Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان، کاوه اورک بختیاری گفت: در راستای بازدارندگی از تخلف و کاهش جرائم با هدف حفاظت از منابع طبیعی جرائم خسارت وارد شده به جنگل ها و مراتع کشور به روزرسانی شده است.

وی بیان کرد: در آخرین اصلاحات تصویب شده شده میزان جرایم مندرج در مواد قانونی  ۴۲، ۴۳، ۴۴، ۴۶ و ۵۰ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع کشور افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در ماده ۴۲ جریمه نقدی بریدن ریشه کن کردن و سوزاندن هر اصله نهال یک میلیون و ۵۰۰ هزارریال تا ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال افزایش یافته است.

رئیس اداره حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان ادامه داد: درختان موضوع ماده ۱ قانون حفظ و حمایت از منابع طبیعی و ذخایر جنگلی کشوربه اضافه گونه‌های کهور آکاسیا و کنار ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال، نهال درختان دسته دوم موضوع بند ۱۷ ماده ۱ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع دو میلیون و ۲۵۰ هزار ریال شده است.

اورک بختیاری عنوان کرد: نهال سایر گونه های درختی ۱میلیون و ۵۰۰ریال جریمه نقدی بریدن و ریشه کن کردن هر اصل درخت و تهیه هر متر مکعب چوب وهیزم و زغال از آن سی میلیون ریال تا ۷۵ میلیون ریال، ودر میزان جرائم نقدی موضوع ماده ۴۳ مانند بریدن و ریشه کن کردن بوته ها و خارها و درختچه های مناطق بیابانی  و کویری ۶ میلیون ریال تا ۱۵ میلیون ریال است.

وی اظهارداشت: در ماده ی ۴۴ جرایم نقدی چرانیدن بز در جنگل ها و مراتع و مناطقی که از طرف سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری تعیین و آگهی شده است برای هر راس بز چهار میلیون و ۸۰۰ هزار ریال تعیین ومصوب شده است.

وی بیان کرد:در ماده ۴۶ جریمه نقدی کت زدن یا روشن کردن آتش در تنه درختان جنگلی برای درختان موضوع ماده ۱ قانون حفاظت و حمایت از منابع طبیعی و ذخایر جنگلی کشوربه اضافه گونه‌های کهور آکاسیا و کنار ۷۵میلیون ریال، ودر نهایت درموضوع ماده ۵۰ که شامل جریمه ریالی چرای غیرمجاز در مناطقی که توسط سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور به استناد تبصره ۲ قانون ملی شدن جنگل ها قرق اعلام شده است برای هر واحد دامی معادل ۲۰ درصد ارزش متوسطه واحد دامی که در ابتدای هر سال توسط وزارت جهاد کشاورزی اعلام و محاسبه خواهد شد.

وی از مردم همیاران طبیعت، سازمان‌های مردم‌ نهادو دوستداران منابع طبیعی درخواست کرد که  برای حفاظت از منابع طبیعی، گزارش قطع درختان جنگلی ، بوته کنی، تخریب و تصرف اراضی ملی، آتش سوزی جنگل ومرتع وغیره را به شماره تلفن ۱۵۰۴ یگان حفاظت از منابع طبیعی گزارش دهند.

کد خبر 4303971

منبع: مهر

کلیدواژه: جنگل مراتع منابع طبیعی کردستان ماه مبارك رمضان بوشهر کرمانشاه شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه بیرجند مشهد بارش باران خرم آباد اشتغال برجام یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۶۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی

علیرضا نصرآبادی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بعد از باران‌هایی که در اردیبهشت ماه در خراسان جنوبی باریدن گرفت و در برخی مناطق منجر به سیلاب شد، یکی از سوالات دغدغه مندان حوزه منابع طبیعی بحث مهار رواناب‌ها بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی بیان کرد: طبق آخرین آمار و بررسی‌ها با توجه به سیلاب در اردیبهشت ماه تا به امروز ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه‌های آبخیز داری خراسان جنوبی مهار شده است.

نصرآبادی ادامه داد: از این میزان یک میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری شهرستان بیرجند ذخیره شده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع در سال آبی جاری که از مهرماه ۱۴۰۲ شروع شده است تاکنون حدود ۲۵ میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی مهار شده است، گفت: بی شک این باران‌ها برای خراسان جنوبی برکت و رحمت به همراه خواهد داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در پاسخ به این سوال که آیا سیلاب به سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی خسارت وارد کرده است یا خیر اظهار کرد: این سیلاب به سازه‌ها آبخیزداری و مناطقی که برنامه‌های آبخیزداری اجرا می‌شود خسارت وارد نکرده است ولی به مناطق دیگر خسارت‌هایی را به وجود آورده است.

کد خبر 6090532

دیگر خبرها

  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند