Web Analytics Made Easy - Statcounter

صنعت غذای حال حاضر جهان رو به ایجاد فضاهایی در میان فروشگاه ها، ترمینال ها، فرودگاه ها، ساختمان های بزرگ تجاری و اداری آورده است که در اصطلاح به آن ها فودکورت گفته می شود که در معنای لغتی به معنای food غذا و court یعنی فضایی میان چند سازه و ساختمان! معمولا از فود کورت ها در شهرهای بزرگ و تجاری همچون پایتخت خودمان، تهران استفاده می کنند و همگی آنان نیز از یک فرمول ارائه غذا بهره می برند و دارای سالن های مشترکی برای نشستن مشتریان و میل کردن غذا می باشند؛ اغلب فودکورت در تهران در جلوی خود از کانکسی برخوردار هستند که مراحل سفارش و تحویل غذا را در همین فضاهای کوچک آهنی انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منوی غذای غرفه های فود کورت پر است از تنوع و موارد عجیب و غریب؛ عموما غذاهایی که توسط این غرفه ها به شما ارائه می شود در ظروف پلاستیکی همراه با ادویه جات بسته ای و کارد و چنگال پلاستیکی می باشند که شما باید غذا رو از کانکس پیش رویتان دریافت کنید و سپس به دنبال مکان مورد نظرتان در سالن مشترک ساختمان اداری و تجاری باشید. فارغ از همه این ها؛ اگر در ادامه با همگردی همراه شوید می توانید نسبت به فود کورت ها اطلاعات بیشتری را بدست آورید و با بهترین فودکورت های تهران آشنا شوید.

تاریخچه تاسیس فود کورت ها در دنیا:

شاید برایتان جالب باشد بدانید اولین فود کورت جهان تقریبا در حدود 50 سال پیش یعنی در ماه مارس سال 1974 میلادی در مرکز خرید و تجاری ای به نام پاراموس پارک شهر نیوجرسی ایالات متحده آمریکا بوده است. البته توجه داشته باشید طرح هایی با مضمون شبیه به فود کورت ها از سال 1970 و 1971 در دست انجام بود اما هیچ کدوم به نتیجه مثبتی نشست! خیلی طول نکشید پس از تاسیس اولین فود کورت در مرکز خرید مذکور، دیگر سرمایه داران مختلف جهانی درصدد ایجاد فود کورت های دیگری در سایر مکان های شلوغ و تجاری خود برآیند و کاری کنند تا مردم در کنار خرید های سالانه و ماهانه خود، از چندین نوع وعده های غذایی گوناگون نیز بهره ببرند که از جمله اهداف اساسی تاسیس فود کورت ها می باشد؛ یعنی ارائه یک غذای ساده و مختصر برای نیم سیر شدن افراد و ایجاد انگیزه برای ادامه خرید!فود کورت یا صحن خوراک و یا سرای غذا همه نام های این غرفه های ارائه غذا می باشند که اغلب در طبقات همکف و یا طبقات آخر مرکاز تجاری واقع شده اند و بیشتر به ارائه غذاهای فست و فودی می پردازند. فود کورت ها به اندازه زیادی شبیه به کافه تریاها هستند و از منوهای غذایی گسترده برخوردارند و می توانند سلیقه و ذائقه های زیادی را پاسخگو باشند. در تاریخچه فود کورت ها نقاط ضعف و قدرت بسیاری از ابتدا و تاکنون وجود داشته است که مهم ترین آن ها استقبال زیاد مردم از آن ها بوده و همین امر سبب پیشرفت سریع فود کورت های در دنیا و شهرهای کشور ما به خصوص تهران و در مجموعه بهترین فودکورت های تهران شده است.

نحوه سرویس و ارائه غذا در بهترین فودکورت های تهران :

غذاهایی که از فود کورت ها به شما تحویل داده می شوند حالا چه سریع و چه با اندکی تاخیر، کاملا بصورت سلف سرویس می باشند و در داخل سینی های تک نفره و یا دو نفره بسته به انتخاب شما تهیه و توزیع می شوند. در کنار سینی غذای آماده شده شما تعدادی قاشق، چنگال، کارد، فلفل، نمک، نی و دستمال کاغذی به شکل بسته های تک نفره و دو نفره وجود دارند که شما بایستی بنا به احتیاج خود، وسایل مورد نیازتان را برداشته و به همراه غذایی در دستتان به دنبال مکانی برای نشستن و میل نمودن آن کنید. توجه داشته باشید در فود کورت ها چیزی تحت عنوان گارسون و پیش خدمتی که غذا را برایتان بیاورد و یا میز کثیف شما را تمیز کند، وجود ندارد و شما باید خود در ابتدا مبلغ غذایتان را پرداخت کرده و بعد از خوردن غذا نیز میز خود را تا حد معقولی از خورده های نان و غذای باقی مانده تمیز نمایید.

دوستان عزیز این را به خاطر بسپارید که اگر فود کورت یک فرهنگ بیگانه محسوب می شود بهتر است طریقه رفتار ما با این پدیده غذایی نیز به همان شکل غربی ها باشد و مطابق دستورالعمل آنان رفتار کنیم. در اروپا و آمریکا و حتی دیگر کشورهای آسیایی از جمله آسیایی شرقی، افراد پس از گرفتن غذا و پیدا کردن مکانی مناسب برای سرو نمودن آن در پایان باید میز خود را تمیز کنند و زباله و پسماندهای غذایی خود را به داخل سطل های زباله ای که در محوطه تعبیه شده اند؛ بریزند! البته تاگفته نماند در هر سالنی که در اختیار غرفه های فود کورت در تهران قرار داده می شود، تعدادی نیرو صرفا برای تمیزیه اولیه میزها با شوینده های بهداشتی و دستمال های مرطوب استخدام می شوند اما حضور این افراد نباید سبب شود که شما فکر کنید پس از میل کردن غذای خود، از روی میز و صندلی تان بلند شوید و همچون رفتارهایی که در سالن های غذایی انجام می دهید را در این محیط ها نیز تکرار کنید! لازم به ذکر است در اغلب سالن های مشترک فودکروت های تهران تعدادی سطل های زباله وجود دارد که در کشورهای پیشرفته این سطل های زباله نیز به انواع مختلف زباله های خشک، زباله های تر و پسماندهای غذایی برای ریختن تکه هایی از غذایتان همچون یک اسلایس کوچک از پیتزا، مابقی ساندویج و همبرگر سفارشی تان و غیره تقسیم می شوند؛ به غیر از وجود این سطل های زباله معمولا در قسمت فوقانی آنان فضاهایی نیز برای قرار گرفتن سینی هایی که در آن ها غذا را به شما تحویل داده اند، تعبیه شده است تا شما سینی همراه خود را در این قسمت ها قرار داده و به ادامه گشت و گذار خود در مجتمع های تجاری مد نظرتان بپردازید؛

معرفی چندی از فودکورت های مطرح پایتخت:

فودکورت باشگاه انقلاب: یکی از دوست داشتنی ترین فودکورت های تهران، فودکورت مجموعه فرهنگی و ورزشی انقلاب از نمونه بهترین فودکورت های تهران است که مراجعه به آن بعد از ساعاتی ورزش کردن و از دست دادن کالری می تواند یک موهبت بزرگ برای ورزشکاران تلقی شود! در مجموعه غذایی انقلاب، سالن بزرگی وجود دارد که در میان آن تقریبا 70 درخت گنجانده شده است و دور این مجموعه نیز پر است از غرفه های توزیع غذا که از شاخص ترین آنان باید به کاوالی، میلانو، وزد کافه، رژرو و یوگوبری اشاره داشت. از مجموعه فودکورت های تهران و نمونه بهترین فودکورت در تهران فودکورت باشگاه انقلاب در مجموعه ورزشی انقلاب واقع در خیابان ولیعصر، خیابان نیایش، میان بزرگراه سئول و کردستان می باشد.

فودکورت جام جم:

مرکز خرید جام جم اولین میزبان فودکورت ایران بود و از این حیث یک پرچم دار در عرصه نوآوری به حساب می آید. مجموعه غذایی جام جم پر است از غرفه هایی که تحت عنوان برندهای مطرح جهانی که در حال حاضر در سراسر دنیا در حال فعالیت و رقابت با سایرین هستند، می باشد که اگر بخواهیم به برخی از آن ها اشاره داشته بشیم باید از غذاهای گریل شده زی زی، کافی شاپ یونا، غذاهای دریایی لاوانسی، خانه کباب، فست فودهای علاء الدین، غذاهای سنتی ایران مهمان، رستوران ایتالیایی مورانو و دیگر غرفه های نامدار این مجموعه نامی به میان بیاوریم! فودکورت جام جم در خیابان ولیعصر، جام جم، جنب خیابان طاهری و در مجتمع تجاری جام جم قرار گرفته است و به دلیل وجود تنوع غذایی بالا در این محیط به جرات می توان گفت یک مکان بی نظیر برای پذیرایی از مهمانان حتی خارجی شما عزیزان می تواند باشد.

فودکورت پالادیوم:

شاید در زرق و برق زندگی ماشینی امروزی ما، تنها خرید کردن در یک مجمتع شیک همچون پالادیوم و خوردن یک وعده غذایی مناسب از مجموعه فودکورت در تهران این مجتمع تجاری باعث شود تا قدری به نحوه زندگی کردن خود، امیدوار شویم! پالادیوم درست به اندازه نام شیک و قابل توجه اش از غرفه های مختلف زیادی برخوردار است که غرفه های غذایی این مجموعه مد نظر موضوع ما می باشد و باید در بین تمامی آنان از سالاد بار پومودورو، غرفه دریایی لاوانسی، غرفه غذاهای ژاپنی کاتسو، پیتزا خاتون، کافه لیبرو و رستوران مکزیکی لاسالسا یاد کنیم. از مجموعه بهترین فودکورت های تهران فودکورت پالادیم در طبقه سوم این پاساژ تجاری قرار گرفته است که برای رسیدن به آن ابتدا باید خود را به خیابان مقدس اردبیلی، پس از میدان الف، نبش کوچه عروقی برسانید؛

فودکورت نگین ظفر:

مجتمع تجاری نگین ظفر از نمونه بهترین فودکورت های تهران  به دلیل شلوغی کمتر خود نسبت به سایر مجتمع های تجاری از محیطی آرامش بخش برخوردار است و شما برای سفارش غذای درخواستیتان خیلی نیاز به معطلی ندارید؛ در این فودکورت غرفه های غذایی متعددی قرار دارد که از جمله آن ها باید به رستوران مانو، رستوران فلامینگو، رستوران مدارس هنری، رستوران کالاردو، کافه ویونا و رستوران همیشه سبز اشاره داشت. فودکورت مجتمع تجاری نگین ظفر از کیفیت توزیع بالایی برخوردار می باشد و قطعا بعد از یک تایم خرید طولانی، میل کردن غذاهای فودکورت این مجتمع می تواند خستگی گشت و گذار روزانه را از بدنتان خارج نماید.از مجموعه فود کورت در تهران مجتمع نگین ظفر واقع است در خیابان شریعتی، تقاطع ظفر - مجتمع تجاری نگین ظفر.

فودکورت برج میلاد:

یکی از استثنایی ترین فودکورت های تهران، فودکورت تاسیس شده در برج میلاد پایتخت می باشد که با توجه به احداث آن در طبقه چهارم این برج، شما می توانید به ویو (چشم انداز) بسیار ایده آلی از نقاط مختلف تهران دسترسی داشته باشید؛ تازه در کنار سرو غذا و سر و صداهای حاکی از شلوغی همیشگی برج میلاد، پخش یک موسیقی های مختلف زنده و غیر زنده نیز می تواند جذابیت های خاص خود را داشته باشد.از بهترین فودکورت های تهران این برج از 10 فست فود نامی تشکیل شده است که عبارتند از: 

مای برگر باربیکیو دارش مغولی تک کنتاکی کول کاپ کاوالی برجویچ پاکت لایم ترکی استانبول آبگوشت باشی

فودکورت در تهران ، برج میلاد متناسب با ذائقه ها و سلیقه های جورباجور بوده و می توان در آن غذاهای مختلف و با کیفیتی را امتحان نمود. فودکورت برج میلاد واقع شده است در بزرگراه شهید حکیم غرب، پس از بزرگراه چمران، ورودیه اختصاصی برج میلاد تهران - طبقه 4

فودکورت ساختمان طوبی (فودلند):

یکی از ایده آل ترین و متنوع ترین فودکورت در تهران ، فودلند می باشد که در مساحتی بیش از 2000 متر مربع دایر شده است. در این فودکورت شما می توانید با انواع مختلفی از غذاهای ایرانی، بین المللی و فست فودی مواجه شوید که از بهترین های حاضر در این فودکورت باید به رستوران های بن لاک ارائه دهنده انواع مختلفی از ساندویچ ها، رستوران های کیدزلند مختص کودکان، غرفه ریپون ارائه دهنده وعده های صبحانه و عصرانه و سایر غرفه های این مجموعه اشاره داشت. نشانی این فودکورت در تهران عبارت است از: شهرک غرب - دادمان شرقی - ساختمان طوبی - طبقه چهارم - فودکورت فودلند؛

فودکورت طلایی:

اهالی شرق تهران بدانند که در فلکه اول تهرانپارس، درست در اول خیابان پروین کنار مرکز خرید سپید فودکورت در تهران به نام طلایی وجود دارد که می تواند یک پاتوق دوست داشتنی و آرام برای شما در گشت و گذارهای آخر هفته ایتان تلقی شود؛یک نمونه فودکورت در تهران فودکورت طلایی تقریبا جزئی از مجموعه های غذایی تخصصی تهران به حساب می آید که در سالن خود با گنجایش 300 صندلی، یک مانیتور 200 اینچی نیز قرار داده است که تماشای مستقیم رشته های ورزشی از آن می تواند بسیار جذاب و خاطره انگیز باشد! همچنین این فودکورت از یک سالن VIP نیز برخوردار می باشد. از قلم نیوفتد که برندهای مطرحی همچون تی تو، یو آن، تی برگر در این مجموعه در حال فعالیت هستند و تنوع منوی غذاهای فودکورت طلایی واقعا مثال زدنی می باشد!

فودکورت هایپراستار:

اگر به دنبال رقم زدن خاطره ای خوشمزه در یک روز خرید به یاد ماندنی برای خود و همراهانتان هستید، سری به فودکورت در تهران و مجموعه آن ها در هایپراستار بزنید و از منوی غذاهای بین المللی آن حتما یم کورد را انتخاب نمایید. در این مجتمع تجاری علاوه بر وجود برندهای مختلف در زمینه اجناس فروشی، بندهای معتبر زیادی نیز در زمینه تهیه و تولید غذای آن مشغول به فعالیت و سرویس دهی هستند که از جمله آنان بایستی به رستوران کاپادوکیا، رستوران سان لیو اشاره کرد. هایپراستار در بزرگراه شهید ستاری، بلوار فردوسی غربی، خیابان بهار جنوبی، خیابان ارم شرقی واقع شده است.

فودکورت ارگ تجریش:

اگر روزی به میدان تجریش رفتید حتما از مرکز خرید ارگ تجریش که به شکل خارق العاده طراحی و دیزاین شده است، بازدید بعمل آورید. فودکورت در تهران، این مجتمع تجاری یکی از شیک ترین و تمیز ترین فودکورت های تهران است که تحت اختیار کامل برند نام آشنای فرانسوی یعنی L. Avenu قرار گرفته دارد و در طبقه سوم به هفت قسمت مختلف در تهیه انواع سالادها، دسرها، میان وعده ها، غذاهای ایرانی، مرغ سوخاری، پاستا، پیترا و حتی بستنی تقسیم می شود؛

فودکورت یاس:

تهرانی ها که باید خیلی خوب میدان هفت تیر را به یاد داشته باشند این بار بعد از مراجعه به این میدان، سری به فودکورت در تهران فروشگاه یاس بزنند که در حدفاصل این میدان تا بهار شیراز واقع شده است. فودکورت یاس چیزی نزدیک به 200 نفر را می تواند در فضای داخلی خود جا دهد و غذای مورد علاقه شان را به آنان ارائه دهد! همه چیز این فودکورت عالی و درجه یک می باشد جز پیدا کردن محل پارک خودرو برای رفتن به داخل فروشگاه یاس که البته می توان با در نظر گرفتن فاصله مکانی نسبتا کم و زیادی به یک جای پارک مناسب دست پیدا کرد؛ فقط به شرط اینکه بجنبید.

فودکورت آرن:

آرن نام یک مرکز خرید در شهرک غرب تهران نرسیده به اریکه ایرانیان است که پز است از برندهای نام آشنای داخلی و خارجی. فودکورت در تهران و از مجموعه بهترین فود کورت های تهران ، این مجموعه نیز همچون محوریت اصلی آن پر شده از برندهای مطرح ایرانی و غیر ایرانی در تهیه و تولید که اگر بخواهیم نمونه هایی از این برندها را در این جا برایتان ذکر کنیم باید به چلوکبابی رفتاری، شنتی، گوگی، رومانا، راشن، چاپس گریل، لاوانسی و غیره اشاره نماییم. فودکورت آرن واقع در طبقه 3 این مجتمع تجاری می باشد.

فودکورت مگامال:

مگامال یکی از معروف ترین مراکز خرید تهران است که در مساحتی 19 هکتاری در شهرک اکباتان قرار گرفته است. فودکورت این مرکز خرید یکی از بزرگ ترین فودکورت های ایران و از بهترین فودکورت های تهران به حساب می آید که در کنار مساحت 1400 متر مربعی خود برای تهیه و پخت غذا، از 1000 متر مربع دیگر برای میزبانی از مشتریان خود برخوردار می باشد. ناگفته نماند بیشتر این فضای یک هزار متری را تراسی بزرگ با چشم اندازی به سمت کوه های شمال تهران تشکیل می دهد که قطعا تماشای چنین منظره ای در فصول مختلف می تواند در کنار غذاهای خوشمزه این فوکورت، اشتهای شما را دو چندان کند! لازم به ذکر است فودکورت مگامال در طبقه دوم این مجتمع تجاری واقع شده است.

فودکورت پل طبیعت:

در حال حاضر یکی از جاذبه های گردشگری بی بدیل کشور، پل طبیعت تهران است که راه اتصالی میان دو مجموعه بزرگ پارکی این استان یعنی پارک آب و آتش و پارک طالقانی می باشد. نخستین پل غیر اتومبیلی و عابر پیاده ای در این ابعاد که از جمله برجسته ترین دستاوردهای تهران محسوب می شود، دارای یک فودکورت بی نظیر است که می توان در آن با انواع مختلفی از غذاهای ایرانی و بین المللی رو به رو شد و بر بلندای یکی از وسیع ترین اتوبان های تهران، غذا سرو کرد؛

فودکورت چارسو:

چارسو نام یک مرکز خرید نسبتا تصصی در زمینه گوشی های تلفن همراه است که در کنار وجود 5 سالن مجهز سینمایی از یک مجموعه غذایی بی نظیر نیز برخوردار است و می توان در فودکورت آن با غذاهای گوناگون مکزیمی، ایرانی، ایتالیایی، دریایی و برگری و غیره مواجه شد و حسابی از خجالت شکم خود درآمد؛ مجتمع تجاری چارسو میان خیابان های حافظ و جمهوری قرار گرفته است و در دل خود از برندهای مطرحی در صعنت غذا همچون لاوانسی، چیتر چیکن، سام برگر، سوفیا، زیر و ژیلمو برخوردار است. فودکورت چارسو در طبقه پنجم این مجتمع قرار گرفته است.

فودکورت کوروش:

کوروش نام یک مرکز خرید کامل در بزرگراه شهید ستاری می باشد که اصلا نیازی به ارائه نشانی دقیق نیست و می توان از راه دور نیز، بزرگی ساختمان این مرکز خرید را مشاهده نمود. در این مجتمع می توان هم خرید کرد، هم فیلم دید و هم با صرف یک غذای ایده آل در رستوران پارت، پستو، نارسوز، آناتولی، سالسا یک روز بی نظیر را برای خود و دیگر همراهانتان به ارمغان بیاورید.

کلام آخر:

از ورود فودکورت ها به ایران زمان بسیار زیادی نمی گذرد؛ عمر این فود کورت ها در اروپا و آمریکا که ابداع کننده آنان و به قولی صاحب امتیاز صنعت فود کورت جهان محسوب می شوند، کمتر از پنجاه سال است چه برسد به قاره آسیا و کشور ما! با تمام این موارد چیزی که در حال حاضر با مراجعه به هر کدام از فودکورت های تهران و یا دیگر استان های کشور قابل ملاحظه می باشد؛ استقبال طیف جوان جامعه از این غرفه های غذایی در مراکز خرید و پاساژ ها است که نشان دهنده رونق کاری این شاخه رستورانی در ایران می باشد. در فود کورت های تهران برندهای مطرحی در حال فعالیت هستند که اگر بخواهیم نام تک تک آن ها را برایتان ذکر کنیم قطعا هم از حوصله شما خارج خواهد شد و هم از قدرت بیان این مطلب؛ فقط بدانید و آگاه باشید فودکورت های فعال حال حاضر تهران یکی از بهترین مجموعه های غذایی با تنوع منوهای متعدد می باشند که در کنار ارائه کیفیت غذاهای فوق العاده خود، از سطح بهداشتی و سلامتی بالایی نیز برخوردار می باشند.دوستان عزیز توجه داشته باشید گاهی برای سفارش غذای مورد نظرتان در یکی از فودکورت های مطرح تهران باید مدت زمان خاصی را در نوبت سپری کنید تا بتوانید به آنچه می خواهید؛ برسید. از شما عزیزان خواهش می کنیم که طولانی شدن زمان سفارش و ارائه غذابتان را تحمل کرده و سبب برهم زدن نظم مجموعه نشوید! چرا که گاه دیده شده است یک حرف نسبتا تند با یک پاسخ تندتر همراه بوده و در آن شرایط ازدحام و شلوغی مجتمع تجاری بطور کلی نظم از میان رفته است؛ همچنین این را نیز بدانید که پاک کردن میزی که به دور آن نشسته اید و غذایتان را میل می کنید، بر عهده شما می باشد! البته لازم نیست برای این کار از دستمال کشیدن و این چیزا استفاده کنید چرا که هستند کسانی که میز شما را به طور تمام و کمال تمیز کنند و اما بدانید تمیز کردن میز یکی از رفتارهای غذا خوردن در فودکورت ها است و از این رو بهتر است همگی از این رفتارها تبعیت کنیم؛

منبع: مجله همگردی

کلیدواژه: ایرانگردی تهران گردی فود کورت تور اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۵۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از سه مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع)

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فاطمه تنهایی شهردار منطقه در نشست هم‌اندیشی پیشکسوتان، نخبگان و قهرمانان ورزشی منطقه با اشاره به پایان یافتن فاز اول پروژه مجموعه ورزشی در عرصه‌ی بزرگراه امام علی(ع) اظهار کرد: این مجموعه که با نام پروژه خیالستان زندگی شناخته می‌شود، در این دوره مدیریت شهری بنا به ضرورت نیاز این محدوده به سرانه‌های ورزشی، به مجموعه‌های ورزشی دارای سه زمین بزرگ فوتبال، والیبال و بسکتبال و زمینی برای ورزش‌های همگانی و برگزاری رویدادها و مسابقات محله‌ای و منطقه‌ای اختصاص خواهد یافت.

وی در ادامه افزود: بهره‌برداری از این پروژه در نیمه دوم سال جاری خواهد بود و در این راستا ۶هزار و ۵۰۰ مترمربع به سرانه ورزشی این منطقه اضافه خواهد شد.

تنهایی همچنین منطقه هشت را با جمعیتی در حدود ۵۰۰ هزار نفر، جزو فقیرترین مناطق از لحاظ سرانه ورزشی دانست و اضافه کرد: مجموعه‌های ورزشی موجود در سطح منطقه جوابگوی ظرفیت ساکنان آن نبوده و همواره تلاش برای افزایش این فضاها از سوی مدیریت شهری منطقه در دستور کار قرار دارد.

شهردار منطقه در پایان سخنان خود با اشاره به بازسازی مجموعه ورزشی فدک در ناحیه۲، واگذاری بخشی از مجموعه‌های ورزشی در اختیار سازمان ورزش به مناطق را در جهت ارائه خدمات ورزشی به شهروندان محدوده خواستار شد.

در این نشست که با حضور زهرا شمس احسان رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران همراه بود، شمس احسان حضور نخبگان و قهرمانان ورزشی سطح منطقه در این نشست را به عنوان افراد تصمیم‌ساز برای ورزش منطقه و شناسایی ظرفیت‌ها و نقاط ضعف و قوت ورزش منطقه دانست.

افزایش اختیارات مناطق در دسترسی به اماکن ورزشی

رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران همچنین از تصویب طرح ساماندهی مجموعه‌های ورزشی شهر تهران در شورای اسلامی شهر خبر داد و افزود: براساس این طرح در راستای تسهیل دسترسی شهروندان به اماکن ورزشی و ارائه خدمات مطلوب‌تر مناطق ۲۲گانه در این حوزه، مجموعه‌های ورزشی زیر ۲هزار و ۳۰۰ مترمربع در اختیار مناطق ۲۲گانه و مجموعه‌های ورزشی فرامنطقه‌ای و با مساحت بالای این میزان در اختیار سازمان ورزش قرار خواهد گرفت که این طرح اختیار مناطق را در دسترسی به فضاهای ورزشی در سطح منطقه و ارائه خدمات به شهروندان تسهیل خواهد کرد.

شمس احسان در ادامه نیز بر ارائه خدمات در مجموعه‌های ورزشی سطح مناطق برای نخبگان و قهرمانان ورزشی و ظرفیت‌شناسی منطقه توسط آنان نیز تاکید کرد.

در ادامه این نشست حسین اجاقی مدیرعامل سازمان ورزش نیز بر استمرار حضور ورزشکاران و قهرمانان شرکت‌کننده در رویداد قهرمان شهر در مجموعه‌های ورزشی سطح منطقه و حفظ آمادگی و کار تیمی آنان تاکید کرد و عملکرد منطقه را در این حوزه مطلوب دانست.

براساس این گزارش نشست هم‌اندیشی با پیشکسوتان، نخبگان و قهرمانان ورزشی منطقه ۸ با حضور شهردار منطقه، عضو و رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران و مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران با ارائه نظرات و پیشنهادات حاضرین در جلسه به عنوان شورای ورزش منطقه و مصوبات اجرایی توسط سازمان ورزش و شهرداری منطقه همراه بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیدواریم مسیر مجموعه فولاد اکسین در جهت تولید به بهترین شکل طی شود
  • هوش مصنوعی به این زودی جایگزین پزشکان اورژانس نمی‌شود
  • بهترین کلینیک‌ های لیزر موهای زائد آقایان در تهران
  • توضیحات جبلی درباره ساخت فصل جدید زیرخاکی، نون خ و پایتخت
  • بهترین برند ترکیه برای خرید در سال ۲۰۲۴
  • استقلال به بهترین میهمان فصل رسید / سرخ‌پوشان پایتخت در قائمشهر امیدوار به صدرنشینی
  • بهره‌برداری از ۳ مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع)
  • بهره‌برداری از سه مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع)
  • وظیفه قالیشویی چیست؟
  • اقدام عجیب یک مجموعه شهری معروف پایتخت در جذب نیرو: ۲ ماه کار، بعد اخراج!