Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-16@20:05:05 GMT

بهاره رهنما سفیر شد+عکس

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۱۳۰۴۷

بهاره رهنما سفیر شد+عکس

به گزارش پارس نیوز، 

بهاره رهنما که به تازگی از نماینده یونیسف جایزه حمایت از آرمان پنجم از آرمان‌های ۱۷ گانه حقوق بشر را در مورد برابری حقوق زنان و دختران در ایران دریافت کرده، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دلایل قبول کردن مسئولیت این کمپین می‌گوید: من اصولا وقتی به یک کمپین یا به یک کار نمادین دعوت می‌شوم، دوست ندارم به شکل نمادین باقی بماند، اگر بدانم که حضورم موثر و عملی است آن کار را قبول می‌کنم، چون اصولا فرد انجام کارهای اجرایی هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:‌ در زمینه کار خودم هم همیشه همینطور بوده‌ام و جزو اولین زنان کارگردان تئاتری بوده‌ام که کارهایم را برای اجرا به شهرستان برده‌ام. بنابراین در خیلی از حوزه‌های خیریه تا کنون ورود نکرده‌ام، چرا که عملا امکان اجرایی کار کردن و دسترسی ما به اتفاقات خوب برای آن موضوع هدف کم بوده است.

 

رهنما با اشاره به اینکه نتیجه کار برایش بیش از هرچیزی مهم است افزود: وقتی که از طرف معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برای اجرای کمپین ارمغان ۳ دعوت شدم،فکر کردم چقدر نتیجه کار می‌تواند نتیجه جذابی باشد. ما می‌خواهیم در طول ماه مبارک رمضان، تعداد زیادی از حدود ۳۶۰ زن زندانی جرایم غیرعمد را آزاد کنیم. شاید جالب باشد اگر بدانید از میان ۱۸ هزار زندانی، حدود ۳۶۰ زن به علت ارتکاب جرایم غیرعمد در زندان به سر می‌برند.ما می خواهیم با شروع یک چالش و دعوت از تمام زنان هموطن این کار را پیش ببریم و کار هم کار ساده‌ای نیست و نیاز به همیاری تمام اقشار زنان ایرانی دارد، فارغ از اینکه منتقد دولت یا موافق دولت باشند.

این بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون تصریح کرد: ما برای زن ایرانی تلاش می‌کنیم و امیدوارم بازوهای کمکی خیلی خوبی از زنان قدرتمند ایران و همچنین مردانی که به حقوق زنان ایرانی احترام می‌گذارند در این چالش و کمپین به ما بپیوندند.

رهنما با اشاره به فعالیت خود در زمینه برابری حقوق زنان در ایران خاطر نشان کرد: کلا هم در این ۱۵ سالی که از فارغ‌التحصیلی‌ام از دانشکده حقوق می‌گذرد،کار وکالت انجام ندادم، اما اصل فعالیتم در زمینه کار حقوقی را در حوزه دفاع از حقوق زنان و کودکان ایرانی بود. دو سال هم سفیر انجمن حمایت از حقوق کودک بودم، سفیر انجمن هموفیلی و ام.اس و سفیر انجمن حمایت از زنان بی‌سرپرست سرطانی هستم، سفیر انجمن دیابت بودم و در همه این حوزه‌ها سعی کرده‌ام که کارها را به صورت اجرایی پیش ببرم و فقط به صورت اسم باقی نماند. همینطور در ستاد دیه برای آزاد کردن زندانیان زیر ۱۸ سال همکاری کرده‌ام. حدود ۱۵ سال پیش ستونی در مجله چلچراغ داشتم که در آن نکات حقوقی را به زنان یادآور می‌شدم و در این کمپین یکی از اهداف مهم من آشنایی زنان ایرانی با حقوقشان است که منجر به ضمانت بی جا و یا امضای چک بی‌مورد نشوند، چون خیلی از این داستان‌های زنان زندانی داستان‌های مستندعبرت آموز برای بقیه خانم ها باشد.

در اولین گام‌های کمپین ارمغان قرار است روز شنبه ۵ خردادماه، نمایش «چشم‌هایی که مال توست» به نویسندگی و کارگردانی بهاره رهنما، در پردیس تئاتر شهرزاد با همت عالی به صحنه برود و تمامی عواید آن نیز صرف آزادسازی زنان زندانی در کمپین ارمغان گردد.

معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در ماه مبارک رمضان در نظر دارد در راستای آزادسازی ۳۶۰ زن زندانی جرایم غیرعمد فعالیت کند.

انتهای پیام/

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: حقوق بشر زنان ایران ریاست جمهوری زندان تئاتر تلویزیون حقوق کودکان دیه چک خانواده زنان سفیر بهاره رهنما پار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۳۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودکان مسلمان بریتانیایی 132 هزار دلار برای کمک به خانواده‌های فلسطینی و یمنی جمع‌آوری کردند

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، کمپین بشردوستانه «بچه‌های رمضان» برای اولین بار چهار سال پیش توسط زاویر خان، 10 ساله از شرق لندن راه‌اندازی شد.
 
خان که «بچه رمضان» نام دارد، کمپین خود را در ماه رمضان ۲۰۲۱ برای جمع‌آوری 5 هزار پوند برای بسته‌های غذایی بریتانیا آغاز کرد.
 
سال 2022 با کمک چند کودک 10 هزار پوند  و سال گذشته از طریق همکاری با یک گروه 15 نفره آشپزی، بیش از 42 هزار پوند جمع‌آوری کرد. امسال نیز این کمپین شامل 23 کودک بود.
 
مادرش، تحریم نور گفت: «این فقط یک ابتکار مردمی بود که از آشپزخانه من شروع شد. از آن زمان تاکنون، ما کمپین بچه‌های رمضان را هر سال انجام می‌دهیم و هر سال این تیم با جذب چند کودک دیگر بزرگتر می‌شود.»
 
امسال کودکان 4 تا 13 ساله در چهار رستوران شام خوردند و تجربیات آشپزی خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند. آنها از طریق پیوند اهدای آنلاین از اهداکنندگان درخواست حمایت مالی کردند.
 
نور گفت: «آنها در آشپزخانه‌های خودشان آشپزی و ویدیوهایی را برای ما ارسال می‌کردند تا برای ترویج مفهوم بچه‌های رمضان بارگذاری کنیم. اما در عین حال از طریق پیوندهای خودشان نیز کمک مالی جمع‌آوری می‌کردند.»
 
وی افزود: «ما تصمیم گرفتیم به همه بچه‌هایی که در این کمپین شرکت کردند، یک بسته بچه‌های رمضانی شامل برخی منابع اسلامی بدهیم.»
 
خان افزود: «احساس می‌کنم با پیشرفت کمپین بچه‌های رمضان باید بچه‌های بیشتری را از سراسر انگلیس به این کار جذب کنیم، در خانه‌هایشان غذا بپزند و رویدادهای بسیار بزرگ‌تری برگزار کنند تا بر کودکان تاثیر بگذارند.»
 
خان تنها جوان مسلمانی نیست که برای حمایت از نیازمندان تلاش کرده است. در سال 2022، پریا هوک، یک دختر مسلمان 6 ساله، با طراحی و فروش تی شرت در مدرسه خود، 550 پوند برای امدادرسانی به سیل زدگان در بنگلادش جمع‌آوری کرد.
 

دیگر خبرها

  • گردشگران بلاروس می‌توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • لایو جنجالی بهاره رهنما از کالیفرنیا درباره شوهر کردنش
  • (ویدئو) افشاگری بهاره رهنما درباره ازدواج سومش؛ لایو جنجالی خانم بازیگر در کالیفرنیا
  • ببینید | افشاگری بهاره رهنما درباره ازدواج سومش؛ لایو جنجالی خانم بازیگر در کالیفرنیا
  • اظهارات ضد ایرانی سفیر انگلیس درباره نقش تهران در منطقه
  • کودکان مسلمان بریتانیایی 132 هزار دلار برای کمک به خانواده‌های فلسطینی و یمنی جمع‌آوری کردند
  • این مرد چگونه در موسیقی ایران رنسانس ایجاد کرد؟
  • سفیر ایران به وزارت خارجه فرانسه دعوت شد
  • معرفی کمپین سفر خوشبو از برند آمبرلا
  • هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش