Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@17:11:04 GMT

590 طرح در قالب طرح تکاپو در گیلان تصویب شد

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۱۵۸۶۲

590 طرح در قالب طرح تکاپو در گیلان تصویب شد

عبدالله سلمان نژاد روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، 200 طرح در قالب اشتغال فراگیر با اعتباری معادل 61 میلیارد تومان و 390 طرح با اعتبار 57 میلیارد تومان در قالب اشتغال روستایی مصوب شده است.
وی با اشاره به معرفی متقاضیان 200 طرح اشتغال فراگیر به بانک های عامل اظهار داشت: افزون بر 800 میلیارد تومان در قالب طرح تکاپو به گیلان اختصاص یافته که 308 میلیارد تومان مربوط به اشتغال روستایی و 587 میلیارد و 500 میلیون تومان نیز مربوط به اشتغال فراگیر می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با یادآوری اینکه متقاضیان تسهیلات طرح های اشتغال فراگیر و روستایی در قالب سامانه کارا ثبت نام می کنند، ادامه داد: اشتغال فراگیر مربوط به شهرها و اشتغال روستایی مربوط به شهرهای زیر 10 هزار نفر و روستاهاست و تاکنون حدود 10 هزار نفر در گیلان در سامانه کارا ثبت نام کرده اند که در حال بررسی است.
سلمان نژاد گفت: بهتر است متقاضی قبل از ثبت نام، مطالعات و بررسی های لازم را انجام دهد تا از مشمول شدن خود در این طرح مطمئن شوند.
وی بیشترین رسته فعالیت ها را در گیلان 12 رسته شامل شالی کوبی ، زیتون، خدمات فنی و کشاورزی ، خدمات بازرگانی ، تولید و فرآوری چای ، آبزی پروری، گردشگری ، صنایع دستی ، مواد غذایی ، بسته بندی ، طیور، فناوری و اطلاعات عنوان و اضافه کرد: متقاضیان بایستی برای اطمینان از اینکه طرحشان جزو این تسهیلات قرار می گیرد، طرح های خود را با چهار دستگاه صنعت، معدن، تجارت، جهاد کشاورزی، شیلات و میراث فرهنگی هماهنگ کنند.
به گفته سلمان نژاد، در این طرح ، نخستین گام شناسایی ظرفیت ها و رسته فعالیت ها که بیشترین اشتغال را در یک منطقه به خود اختصاص داده اند، می باشد و سپس بایستی زنجیره ارزش مشخص شود و شکاف ها شناسایی و در مرحله پایانی دولت برای پر کردن شکاف این زنجیره تسهیلات می دهد .
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ، زنجیره اشتغال از تولید تا عرضه کامل نیست و در جاهایی شکاف هایی وجود دارد و این امر موجب می شود که نه تنها اشتغال هایی که ایجاد می شود ، پایدار نباشد، بلکه بهره وری هم پایین می آید.
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان تصریح کرد: وزارت تعاون در گذشته برای ایجاد یک شغل تسهیلات می داد اما امروز و در این طرح برای پر کردن شکاف ها ، از بین بردن سرعت گیرها و موانع در مسیر توسعه بمنظور اشتغال پایدار تسهیلات ارائه می دهد.
7296 / 2007
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 جهاد کشاورزی چای صنایع دستی صنعت معدن کشاورزی موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۵۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده

آفتاب‌‌نیوز :

جلال محمودزاده، نماینده مهاباد در مجلس با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت تسهیلات در سال جدید و اینکه آیا با وجود عدم تصویب بودجه و نهایی شدن برنامه هفتم افزایش‌ها در آن اعمال می‌شود، به ایلنا گفت: در این مساله سردرگمی در بحث وام ازدواج و فرزندآوری وجود دارد، البته افزایش آن تصویب شد، اما معمولا در ابتدای سال بانک‌ها اعتبارات لازم برای پرداخت آن را دریافت نکرده‌اند و در نتیجه از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج استنکاف می‌ورزند.

وی ادامه داد: البته این موضوع شامل انواع دیگر تسهیلات بانکی هم می‌شود و به کلی پرداخت وام در کشور تعطیل شده است، برای بخش تولید مشاهده می‌کنید که نرخ سود تسهیلات از ۱۸ درصد به ۲۳% رسید و ۵% افزایش پیدا کرد. از سوی دیگر مردم برای تامین هزینه‌های اولیه زندگی مانند رهن منزل استیجاری نیاز به حمایت و دریافت وام دارند که در حال حاضر بانک‌ها حاضر به همکاری نیستند و باید هرچه زودتر برای این وضعیت چاره‌اندیشی شود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • افزایش حقوق سربازان به اجرا در می آید؟
  • تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم
  • افزایش حقوق سربازان اجرایی می‌شود؟
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود