Web Analytics Made Easy - Statcounter

وی در ادامه تصریح کرد: از تعداد نوزادنی که سال گذشته به فرزندخواندگیگرفته شدند، 60 درصد را نوزادان پسر و 40 درصد را نوزادان دختر تشکیل می‌دهند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران با بیان اینکه 656 نوزاد در سال 96 به شیرخوارگاه‌های استان تهران وارد شدند که از این تعداد، 501 نوزاد به خانواده‌های متقاضی فرزند تحویل داده شدند، گفت: مابقی این نوزادان با حکم قاضی پرونده مربوط به هر نوزاد، به خانواده‌هایشان تحویل داده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خاکی در ادامه یادآور شد: نوزاد دختر بیشترین درخواست خانواده‌های متقاضی فرزند در استان تهران بوده است و از آنجا که تعداد نوزادان دختر در شیرخوارگاه‌ها با تعداد تقاضای متقاضیان همخوانی ندارد، این موضوع در برخی موارد خانواده‌های فوق را حتی بیش از یک سال نیز پشت نوبت نگه می‌دارد.

وی افزود: در حال حاضر درخواست خانواده‌هایی که متقاضی فقط نوزاد دختر نیستند و شرایط آن‌ها مورد تأیید قوه قضاییه و سازمان بهزیستی کشور است، ظرف کمتر از 3 ماه برآورده می‌شود.

60 درصد تقاضاهای فرزندخواندگی نوزاد دختر بوده است

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران در ادامه اضافه کرد: بر اساس آخرین آمارها، تاکنون 3 هزار و 239 خانواده برای دریافت فرزند در سامانه فرزندخواندگی نام‌نویسی کرده‌اند و بیش از 60 درصد آن‌ها متقاضی نوزاد دختر هستند.

خاکی تاکید کرد: عمده‌ترین علت طولانی شدن زمان انتظار خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی، درخواست نوزاد دختر توسط آن‌ها است و در حال حاضر مشکل دیگری در خصوص مراحل فرزندخواندگی وجود ندارد.

وی افزود: بر اساس قانون سازمان بهزیستی در موضوع فرزندانی که به فرزندخواندگی می‌روند، تنها نقش نگهدارنده نوزاد پیش از به فرزندخواندگی رفتن و همچنین تحویل دهنده نوزاد به خانواده‌ها مورد تایید قوه قضائیه است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران با بیان اینکه پس از به فرزندخواندگی گرفته شدن نوزادان، مددکاران سازمان بهزیستی کشور تا 6 ماه به طور مستمر بر شرایط نوزادان مذکور نظارت می‌کنند، گفت: پس از آن نیز واحد مددکاری به مدت 5 سال، وضعیت نوزاد را بررسی و رصد خواهد کرد.

خاکی تاکید کرد: قوه قضاییه شرایط موافقت با اعطای فرزند به خانواده‌های متقاضی را تعیین می‌کند و بهزیستی همگام با تصمیمات و دستورات قاضی پرونده هر یک از نوزادان، عمل می‌کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بهزیستی استان تهران نوزاد قوه قضاییه خانواده قانون قوه قضائیه استان تهران بهزیستی خانواده معاون نوزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۵۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از چند ماهگی به نوزاد ماست بدهیم ؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، نوزادان از شش ماهگی می‌توانند ماست را امتحان کنند. ماست یک راه مفید برای اطمینان از دریافت برخی از مواد مغذی مورد نیاز کودک شما است و تطبیق پذیری آن باعث می شود که زمینه مناسبی برای معرفی میوه ها و سبزیجاتی باشد که برای تمام عمر از آنها لذت خواهند برد.

ماست، پروتئین و مواد مغذی ضروری مانند کلسیم برای ساخت استخوان‌ها و ماهیچه‌های قوی، «روی» برای حمایت از رشد و عملکرد سیستم ایمنی بدن و «ب ۱۲» برای رشد مغز و تولید گلبول‌های قرمز سالم را دارد. ماست، بافت لطیفی دارد و برای کسانی که برای اولین‌بار این ماده غذایی را تجربه می‌کنند به‌راحتی پذیرفته می‌شود. ماست به دلیل فرآیند تخمیری که طی می‌کند، کیفیت خوبی دارد. بیشتر ماست‌ها با کشت‌های زنده و فعال تهیه می‌شوند، بنابراین پروبیوتیک‌ها (باکتری‌های خوب) را برای سلامت دستگاه گوارش فراهم می‌کنند.

در شش ماهگی، شیر مادر و در شرایط خاص شیر خشک همچنان منبع اصلی تغذیه کودک هستند و این در طول سال اول زندگی او نیز خواهد بود و سپس آماده می‌شوند تا از غذاهای دیگری مانند ماست لذت ببرند. در شش ماه اول زندگی، شیر مادر یا شیر خشک غنی شده با آهن باید تنها منبع تغذیه کودک به حساب می‌آید.

۳ ایده برای صبحانه که کودکان آنها را دوست خواهند داشت

بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، ماست ساده، بهترین انتخاب برای کودک است، زیرا در عین حال سرشار از مواد مغذی و فاقد قندهای افزوده است و می‌تواند پایه و اساس ماجراجویی طعم عالی بعدی کودک باشد.

افزودن میوه‌ها یا سبزیجات پوره شده به ماست ساده یک راه جذاب و مناسب برای معرفی طعم‌ها است؛ هلو یا موز پوره شده را برای یک تجربه شیرین با ماست مخلوط کنید. همچنین برای یک غذای خوش طعم، سیب زمینی شیرین پوره شده را با ماست مخلوط کنید. ماست را با منبع پروتئین دیگری مانند پوره مرغ یا لوبیا جفت کنید.

از ۱۲ تا ۲۳ ماهگی، کودک در حال رشد شما می‌تواند مصرف لبنیات را تا مجموع دو وعده در روز افزایش دهد. این می‌تواند ترکیبی از شیر گاو، ماست و پنیر باشد. با پزشک اطفال خود در مورد اینکه چه زمانی و چه مقدار غذا باید به کودک خود برای رشد و تکامل سالم معرفی کنید، مشورت کنید.

کد خبر 848657 برچسب‌ها خبر مهم کودکان تغذیه

دیگر خبرها

  • از چند ماهگی به نوزاد ماست بدهیم ؟
  • همه دعوتند؛ مراسم «ستاره‌های دختران کُرد زمین» در سنندج
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند
  • تسهیل واگذاری کودکان در شیرخوارگاه مشهد به خانواده‌های متقاضی
  • تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان (عکس)
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • جدال پدر و دختر بر سر خواستگار آمریکایی | رضایت نمی‌دهم مگر به شرط...