Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@16:15:34 GMT

تب و تاب بازار در ایلام/ زیر پوست بازار شهر چه می گذرد

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۱۵۸۰۰

تب و تاب بازار در ایلام/ زیر پوست بازار شهر چه می گذرد

به گزارش خبرنگار مهر،  معمولا ماه مبارک رمضان که فرا می رسد صحبت ها پیرامون تشکیل نظارت بر بازار، کنترل قیمت ها و عرضه کالاهای اساسی با نرخ های مصوب بیشتر می شود اما این روزها مردم از عدم ثبات در قیمت کالاها و اقلام خوراکی مورد نیاز گله مند هستند.

مردم گله مند هستند

محمد فتح الهی از شهروندان ایلامی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این روزها قیمت اجناس به کلی افزایش یافته است، اقلام خوراکی نیز افزایش یافته به عنوان مثال تا چند وقت پیش قیمت گوشت هر کیلو ۴۲ هزار تومان بود اما هم اکنون به مرز ۴۸ هزار تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی عبدالهی از فروشندگان اجناس در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این روزها درصد فروش به کلی پایین آمده زیرا افزایش قیمت ها را داشتیم.

آمادگی تعزیرات برای برخورد با گران فروشی

نعمت الله بیرانوند مدیر کل تعزیرات حکومتی ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تعزیرات حکومتی استان آمادگی کامل را جهت رسیدگی فوری، بازدارنده و قاطع با پرونده هایی که دستگاه های نظارتی به تعزیرات حکومتی ارسال کنند و یا این مردم استان در این راستا مراجعه ای داشته باشند را دارد.

وی افزود: کنترل پایش قیمت ها با تشکیل پرونده برای متخلفین و حضور روزانه بازرسین در سطح بازار طبق قانون وظیفه ادارات کل و سازمان های نظارتی است و حضور تعزیرات حکومتی نیز در ایام خاصی مانند ایام ماه مبارک رمضان به دلیل تقاضای بیشتر مردم در گروه های کالاهای خاص این ماه است.

بیرانوند اضافه کرد: تعزیرات حکومتی در این ایام برای همراهی هر چه بیشتر با مردم استان و کمک به دستگاه های نظارتی شعب خود را به صورت گشت های مشترک اعزام می کند.

وی تصریح کرد: از اول تا پایان ماه مبارک رمضان در نوبت های صبح و عصر با همکاران نظارتی شعب خود را همراه داشتیم به دلیل این که در صورت مشاهده تخلف بتوانند رسیدگی و نیز صدور حکم و همچنین اجرای حکم در محل وقوع تخلف را اجرا کنند.

لزوم درج قیمت بر روی کالاها

یار الله نصیری رئیس سازمان صنعت معدن، تجارت استان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در این راستا مصوب شده که کالاهای اساسی و پرمصرف در ماه مبارک رمضان این کالاها از اتیک برخوردار باشند.

وی افزود: در این راستا بحث اتیک گذاری کالاها و اجناس به شدت کنترل می شود.

توزیع کالاهای اساسی در بازار ایلام

سد محمد تراب میری رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بیش از ۲۶۰ تن انواع برنج، ۳۰ تن تخم مرغ،  ۱۷۳ تن شکر روانه و عرضه بازار شده است.

وی گفت: همچنین حدود ۳۰۰ تن مرغ منجمد، ۸۰ تن گوشت منجمد در سردخانه سازمان موجود است که قیمت گوشت منجمد گوساله از قرار هر کیلو ۲۲ هزار تومان در اختیار توزیع کنندگان قرار می گیرد، گوشت مرغ منجمد نیز هر کیلو ۵۸۰۰ تومان در اختیار توزیع کنندگان قرار خواهد گرفت.

کد خبر 4303973

منبع: مهر

کلیدواژه: تعزیرات حکومتی کالاهای اساسی ماه مبارك رمضان بوشهر کرمانشاه شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه بیرجند مشهد بارش باران خرم آباد اشتغال برجام یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۵۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی قاچاقچیان کالا در شیراز

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا سالاری گفت: پرونده کشف ۶۴۵ عدد منبع تغذیه قاچاق به ارزش پنج میلیارد و ۳۴۶ میلیون ریال در شعبه هفتم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان شیراز رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، تخلف را محرز و علاوه بر ضبط کالاهای قاچاق کشف شده و تحویل آن به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، یکی از متهمان را به پرداخت ۱۰ میلیارد ریال و متهم دیگر را پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

سالاری ادامه داد: مأموران پلیس آگاهی شهرستان سروستان در اجرای طرح ایست و بازرسی، هنگام بررسی خودروها متوجه خودروی حامل بار قاچاق شدند و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

کد خبر 6092121

دیگر خبرها

  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد
  • قاچاقچی سوخت بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • جریمه ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی قاچاقچیان کالا در شیراز
  • زیر پوست بازار «رحم اجاره‌ای» در ایران
  • جریمه میلیاردی برای پزشک متخلف در اردبیل صادر شد
  • جریمه ۶ میلیاردی سزای گرانفروشی سبزی در اردبیل
  • جریمه ۲۰ میلیارد ریالی مدرسه غیر انتفاعی در اردبیل
  • پزشک متخلف در اهواز محکوم شد
  • قاچاقچی سوخت ۸۸۸ میلیون تومان جریمه شد
  • جریمه برای گرانفروشی خودرو