکا را به طور قابل توجهی افزایش دهد، اما کارشناسان و مقامات ارشد می گویند که مشکلات کلیدی هنوز حل نشده است.

به گزارش مشرق، ایالات متحده و چین در مرحله رسیدن به جنگ تجاری متوقف شده اند. حالا قسمت سخت ماجرا فرارسیده است. سی ان ان مانی گزارشی دراین باره منتشر کرده است.

پس از مذاکرات در سطح بالا در واشنگتن، دو اقتصاد بزرگ جهان تهدید های تعرفه ای را به حالت تعویق درآورده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال آنها سعی می کنند با مسایلی که باعث درگیری های اخیر شده، کنار بیایند.

چین قول داده خریدش از امریکا را به طور قابل توجهی افزایش دهد، اما کارشناسان و مقامات ارشد می گویند که مشکلات کلیدی هنوز حل نشده است.

به همین دلیل هم کارشناسان معتقدند بعید است این ماجرا پایان تنش دو کشور باشد. در این گزارش، مشکلاتی که احتمالا به وجود می آید، آورده شده است:

۱- ادعاهای امریکا درباره سرقت فناوری توسط چین به کجا می رسد؟

تهدید امریکا برای اعمال تعرفه های سنگین به مبلغ ۱۵۰ میلیارد دلار روی کالاهای چینی از نتیجه تحقیق درباره چگونگی استفاده چین از تکنولوژی امریکا به دست آمد.

این موضوع شامل شرکت های امریکایی می شد که در عوض دسترسی به بازار بزرگ چین، تحت فشار قرار گرفته اند تا اسرار فناوری خود را در اختیار چینی ها قرار دهند.

امریکایی ها می خواهند تغییراتی در این زمینه انجام شود تا انتقال فناوری اجباری به منظور انجام تجارت در چین رخ ندهد. رابرت لایتیزر، نماینده تجاری امریکا می گوید: ده ها میلیون شغل امریکایی می تواند به این دلیل در خطر باشد.

مقامات امریکایی به ویژه در مورد برنامه های صنعتی چین از جمله «ساخت ۲۰۲۵» (Made in ۲۰۲۵) نگران هستند. دراین برنامه صدها میلیون دلار برای صنایع پیشرفته مانند رباتیک، خودروهای الکتریکی و کامپیوتری سرمایه گذاری شده. هدف چین از این اقدامات تبدیل شدن به رهبر جهان در این زمینه ها است.

اما کارشناسان درباره موافقت چین با تغییر این برنامه ها با شک و تردید نگاه می کنند. چین خود را مرکز اصلی توسعه اقتصادی می داند.

به گفته کارشناسان، این طرح چین برای برنده شدن در آینده است. به همین دلیل هم قبول آن مورد تردید قرار گرفته است.

۲.آیا امریکا می تواند شکاف تجاری با چین را کاهش دهد؟

تعهد چین این است که خرید کالا و خدمات امریکایی را به طور قابل توجهی افزایش دهد. اما کارشناسان نسبت به این موضوع هم شکاک هستند. به گفته آنها تقاضای ایالات متحده برای کاهش تراز تجاری ۲۰۰ میلیارد دلاری «عملا غیرممکن است».

برای این منظور، یک تیم امریکایی برای تهیه جزییات افزایش خرید چینی ها در زمینه هایی مانند انرژی و کشاورزی به این کشور سفر خواهد کرد.

موسسه آکسفورد پیش بینی کرده است که با اضافه شدن خطرات احتمالی، کسری تجاری امریکا به دلیل اقدامات دولت ترامپ برای کاهش مالیات و افزایش هزینه ها با بقیه جهان در سال جاری به ۱۰۰ میلیارد دلار افزایش پیدا خواهد کرد.

۳.چه اتفاقی برای ZTE می افتد؟

وزارت بازرگانی ایالات متحده ZTE را از خرید قطعات حیاتی اش از شرکت های امریکایی منع کرد. این ماجرا باعث عدم اطمینان از سرنوشت شرکت فناوری ZTE شد.

پکن در طول مذاکرات تجاری با واشنگتن برای لغو این ممنوعیت فشار می آورد. چین می گوید این شرکت کارخانه های خود را متوقف کرده است.

مقامات امریکایی هم می گویند این ممنوعیت به این دلیل اعمال شد که ZTE اعتراف کرده تحریم های ایران و کره شمالی را نقض کرده است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: جام جهانی 2018 روسیه خروج آمریکا از برجام حمایت از کالای ایرانی آمریکا تهدید آمریکا چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۲۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد

صادرات فزاینده فولاد چین به تنش تجارت جهانی دامن زده است.

به گزارش ایسنا، بزرگترین موج صادرات فولاد چین از زمان اشباع جهانی در اواسط دهه ۲۰۱۰، تنش‌های تجاری در سراسر جهان را شعله ور می‌کند زیرا این فلز به طیف وسیع‌تری از مقاصد می‌رسد.

بزرگترین تولیدکننده جهان در سه ماهه اول حدود ۲۶ میلیون تن صادرات داشته است که ۲۸ درصد بیشتر از سال قبل بود زیرا بحران املاک باعث کاهش تقاضای داخلی شده است. آسیای شرقی همچنان بازار اصلی است اما محموله‌ها به هند، خاورمیانه و آمریکای لاتین در حال افزایش است.

صادرات فزاینده در حال تشدید اصطکاک تجاری در سراسر جهان است. جو بایدن خواستار اعمال تعرفه‌های ۲۵ درصدی بر برخی محصولات فولادی چین شده است. در حالی که ایالات‌متحده فولاد بسیار کمی از بزرگترین اقتصاد آسیا می‌گیرد، این بخشی از یک اقدام گسترده‌تر واشنگتن برای عقب‌نشینی در مقابل چیزی است که می‌گوید ظرفیت مازاد چین در صنایع از فلزات تا انرژی خورشیدی است.

بر اساس گزارش، صادرات فولاد به برزیل در سه ماهه اول نسبت به سال قبل ۲۹ درصد افزایش یافت و صادرات فولاد به کلمبیا و شیلی به ترتیب ۴۶ و ۳۲ درصد افزایش یافت. هر سه کشور اقدامات تجاری را برای مقابله با این افزایش آغاز کرده‌اند یا در حال آماده سازی هستند.

چین از سال ۲۰۱۹ هر سال حدود یک میلیارد تن فولاد تولید می‌کند اما رکود سریع در فعالیت‌های ساختمانی در سال گذشته کارخانه‌ها را با مشکل مواجه کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، صادرات فولاد چین به مصر در سه ماهه اول ۹۵ درصد افزایش یافت، در حالی که صادرات فولاد به امارات‌متحده عربی ۸۱ درصد افزایش یافت. این کشور در حال حاضر سومین مقصد بزرگ فولاد چین پس از ویتنام و کره جنوبی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ویدیو/ تداوم اعتراضات دانشجویان امریکایی در حمایت از فلسطین
  • ریزگردها به ترکیه رسیدند
  • در پی همکاری برای سرکوب دانشجویان؛ افزایش فشارها برای برکناری رئیس دانشگاه کلمبیا
  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد
  • تصمیم مهم اردوغان درباره رژیم صهیونیستی ؛ روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان: روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟
  • غرب فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکند