Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@16:17:58 GMT

چگونه میوه‌ها را در فر خشک کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۱۵۰۳۲

در این مطلب نحوه خشک کردن میوه ها را که یک خوردنی بسار مفید است را می خوانید. ناطقان: یکی از تنقلات مفید و خوشمزه میوه‌های خشک شده هستند. میتوانید این میوه‌ها را به عنوان یک خوردنی مفید برای بچه‌ها درست کنید و از آن ها به جای تنقلات ناسالم استفاده کنید.میوه های خشک میتونه یک میان وعده عالی باشه برامون.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




مواد لازم:

میوه دلخواه(دست چین و سفت) به مقدار لازم
آب ۱ لیوان
شکر ۱ لیوان
میوه های خشک


طرز تهیه میوهای خشک بسیار مفید:

برای تهیه میوه خشک ابتدا یک قابلمه مناسب را با یک لیوان آب پر می کنیم و سپس یک لیوان شکر به آن اضافه می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش بیاید و غلیظ شود . حدود پانزده دقیقه طول می کشد تا شربت آماده شود.

سپس میوه های مورد نظر را به صورت خلالی یا چیپسی برش می زنیم و داخل شربت می زنیم و کمی تکان می دهیم تا شربت اضافی از روی میوه بریزد. توجه داشته باشید که شربت باعث می شود میوه خشک ما زمان آماده شدن سیاه نشود.

یک کاغذ روغنی کف سینی فر می اندازیم تا میوه ها پس از خشک شدن به کف سینی فر نچسبند و میوه ها روی آن می چینیم ، فر را روی کمترین درجه حرارت ممکن روشن می کنیم سپس سینی را داخل فر می گذاریم و تا زمان خشک شدن میوه ها صبر می کنیم.

زمان خشک شدن میوه ها به ضخامت آنها بستگی دارد و حدودا بین یک تا سه ساعت زمان می برد . بعد از خشک شدن میوه ها می توانید آنها را در یخچال یا محیط خشک و خنک منزل دور از نور خورشید نگهداری کنید.

راه های دیگر هم هست که بدون فر میوه ها را خشک کنیم مثلا با دستگاه خشک کن میوه ، هواپز ، مایکروفر ، بخاری یا شوفاژ منزل ! برای چیپس کردن میوه ها توجه داشته باشید که از میوه های دست چین شده و سفت استفاده نمایید.

سایر نکات:

برای چیپس کردن میوه ها توجه داشته باشید که از میوه های دست چین شده و سفت استفاده نمایید.

از انواع میوه ها مانند سیب ، شلیل ، آناناس ، موز ، پرتقال ، توت فرنگی ، کیوی ، خرمالو ، آلو و … می توانید برای تهیه چیپس میوه استفاده کنید . استفاده بیش از حد از شربت باعث می شود میوه ها بسوزند پس حتما در این مورد دقت کافی داشته باشید.

این میوه های خشک را می توانید مانند تنقلات در زمستان مصرف نمایید. حتی می توانید در عید نوروز به عنوان آجیل در کاسه چیده و در سفره هفت سین قرار دهید. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: خشک کردن میوه ، فر ، میوهای خشک

منبع: ناطقان

کلیدواژه: خشک کردن میوه فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۵۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ قند و شکر در میادین و بازارهای میوه و تره بار اعلام شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، طبق آخرین نرخنامه سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، قیمت قند و شکر در میادین و بازارهای میوه و تره بار به شرح ذیل است:

شکر بسته بندی یک کیلوگرمی 33 هزار و 800 تومان

شکر فله هرکیلوگرم 28 هزار تومان

قند شکسته 5 کیلوگرمی 218 هزار تومان

قند شکسته 900 گرمی 49هزار و 900 تومان

نبات تخته و خرد شده هر کیلوگرم 55 هزار تومان

نبات چوبدار زرد و سفید و طعم دار هر کیلوگرم 69 هزار و 500 تومان

نبات شاخه باریک و ریز (شاخه‌ای) سفید و زرد هر کیلوگرم 62هزار توماننبات شاخه درشت (شاخه‌ای) سفید و زرد هر کیلوگرم 59 هزار تومان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح ۴۰ بازار جدید میوه و تره‌بار تا پایان سال
  • قیمت تخم مرغ در میادین تره‌بار
  • ضرورت مدیریت مگس میوه در باغات مرکبات و سیاه ریشه
  • (عکس) بخندیم یا گریه کنیم؟؛ میوه فروشی که روی گوجه سبز برچسب هندوانه زد
  • قیمت قند و شکر در میادین تره بار
  • شربت توت فرنگی بهترین نوشیدنی برای روزهای گرم تابستان
  • نرخ قند و شکر در میادین و بازار‌های میوه و تره‌بار
  • تاثیر بی‌نظیر این میوه برای کاهش وزن (اینفوگرافی)
  • نرخ قند و شکر در میادین و بازارهای میوه و تره بار اعلام شد
  • تجارت ایران و هند با رشد ۵ درصدی به ۳۷۷ میلیون دلار رسید