Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-05@20:50:48 GMT

۴ قسمت از بدن که هرگز نباید با دست کثیف لمس کرد

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۱۴۱۸۵

اگر از بهداشت خوب برخوردار نباشید، باکتری ها روی دست ها تجمع کرده و به راحتی سلامت شما را در معرض خطر قرار می دهند. در این میان، برخی نواحی بدن آسیب پذیرتر هستند و نباید با دست آلوده و کثیف آنها را لمس کرد.

چرا شستشوی دست ها اهمیت دارد؟

شاید با خود فکر کنید از بهترین شرایط بهداشتی برخوردار هستید و از آنجایی که با محصولات سمی در ارتباط نیستید، هیچ گونه خطری نیز شما را تهدید نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما پیش از اطمینان کامل، این پرسش را با خود مطرح کنید که هر آن چه لمس می کنید نیز آیا به واقع تمیز است؟

اگر هر روز از رایانه یا گوشی هوشمند استفاده می کنید، احتمال انتقال میکروب ها از این دستگاه ها به دست و سپس دهان شما وجود دارد. این که دفتر کار شما تمیز است دلیل بر آن نمی شود که هیچ مشکل دیگری وجود ندارد.

انواع مختلف میکروب ها می توانند از طریق هوا منتقل شوند و این شرایطی است که نمی توانید کنترلی بر آن داشته باشید. در ادامه با بخش هایی از بدن که نباید با دست کثیف آنها را لمس کنید بیشتر آشنا می شویم.

چشم

بینایی یکی از ارزشمندترین حواس انسان محسوب می شود و بر همین اساس عفونت چشم می تواند شرایطی آزاردهنده را ایجاد کند. مالش چشم ها با دست اقدامی معمول بین مردم است که به منظور کنار زدن یک مژه یا ماده ای از درون چشم صورت می گیرد. با این وجود، لمس چشم ها با دست های کثیف می تواند موجب شکل گیری عفونت های جدی شود. بیشتر اوقات ما چشم های خود را بدون این که متوجه انجام این کار باشیم، لمس می کنیم.

از جمله توصیه هایی که باید همواره مد نظر قرار بگیرند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پیش از لمس کردن چشم ها دست های خود را به خوبی بشویید.

در صورت نیاز از یک دستمال کاغذی یا دستمال هوله ای برای پاک کردن اشک یا کنار زدن مژه استفاده کنید.

از ورود هر گونه جسم خارجی به چشم اجتناب کنید.

مراقبت هایی برای لنزهای تماسی

دست ها هرگز نباید به صورت مستقیم با چشم تماس داشته باشد، مگر این که به خوبی با آب و صابون شسته شده باشند.

اگر قصد استفاده از لنزهای تماسی را دارید، فراگیری دقیق چگونگی برداشتن لنزها توصیه می شود. پیش از استفاده از لنزهای تماسی با مراجعه به یک چشم پزشک چگونگی گذاشتن و برداشتن آنها را به طور دقیق یاد بگیرید.

چشم های خود را به هر دلیلی نمالید زیرا اندام هایی حساس هستند و به راحتی آسیب می بینند.

پس از یک روز کاری خسته کننده و پیش از خارج کردن لنزها از چشم، شستشوی دست های خود را فراموش نکنید. به یاد داشته باشید مایعی که برای نگهداری لنزها مورد استفاده قرار می گیرد نمی تواند تمامی میکروب ها را از بین ببرد.

پیش از خارج کردن لنزها از چشم دست های خود را با یک قالب صابون خنثی و آب گرم بشویید. صابون های مایع به طور معمول لایه ای از مواد شیمیایی را روی دست ها باقی می گذارند. این شرایط می تواند پس مانده ای روی لنزهای تماسی باقی بگذارد. با گذشت زمان، تجمع پس مانده ها می تواند موجب کاهش عمر مفید لنزهای تماسی شود.

قسمت های خصوصی

قسمت های خصوصی یا اندام های جنسی بدن انسان از جمله بخش هایی هستند که نباید با دست کثیف و آلوده در تماس باشند. تماس دست های کثیف با این قسمت ها به ویژه در بانوان می تواند انتقال میکروب و ابتلا به انواع مختلف عفونت ها را به همراه داشته باشد. این ناحیه از زیست بوم مختص به خود برخوردار است و تماس با باکتری های دیگر می تواند مشکلات جدی را موجب شود.

گوش

یکی از قسمت های بدن که هرگز نباید با دست های کثیف آن را لمس کرده یا خراش دهید، داخل گوش ها است. این کار می تواند موجب جراحت بخش داخلی گوش شود و با گذشت زمان این زخم ها عفونی شوند.

در وهله نخست، به یاد داشته باشید که داخل گوش ماده ای موم مانند که به نام جرم گوش شناخته می شود، وجود دارد که از ورود باکتری ها جلوگیری می کند. بر همین اساس، نباید کل جرم داخل گوش را خارج کنید. اگر احساس می کنید جرم بیش از اندازه در گوش شما وجود دارد به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا شرایط موجود بررسی شود. پزشک در صورت نیاز اقدام های لازم را برای خارج کردن جرم اضافی از گوش انجام می دهد.

صورت

از لمس صورت خود با دست های کثیف پرهیز کنید. همه ما گاهی اوقات به صورت غیر ارادی صورت خود را لمس می کنیم، اما باید تلاش کنید تا انجام این کار را تا حد ممکن کنار بگذارید. هنگام لمس صورت با دست آن چه روی دست های شما وجود دارد می تواند به صورت منتقل شود.

اگر از شرایط بهداشتی ضعیف برخوردار باشید، منافذ پوست به راحتی می توانند مسدود شوند. این شرایط به شکل گیری جوش و لکه های قرمز رنگ روی پوست منجر می شود. در نتیجه، پیش از شستن دست ها صورت خود را لمس نکنید.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سلامت رایانه گوشی هوشمند مد پزشک مواد شیمیایی مشکلات جرم پزشک متخصص پوست بدن انسان رایانه گوشی هوشمند مد مواد شیمیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۴۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ موردی که همین الان باید از شرشان خلاص شوید! پشیمان نمی‌شوید!

زی‌سان: بی‌نظمی می‌تواند احساس خوبی داشته باشد. اما گاهی اوقات ممکن است باعث پشیمانی شود. مثل زمانی که متوجه می‌شوید دامن چین‌داری که به زحمت تعمیرش کرده بودید، چند ماه بعد دوباره به حالت اول برگشته است.

به گزارش زی‌سان، به طور کلی چیز‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از شر آن‌ها خلاص شوید و دیگر هرگز به آن‌ها فکر نکنید؛ از آشپزخانه گرفته تا کمدتان. در اینجا ۷ چیز را با هم مرور می‌کنیم که می‌توانید همین حالا بدون اینکه بعداً پشیمان شوید، آن‌ها را دور بریزید.

یک/ غذای تاریخ مصرف گذشته

آیا دوست دارید سریع بیمار شوید؟! آن قوطی تن‌ماهی تاریخ مصرف گذشته را باز کنید و برای خود یک میان وعده درست کنید! جدا از خطر جدی معده‌درد، مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته بخش‌های ارزشمندی را در یخچال و کابینت‌های شما اشغال می‌کنند و پیدا کردن آنچه که به دنبال آن هستید را دشوارتر می‌کند. سعی کنید یک جاروی ماهیانه انجام دهید تا از شر هر گونه محصولات غذایی که دیگر خوراکی نیستند خلاص شوید!

پس همین حالا شروع کنید؛ کل آشپزخانه خود را نگاه کنید. تمام قفسه‌های یخچال را بررسی کنید.

+ تفاوت تاریخ انقضا و بهترین زمان مصرف چیست؟

دو/ داروی تاریخ مصرف گذشته

به گزارش زی‌سان، چه چیزی بدتر از این است که با خماری از خواب بیدار شوید و متوجه شوید که ایبوپروفن شما سه سال پیش منقضی شده است؟ در حالی که دارو‌های تاریخ مصرف گذشته ممکن است لزوماً خطرناک نباشند، اما بدون شک تأثیر کمتری روی درمان دارند. فراموش نکنید که دارو‌های موضعی مانند پمادها، مایعاتی مانند شربت سرفه، ویتامین‌ها و مکمل‌ها را نیز بررسی کنید.

سه/ محصولات زیبایی که هرگز استفاده نخواهید کرد

فراموش نکنید که محصولات زیبایی خود را بررسی کنید. هر چیزی که انتظارات شما را برآورده نمی‌کند باید کنار بگذارید. اگر چیزی وجود دارد که می‌توانید برگردانید، سعی کنید پول خود را پس بگیرید.

هر چیزی که تاریخ مصرفش گذشته باشد نیز در این دسته قرار می‌گیرد، زیرا ممکن است باعث تحریک پوست شود. آیا فکر می‌کنید شمایی که وقتی که مرطوب‌کننده‌تان تازه بود از آن استفاده نمی‌کردید، اکنون که تاریخ مصرف آن تمام شده است از آن استفاده خواهید کرد؟ پاسخ «نه» است.

همین قانون در مورد وسایل بهداشتی که از هتل به خانه می‌آوریم هم صدق می‌کند. بیایید صادق باشیم، شما هرگز از آن صابون کوچک استفاده نخواهید کرد. البته ممکن است بتوانید این چیز‌ها را به جای دیگری اهدا کنید که ممکن است بیشتر مورد قدردانی قرار گیرند.

چهار/ لباس‌هایی که سوراخ و لکه دارند

اگر از پوشیدن این لباس‌ها در خارج از خانه خجالت می‌کشید، چرا می‌خواهید آن را در داخل خانه بپوشید؟ هر چیزی که سوراخ یا لکه دارد باید کنار گذاشته شود. اگر فرسوده یا خراب شده شک نکنید که باید از شر آن خلاص شوید. از این بابت احساس بدی نداشته باشید. در نهایت کمد لباسی خواهید داشت که فقط دارای چیز‌هایی است که در آن بهترین ظاهرتان را دارید. ایده خوبی نیست؟

پنج/ ملحفه و حوله سوراخ دار

چرا هنوز آن حوله‌های فرسوده که از اولین آپارتمان‌تان در دوران دانشگاه مانه را نگه داشته اید؟ اگر هربار که از این چیز‌ها استفاده می‌کنید خجالت می‌کشید، مطمئنا در زندگی به آن‌ها نیاز ندارید. اگر نگران هستید که از این موضوع پشیمان شوید، به خاطر داشته باشید که ممکن است بتوانید ملفحه‌ها و حوله‌ها قدیمی را به یک پناهگاه حیوانات محلی اهدا کنید.

شش/ گجت‌های شکسته یا منسوخ شده

درست است که شما فقط مخلوط کن خود را گاهی بیرون می‌آورید تا گه‌گاهی یک اسموتی درست کنید، اما آیا واقعا فکر می‌کنید دودی که این وسیله وقتی توت فرنگی‌های یخ زده را داخلش ریخته‌اید می‌کند، بی خطر است؟ لطفا خودتان را با یک مخلوط کن جدید پذیرایی کنید و وسیله قدیمی را دور بریزید.

آیا ابزار‌های کوچکتری مانند iPhone  قدیمی‌تان را که احتمالاً دیگر هرگز استفاده نخواهند شد، هنوز دارید؟ اصلا میدانید شارژرش کجاست؟ رها کنید! هم ابزار‌ها را و هم پشیمانی را!

tags # ترفند ، خانه داری سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • کرگر: از هر 10 نفر، 8 نفر مسی را به رونالدو ترجیح می‌دهند؛ آن‌ها تحمل یکدیگر را نداشتند!
  • «جدایی قنبر از صنم» هفته آخر اردیبهشت اکران می شود
  • فیلم بسیار نزدیک و باکیفیت از قسمت سر یک سنجاقک
  • بشار اسد: موضع سوریه هرگز در مورد فلسطین تغییر نکرده است 
  • کار بسیار دشوار منچسترسیتی برای تصاحب رکورد تاریخی چلسی
  • النصر 6-0 الوحده؛ رونالدو و هت تریک، پیوندی که هرگز قطع نمی‌شود!
  • شاعران در استقبال از غزل رهبری سرودند
  • ۷ موردی که همین الان باید از شرشان خلاص شوید! پشیمان نمی‌شوید!
  • تاثیر عجیب بد جویدن غذا روی زیبایی صورت
  • خورشید را هرگز از این زاویه ندیده‌اید/ فیلم