Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@16:30:30 GMT

ثواب افطاری دادن درماه رمضان؟

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۱۲۹۷۸

روزه داری و روزه گرفتن یکی از اعمال مهم عبادی محسوب می‌شود و تنها به دین اسلام اختصاص ندارد بلکه در تمامی دین‌های آسمانی روزه گرفتن با یک سری تفاوت‌ها، به‌ عنوان یکی از اعمال واجب معرفی شده است. ناطقان: محمدطاها مرادی کارشناس علوم قرآنی  درخصوص اهمیت بالای روزه گرفتن ادیان مختلف گفت: روزه داری و روزه گرفتن یکی از اعمال مهم عبادی محسوب می‌شود و تنها به دین اسلام اختصاص ندارد بلکه در تمامی دین‌های آسمانی روزه گرفتن با یک سری تفاوت‌ها، به‌ عنوان یکی از اعمال واجب معرفی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





وی تحمل سختی روزه داری را راهی برای آمرزش از سوی خداوند دانست و ادامه داد: فردی که از آمرزش خدا در این ماه پربرکت محروم شود، بی‌سعادت و بی‌نصیب مانده است و اگر انسانی بخواهد همواره مورد لطف و رحمت الهی قرار داشته باشد، باید علاوه بر تحمل گرسنگی و تشنگی زبان خود را هم همراه با دیگر اعضای بدنش، روزه‌دار بداند.

این کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: همچنین افطاری دادن به روزه‌داران در ماه مبارک رمضان از ارزش و جایگاه بسیار بالایی برخوردار است و بر اساس آنچه که در منابع مختلف به آن اشاره شده، هرکسی که مؤمن روزه‌داری را در ماه میهمانی خدا افطاری دهد، نزد خداوند ثواب آزاد کردن بنده و آمرزش گناهان را در کارنامه اعمالش ثبت می‌کند.

 

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: بهره‌مندی از اخلاق نیکو موضوع دیگری است که همواره بر بهره گرفتن از آن در ماه مبارک رمضان تأکید شده است و خطاب به مردم چنین گفته شده: هر فردی که خلق خود را در این ماه نیکو بگرداند، از صراط به آسانی عبور می‌کند.

مرادی توضیح داد: برای پنجمین روز از ماه مبارک رمضان خواندن این دعا مورد سفارش قرار گرفته است: "اللهمّ اجْعَلْنی فیهِ من المُسْتَغْفرینَ واجْعَلْنی فیهِ من عِبادَکَ الصّالحینَ القانِتین واجْعَلْنی فیهِ من اوْلیائِکَ المُقَرّبینَ بِرَأفَتِکَ یا ارْحَمَ الرّاحِمین."

ثواب افطاری دادن همچون ثواب آزادکردن زندانی‌ است

خدایا قرار بده در این روز از آمرزش جویان و قرار بده مرا در این روز از بندگان شایسته و فرمانبردارت وقرار بده مرا در این روز از دوستان نزدیکت به مهربانى خودت اى مهربان‌ترین مهربانان. "

وی خاطرنشان کرد: همچنین خواندن نمازی دو رکعتی به گونه‌ای که در هر رکعت سوره حمد و 50 مرتبه سوره توحید وجود داشته باشد، در روز پنجم ماه رمضان ثواب بسیاری دارد. همچنین سفارش شده که پس از سلام نماز، صد مرتبه صلوات فرستاده شود. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: ماه رمضان ، افطاری دادن ، ثواب

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ماه رمضان افطاری دادن ثواب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۲۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان نوزاد توسط اپراتور هلال‌ احمر + فیلم | نوزاد دو روزه نفس نمی‌کشید!

دریافت 18 MB کد خبر 847154 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر مهم نوزاد هلال احمر خفگی حوادث ایران

دیگر خبرها

  • مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت
  • سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به تبریز
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • نجات جان نوزاد توسط اپراتور هلال‌ احمر + فیلم | نوزاد دو روزه نفس نمی‌کشید!
  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • رمضان قدیروف خود را سرحال در باشگاه نشان داد
  • طرح مسطورا موجب دشمن شناسی و تربیت کنشگر عرصه جهاد تبیین می‌شود
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • ۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود
  • ضرغامی: گردشگری در کشور افزایش یافته است