Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام سید مهدی طباطبایی در کنار اینکه «آموزگار اخلاق» بود، به عنوان یک فعالان سیاسی، با جناح چپ و راست از سر اخلاص و صفا برخورد می‌کرد. اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان متفق‌القول او را به صفای باطن و اخلاص قبول داشتند و او هیچ حب و بغض شخصی و گروهی‌ نداشت. آنچه را بر اساس دین و شرع تشخیص می‌داد، بیان می‌کرد و از این جهت جامع سیاست و اخلاق بود هرچند که همیشه اخلاق را بالاتر از سیاست می‌نشاند

ایران آنلاین / گروه اندیشه:

در سال‌های اخیر، نزد برخی از کارگزاران، سیاست بالاتر از اخلاق نشسته است و سیاست و قدرت‌طلبی جایگزین اخلاقیات شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و برخی از تریبون‌دارهای ما از این فضا سوءاستفاده کرده و از ادبیاتی بهره می‌گیرند که به شدت تند، خشن و توهین‌آمیز است. همه اینها ناشی از غلبه سیاست، گروه‌بازی، حزب‌بازی و قدرت‌طلبی در جغرافیای سیاسی ما است که دامن‌گیر اجتماع هم شده است و سیاست را بالاتر از اخلاق‌ نشانده است. در چنین فضایی است که شخصیت‌هایی چون حجت‌الاسلام سید مهدی طباطبایی را باید سرمشق رفتارهای سیاسی‌مان قرار دهیم تا با توسل به الگوهای ارزشمندی چون ایشان شأن اخلاقیات در جامعه و در عالم سیاست حفظ شود.

شخصیت حجت‌الاسلام سید مهدی طباطبایی را می‌توان از چند زاویه به بررسی گذاشت؛ او از یک سو، روحانی و عاِلم مردمداری بود که همیشه درب منزلش به روی مردم باز بود و سعی می‌کرد تا جایی که می‌تواند از مشکلات جوان‌ها و توده مردم گره‌گشایی کند. خدمت به خلق از ویژگی‌های برجسته شخصیت او بود و از این جهت مقام بلندی نزد خداوند و محبوبیت خاصی در بین مردم داشت.

فارغ از ابعاد اجتماعی و مدنی شخصیت آیت‌الله طباطبایی، او در حوزه سیاست نیز آراء قابل تأملی داشت؛ تلقی او از سیاست و حکومت، تلقی‌ای اخلاقی بود و به حکومت همچون حضرت علی(ع) می‌نگریست. توصیه‌های اخلاقی‌ که به مسؤلان داشت، شفاف بود؛ نفاق نداشت و خود زندگی زاهدانه و ساده‌ای داشت.

حجت‌الاسلام سید مهدی طباطبایی در کنار اینکه «آموزگار اخلاق» بود، به عنوان یک فعالان سیاسی، با جناح چپ و راست از سر اخلاص و صفا برخورد می‌کرد. اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان متفق‌القول او را به صفای باطن و اخلاص قبول داشتند و او هیچ حب و بغض شخصی و گروهی‌ نداشت. آنچه را بر اساس دین و شرع تشخیص می‌داد، بیان می‌کرد و از این جهت جامع سیاست و اخلاق بود هرچند که همیشه اخلاق را بالاتر از سیاست می‌نشاند و در مسائل سیاسی جانب اخلاق را بسیار رعایت می‌کرد. از این رو به «معلم اخلاق» شهره بود.

او عالمی پر مطالعه بود و اطلاعات بسیاری در خصوص تاریخ اسلام و همچنین تسلط قابل توجهی بر روایات و آیات قرآن کریم داشت. سابقه مبارزاتی بسیاری در جمعیت مؤتلفه داشت و از پایه‌گذاران مؤتلفه بود. وی همچنین از مبارزان صف نخست مبارزه با رژیم ستم‌شاهی بشمار می‌آمد و از شاگردان و یاران همیشگی حضرت امام(ره) بود. به این اعتبار است که همه او را به عنوان یکی از چهره‌های شاخص مبارزه علیه شاه در صحنه انقلابی‌گری می‌شناسند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۵۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب مدیر جدید ارتباطات مردمی شهرداری قم

به نقل از  شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم در حکمی حجت‌الاسلام سید احمد طباطبایی‌نژاد را به سمت مدیر ارتباطات مردمی شهرداری قم منصوب کرد.

شهردار قم در این حکم بر لزوم تلاش در جهت افزایش رضایت مردم از طریق کیفیت پاسخگویی، وحدت رویه و مدیریت یکپارچه امور ارتباطات مردمی، تمرکززدایی در رسیدگی به مطالبات مردمی، هماهنگی و نظارت بر حسن اجرای نظام ارتباطات مردمی در شهرداری قم ضمن هماهنگی و همسویی با اداره کل حوزه شهردار و سایر حوزه‌های شهرداری در چارچوب سند چشم‌انداز قم ۱۴۱۴ و برنامه راهبردی قم ۱۴۰۴ تأکید کرده است.

گفتنی است تا پیش‌ازاین ابوالفضل وفایی مسئولیت این مرکز را بر عهده داشت و حجت‌الاسلام طباطبایی‌نژاد نیز تا چندی قبل سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • خاطرات فرزند شهید سپهبد صیاد شیرازی: پدرم پل وحدت بین ارتش و سپاه بود/ او نسبت به حفظ فاصله نظامیان از سیاست حساسیت ویژه‌ای داشتند/ هرگز نظرات سیاسی خود را به صورت عمومی مطرح نمی‌کرد
  • حمایت استقلالی‌ها از آخرین احضارشده به کمیته اخلاق!
  • نایین پیشانی تامین کننده امنیت مرکز استان و کشور است
  • جمهوری اسلامی برای منطقه نعمت است
  • محسن مهرعلیزاده عزادار شد /پیام سیدمحمد خاتمی
  • انتصاب مدیر جدید ارتباطات مردمی شهرداری قم
  • اخلاق خوب از کجا سرچشمه می گیرد؟
  • حوزه علمیه بعنوان یک الگوی اخلاق و اخلاص باشد
  • اخلاق آیت‌الله "مروج" همچون کلاس درسی برای همگان بود
  • مسؤولان در راستای تحقق شعار سال تلاش کنند