Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@16:08:42 GMT

کارگران هپکو به حق خود می‌رسند

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۱۵۲۷۸

کارگران هپکو به حق خود می‌رسند

به‌ دنبال فراز و نشیب‌های مدیریتی و بحران شدید مالی در شرکت «هپکو» اراک که ماه‌های اخیر گریبان این شرکت را گرفته، بالاخره با مصوبه کارگروه ملی کاهش رفع موانع تولید، «هپکو» تا اطلاع ثانوی به سازمان خصوصی‌سازی سپرده شد. فرح خادم‌المله روزنامه نگار

ایران آنلاین / این وضعیت در شرکت هپکو اراک به‌عنوان تنها تولید‌کننده ماشین‌آلات راهسازی در خاورمیانه شرایطی را رقم زده که کارگران آن را از لحاظ معیشتی با مشکلات بزرگی روبه‌رو کرده و عقب افتادن چند ماهه حقوق کارگران آن بارها تجمع آنان را به‌دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر صاحبنظران بخش صنعت استان در این چند ماه به این باور رسیده‌اند که حل مشکل هپکو نیازمند عزم ملی است. به دنبال قول مساعد «سیدعلی آقازاده» استاندار مرکزی به‌ کارگران این شرکت برای رفع دغدغه هایشان، مشکل این شرکت غروب روز دوشنبه (97.2.31) در کارگروه ملی رفع موانع تولید با حضور محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت مورد بحث و بررسی قرار گرفت. استاندار مرکزی در گفت‌و‌گو با «ایران» تصریح کرد: همه مشکلات شرکت از زوایای مختلف در این جلسه مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت و در نهایت مصوب شد، مدیریت شرکت هپکو اراک تا اطلاع ثانوی و قبل از آمدن سهامدار جدید به سازمان خصوصی‌سازی سپرده شود.از آنجا که این تصمیم در کارگروه ملی رفع موانع تولید گرفته شده مصوبه در حکم قانون و لازم الاجراست. وی اظهار امیدواری کرد: با این تصمیم به مرور هپکو ارک به جایگاه خود در تولید ملی بازگردد. وی البته خبر خوبی هم برای کارگران این شرکت داشت و گفت: بر اساس مصوبه کارگروه ملی رفع موانع تولید، حقوق معوقه کارگران هپکو اراک تا یک هفته آینده پرداخت می‌شود. به‌گفته وی کارگران هپکو 3 ماه است حقوقی دریافت نکرده‌اند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۵۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از کارگران بسیجی نمونه اراکی

 

در مراسم گرامیداشت هفته بسیج کارگری از کارگران بسیجی نمونه شهرستان اراک تجلیل شد.

سردار اهوازیان از همرزمان شهید حاج قاسم سلیمانی در این مراسم گفت: یک سوم رزمندگان را جامعه کارگری تشکیل می‌دهند و جامعه کارگری در همه عرصه‌ها چه در زمان دفاع مقدس و چه در زمان جنگ اقتصادی نشان داد همواره حامی و پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

او افزود: ۱۸ کارخانه از اراک امکانات جنگ را فراهم می‌کرد.

سرهنگ مهجوری فرمانده سپاه ناحیه اراک اهمیت حضوربسیجیان و نقش کارگران بسیجی در جامعه آن است که محیط کار بایستی اسلامی باشد و در راستای تولید و رفع موانع تولید کمکی به کارکنان و کارخانجات داشته باشند و به تلاش در راه تحقق شعار سال و منویات رهبر معظم انقلاب در این خصوص کمک کنند.

پنجم تا یازدهم اردیبهشت به نام هفته بسیج کارگری نامگذاری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • هدفگذاری کشور تولید ۴ میلیون بشکه نفت در روز است
  • تأکید نماینده ولی فقیه در لرستان بر رفع موانع تولید
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • موانع مشارکت مردم‬ استان‬ تهران‬ در امر تولید و اقتصاد رفع شود
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • قدردانی از کارگران بسیجی نمونه اراکی
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان