Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای عالی امنیت ملی، منافع ایران را در برقراری ثبات و امنیت در منطقه دانست و گفت: ما با ارائه راه حل سیاسی برای تمام بحران های منطقه اراده خود را برای کاهش خشونت و نظامی گری به اثبات رسانده ایم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، شمخانی در پاسخ به درخواست وزیر امور خارجه امریکا برای آزادی عناصر جاسوس دستگیر شده در ایران گفت: این اظهارات در حالی مطرح می شود که ده ها شهروند ایرانی و اتباع دیگر کشورها به علل واهی و غیرمستند با صدور احکام سنگین و ناعادلانه در زندان های امریکا و در شرایط غیرانسانی به گروگان گرفته شده اند و دولت این کشور به درخواست های حقوقی و قانونی برای اعاده دادرسی و دفاع از آنها نیز پاسخ نمی دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر شورای عالی امنیت ملی گروه های مقاومت در فلسطین و لبنان را افتخاری برای جهان عرب و عزتی برای جهان اسلام دانست که به تنهایی بار دفاع از مردم را در برابر رژیم صهیونیستی به دوش می کشند و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به حمایت از این گروه ها بر اساس سیاست اصولی حمایت از مظلومان در اقصا نقاط جهان ادامه خواهد داد.
وی با بیان اینکه دولت ترامپ از سر استیصال با تغییر چهره وزیر خارجه و اعلام راهبرد جدید درپی ائتلاف سازی و جبران شکست های متعدد پس از خروج از برجام است اظهار داشت: اتهاماتی که درباره حمایت ایران از گروه های تروریستی بیان شده، صرفا عملیات روانی و مانند رفتار ترامپ و نتانیاهو صرفا نمایش های تبلیغاتی است.
شمخانی تاکید کرد: اگر کمک مالی بسیار اندک ایران برای دفاع از منافع و امنیت ملی در منطقه، هدر دادن اموال مردم است، جای این پرسش جدی وجود دارد که چرا به رغم شعارهای انتخاباتی رئیس جمهور متوهم امریکا، نیروهای نظامی این کشور در افغانستان و عراق نه فقط کم نشده، بلکه افزایش یافته اند و هزینه های سرسام آوری را به مالیات دهندگان امریکا تحمیل می کنند.
وی منافع ایران را در برقراری ثبات و امنیت در منطقه دانست و گفت: ما با ارائه راه حل سیاسی برای تمام بحران های منطقه اراده خود را برای کاهش خشونت و نظامی گری به اثبات رسانده ایم اما امریکا و کشورهای بحران ساز منطقه به رغم شعارهای فریبنده، تمایلی به حل مسائل، پایان دادن به کشتار مردم بی گناه و توقف نابودی زیرساخت های اساسی در یمن و سوریه ندارند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: تاریخ گواهی می دهد که تهدیدات خارجی سبب افزایش اتحاد و انسجام مردم ایران و مقابله همه جانبه با زیاده خواهی بیگانگان شده است و تهدیدهای توخالی، تاثیری بر عزم و اراده مردم و مسئولان برای ادامه مسیر عزتمند کنونی نخواهد داشت.
شمخانی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به شیوه بسیج در به کارگیری مجموعه ظرفیت‌های مردمی و استعدادهای کشور افزود : این شیوه بر اساس آموزه های دفاع مقدس همواره می تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات کشور باشد.
وی که به مناسبت سوم خرداد، روز ملی ایثار، مقاومت و پیروزی در حضور گسترده جمع کثیری از فرماندهان ارشد دفاع مقدس سخن می گفت، حماسه آزادسازی خرمشهر را نماد جاودان پیروزی اراده ملت سلحشور ایران در برابر متجاوزان و زورگویان دانست و تاکید کرد: اگر هنوز افکار پوسیده ای در برخی کشورها وجود دارد که تمایلی به درس آموزی از تاریخ ندارند باید یک بار دیگر آدرس گور سرد صدام و کارگزاران نظام بعث عراق را به آنان یادآور شویم.
شمخانی افزود: کشورهایی که روزگاری تمام ثروت، تسلیحات و اطلاعاتشان را برای شکست ایران در اختیار صدام قرار دادند از تجربه ناکامی های گذشته درس نگرفتند و این در حالی است که امروز ایران در تمام عرصه های داخلی و خارجی بسیار قدرتمندتر از گذشته است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین در حاشیه این نشست در پاسخ به پرسش های خبرنگاران درباره نتایج مذاکرات ایران با کشورهای اروپایی درباره برجام تاکید کرد: این مذاکرات آخرین آزمون اروپا برای اثبات استقلالشان در برابر سیاست های دیکته شده امریکاست و در صورتی که نتوانند و یا نخواهند به هر نحو از منافع خود و جمهوری اسلامی ایران در برابر رویکردهای غیرقانونی و بی منطق ترامپ دفاع کنند ادامه کار با آنها بی فایده است.
شمخانی در پاسخ به پرسش دیگری درباره اتهامات وزیر امور خارجه امریکا علیه سپاه پاسداران گفت: آنچه پمپئو در قالب به اصطلاح راهبرد جدید علیه ایران مطرح کرد حرف جدیدی نبود و صرفا مجموعه ای از آرزوها و رؤیاهای ترامپ است.
وی تاکید کرد: سپاه بخشی از حاکمیت و بازوی قدرتمند انقلاب اسلامی است و مأموریت های این نهاد و دیگر بخش های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در چارچوب سیاست ها و تصمیمات نظام و مورد حمایت کامل است.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۶۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملت ایران در برابر تحریف خلیج‌فارس کوتاه نخواهد آمد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده امروز (دهم اردیبهشت ماه)، در جشنواره خلیج‌فارس که مناسبت روز ملی خلیج‌فارس در فرهنگسرای طوبی برگزار شد، اظهار کرد: امروز خلیج‌فارس با مسئله امنیت ملی کشور عجین است و این ۲ را نمی‌توان از یکدیگر جدا کرد.

وی، تهدید و ستیز با استقلال و امنیت ملی را از جمله راهبردهای اصلی دشمن بر علیه ایران دانست و عنوان کرد: خلیج‌فارس برای دشمن بهانه‌ای است و ملت ایران نیز به این مهم رسیده است که خلیج‌فارس نماد اقتدار، امنیت و استقلال ملت ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با ذکر این نکته که ملت ایران در برابر هرگونه تحریف در خصوص خلیج‌فارس کوتاه نخواهد آمد، بیان کرد: امروز مساله خلیج‌فارس به یک وفاق ملی همگانی تبدیل شده است و نام خلیج‌فارس ایرانیان داخل و خارج از کشور را دور خود جمع کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، خلیج‌فارس را دارای یک امتداد تاریخی و تمدنی دانست و خاطرنشان کرد: روز خلیج‌فارس را در راستای تاریخ و تمدن ایران بزرگ شناخته می‌شود و نقش خلیج‌فارس در تحولات اقتصادی و سیاسی جهان بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان این نکته که نام خلیج‌فارس با هویت ملی و ایرانی همراستا است، مطرح کرد: بر اساس اسناد دینی و تاریخی، نام خلیج فارس سه مرتبه بر زیان مبارک پیامبر اکرم (ص) جاری شده و در آیات و روایات ذکر شده است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: اولین شخصی که شیطنت تغییر نام خلیج فارس را انجام داد و بر زبان نحس خود جاری کرد؛ نماینده انگلیس در بحرین تازه جدا شده بود. ایران امروز با تمام تلاش و ظرفیت‌های خود از نام خلیج‌فارس دفاع خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نماینده ایران: حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • ظریف: تصور نکنیم اگر FATF را نپذیرفتیم تنبیه نمی‌شویم
  • رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت
  • امروز کسی قدرت پاسخ به ایران را ندارد
  • پیام‌ها و پیامدهای عملیات «وعده صادق»/ اسرائیل و آمریکا تحقیر شدند
  • (تصاویر) دره جنی، منطقه‌ای رمزآلود در شرق ایران
  • ملت ایران در برابر تحریف خلیج‌فارس کوتاه نخواهد آمد
  • خلیج فارس باعث تقویت وفاق ملی در ایران شده است