سینما در آستانه ورود به فرابورس
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۱۵۵۵۳
تهران - ایرنا - مدیر روابط عمومی فرابورس،گفت: صندوقهای «جسورانه» ویژه سرمایه گذاریِ سینما در فرابورس مراحل اداری خود را طی کرده و در انتظار موافقت اصولی است.
به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، سال گذشته و حوالی بهمن ماه محمد مهدی حیدریان معاون امور سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای نخستین بار در برنامه زنده تلویزیونی «هفت» اعلام کرد که با سازمان فرابورس توافقات لازم انجام شده است تا پس از جشنواره فیلم فجر، صندوق های ویژه سرمایه گذاری در سینما با نام صندوق های «جسورانه» رونمایی شود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
حیدریان همچنین اواخر سال گذشته و در نخستین نشست خبری خود با اهالی رسانه نیز گفته بود که با ورود سینما به فرابورس مردم می توانند از طریق این صندوقها با سرمایه اندک خود در تولید فیلمهای سینمایی سرمایه گذاری کنند.
این اتفاق به این معناست که؛ براساس سرمایهای که مردم دارند بستههایی از فیلمهای بخش خصوصی به آنها معرفی میشود و یک شورای کارشناسی درباره میزان سودآوری فیلم نظر میدهد تا تامین سرمایه برای سینمای ایران از طریق فرابورس پذیره نویسی شود و در یک کلام سینمای ایران وارد فرابورس خواهد شد.
«مبینا بنیاسدی»، مدیر روابط عمومی فرابورس روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سینمایی ایرنا، درباره وضعیت این طرح، اظهار داشت: صندوق های ویژه سرمایه گذاری تحت عنوان «صندوق های جسورانه» در فرابوس با هدف سرمایه گذارای منابع مالی شرکتهای جدید، کوچک و به سرعت در حال رشد، تاسیس می شود.
بنی اسدی با اشاره به اینکه سازمان سینمایی نیز از چندی پیش مراحل اداری تاسیس صندق جسورانه برای سرمایه گذاری در بخش سینما را آغاز کرده است، گفت: پس از تکمیل مراحل اداری و دریافت موافقت اصولی، این صندوق وارد فرابورس خواهد شد.
وی ادامه داد: صندوق جسورانه سینما پس از حضور در فرابورس وارد مرحله پذیره نویسی میشود به این معنی که با توجه به تصمیم مدیرعامل صندوق واحدهایی از آن توسط مردم و با اطلاع رسانی که از قبل اعلام شده است به فروش می رسد.
مدیر روابط عمومی فرابورس، درباره نحوه مشارکت مردم در ساخت فیلم های سینمایی نیز توضیح داد: پروژه های سینمایی با توجه به فیلمنامه و میزان فروش اثر که توسط کارشناسان سینمایی برآورد می شود و اینکه حتما به سود دهی می رسد، پذیره نویسی می شود آن وقت مردم می توانند واحدهایی از این پروژه که در فرابورس قرار دارد را خریداری کنند.
وی خاطرنشان کرد: در این شرایط افرادی که واحدهای سرمایه گذاری یک فیلم را خریداری کرده باشند بعد از تکمیل پروژه به میزان فروش فیلم و سود آن، از میزان سرمایه گذاری خود سود خواهند برد.
بنی اسدی گفت: صندوق های جسورانه در واقع ابتدا برای سرمایه گذاری استارتاپها یعنی همان شرکت های نوپا و کوچک تاسیس شد که در ادامه و خیلی زود به شرکت های بزرگ و سودده تبدیل شدند و سینما نیز می تواند از این ظرفیت برای رسیدن به سوددهی بیشتر استفاده کند.
مدیر روابط عمومی فرابورس یکی از مهمترین و بهترین راه ها برای رسیدن به سوددهی بیشتر را استفاده از ظرفیت بخش خصوصی دانست و گفت: سینما برای پیشرفت باید ساختار خصوصی سازی و جذب سرمایه خصوصی را تقویت کند تا با این روش هدفمند خیلی زود به هدف خود در حوزه سرمایه برسد.
فراهنگ**9246 ** 1701
منبع: ایرنا
کلیدواژه: فرهنگي فرابورس سينما صندوق جسورانه
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۵۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
به یاد آتیلا پسیانی و لحظههای ماندگارش در سینما | از هنرمندی در آثار بهرام بیضایی تا حاتمیکیا و بهروز افخمی | ببینید
به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، آتیلا پسیانی از پیشگامان تئاتر تجربیست و چیزی حدود ۸۰ فیلم سینمایی در کارنامه بازیگریاش به چشم میآید؛ از نقشآفرینی برای بهرام بیضایی و تهمینه میلانی تا ابراهیم حاتمیکیا و بهروز افخمی.
آتیلا پسیانی که با بازی در «محله بر و بیا» خالق خاطرات دوستداشتنی برای دهه شصتیها بود، در تمامی سالهای بلند فعالیت هنری خود در گونههای رنگارنگِ جدی تا کمدی به ایفای نقش پرداخت، نقشهایی که نمود آنها در فیلمهای بسیاری پیدا بود.
«کشتی آنجلیکا»، «دو فیلم با یک بلیت»، «مسافران»، «خاکستر سبز» و «روز شیطان» از جمله آثاری بود که او از میانه دهه شصت تا سال ۷۳ در آنها نقشآفرینی کرد. تا بعد از آن نوبت به همکاری با رسول ملاقلیپور و تهمینه میلانی در فیلمهایی چون «هیوا»، «دو زن» و «نسل سوخته» برسد. بعد از آن بود که در حوالی سال ۸۰ نوبت به همکاریاش برای بازی در آثار فریدون جیرانی و کمال تبریزی در فیلمهای «آب و آتش»، «شام آخر» و «گاهی به آسمان نگاه کن» رسید.
فرزاد موتمن که آتیلا پسیانی سابقه بازی در دو فیلم او به نامهای «آخرینبار کی سحر را دیدی» و «صداها» را دارد، بازی این هنرمند عرصههای سینما، تئاتر و تلویزیون را تکنیکی و با تمرکزی بالا در صحنه میخواند که قادر بود نقشهای پیچیده و روانشناختی را به گونهای ادراکپذیر ایفا کند.
گرچه «کما» ی آرش معیریان فیلمی در ژانر کمدی بهشمار میرفت، اما پسیانی ایفاگر نقش جدی در آن بود تا در «اسپاگتی در ۸ دقیقه» تواناییهای بازی در زمینه کمدی را نیز به رخ بکشد. بازی در «آتش بس»، «پاداش سکوت»، «یک عاشقانه ساده»، «پل چوبی»، «نیمه شب اتفاق افتاد»، «غلامرضا تختی» و «سیانور» را از جمله دیگر نقشآفرینیهای به یاد ماندنی این بازیگر فقید میتوان خواند.
آتیلا پسیانی که آخرین نقشآفرینی او بازی در مجموعه «بیگناه» به کارگردانی مهران احمدی بود، بعد از مدتی مبارزه با بیماری سرطان، در میانه نخستین ماه پاییزی سال ۱۴۰۲ دیده از سرای ناپایدار فرو بست.
کد خبر 848317 برچسبها خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران چهرههای مشهور