Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول دفتر سیاسی مقتدی صدر گفت، آمریکا با برخی از اعضای جناح سیاسی تحت رهبری این چهره سیاسی برجسته در عراق ارتباط برقرار کرده است.

به گزارش ایسنا، موفقیت مقتدی صدر در انتخابات اخیر عراق واشنگتن را در شرایطی خاص قرار داده است. آمریکا پیش از این با توجه به فعالیت‌های گروه شبه‌نظامی تحت رهبری مقتدی صدر به نام ارتش مهدی رویکردی منفی نسبت به او داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضیاء الاسدی، رئیس دفتر سیاسی مقتدی صدر در گفت‌وگویی با خبرگزاری رویترز اظهار کرد: تماس مستقیمی با آمریکایی‌ها وجود نداشته اما برخی عناصر واسطه با استفاده از کانال‌هایی با اعضای ائتلاف سائرون ارتباط گرفته‌اند.

وی ادامه داد، آمریکایی‌ها درباره موضع جریان صدر پس از به دست گرفتن قدرت پرس و جو کرده‌اند و می‌خواهند بدانند که آیا ارتش مهدی احیا خواهد شد یا خیر.

رئیس دفتر سیاسی مقتدی صدر تصریح کرد: بازگشتی به نقطه اول وجود نخواهد داشت. ما قصد نداریم که نیروی نظامی دیگری غیر از ارتش رسمی، نیروهای پلیس و نیروهای امنیتی داشته باشیم.

بر اساس گزارش رویترز، جناح تحت رهبری مقتدی صدر تشکیل دولت ائتلافی با جناح متعلق به حیدر العامری را که روابط خوبی با ایران دارد، رد نکرده است؛ مادامی که به گفته الاسدی، العامری  سیاست‌های قومی را کنار بگذارد و یک ناسیونالیست عراقی شود.

الاسدی در بخشی از اظهارات خود به ارتباط با ایران پرداخت و گفت: ما با آنها ملاقاتی رسمی نداشتیم. در مواردی ما تماس‌هایی دریافت می‌کنیم که مربوط به رخدادهای جاری است اما این تماس‌ها به معنای مذاکره درباره موضوع خاصی نیست.

پیش‌تر مسئول دفتر سیاسی رهبر جریان صدر عراق در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین اظهار کرده بود: جریان صدر عراق و گروه‌های هم‌پیمان آن هرگز به خواسته‌های آمریکا تن نخواهند داد و ما و ایران روابط پایداری با یکدیگر داریم. هرگز تسلیم هیچ درخواست خارجی چه از سوی آمریکا و چه هر طرف دیگری نخواهیم شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام عراق مقتدي صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۳۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسماعیل هنیه وارد ترکیه شد

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس عصر امروز (جمعه) در راس هیئتی از رهبری این جنبش وارد ترکیه شد.   به گزارش ایسنا، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس عصر امروز به همراه هیاتی از رهبری این جنبش به ترکیه سفر کرد.    پایگاه لبنانی العهد نوشت، قرار است این هیات با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه درباره تحولات مرتبط با تجاوزات رژیم صهیونیست علیه نوار غزه، جنگ مستمر نسل کشی علیه ملت فلسطین در نوار غزه و تحولات مسئله فلسطین دیدار و رایزنی کند.   هنیه روز چهارشنبه نیز با «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه در دوحه پایتخت قطر دیدار و رایزنی کرد.   اردوغان روز چهارشنبه در نشست هفتگی حزب عدالت و توسعه در پارلمان ترکیه اعلام کرد آنکارا به زودی میزبان رئیس دفتر سیاسی حماس خواهد بود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آمریکا هرگونه حمله هوایی در داخل خاک عراق را رد کرد
  • اسماعیل هنیه وارد ترکیه شد
  • حماس: نتانیاهو به دنبال توقف جنگ نیست
  • رسانه آمریکایی: لغو حمله فوری اسرائیل به ایران بعد از تماس تلفنی جو بایدن - نتانیاهو
  • حکیم: ایران قدرت خود را به جهانیان ثابت کرد
  • حکیم: ایران قدرت خود به جهانیان را ثابت کرد
  • سید عمار حکیم: هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • شهادت یکی دیگر از اعضای خانواده هنیه
  • هنیه به ترکیه می‌رود/ برنامه دیدار با اردوغان