Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی درج نماد معاملاتی زعفران در تابلوی بازار آتی(غیرنقدی) بورس کالا، نخستین دادوستد قرارداد آتی زعفران از امروز(چهارشنبه) در بورس کالا آغاز می‌شود. ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲ اقتصادی بازار سهام | بورس نظرات

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با توجه به برنامه راهبردی شرکت بورس کالای ایران در مورد توسعه دارایی‌های پایه جدید در قراردادهای مشتقه، نخستین قرارداد آتی زعفران برای تحویل شهریور ماه 97 از امروز(چهارشنبه) در بورس کالای ایران راه‌اندازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس کلیه دارندگان کد معاملاتی قراردادهای آتی می‌توانند در نماد مربوطه به خرید و فروش بپردازند.

همچنین قرارداد آتی زعفران تحویل شهریور ماه 1397در حالی از امروز راه اندازی می شود که این سررسید تا تاریخ 20 شهریور ماه 1397 قابل معامله خواهد بود.

همچنین اندازه هر قرارداد 100 گرم زعفران رشته ای بریده ممتاز (نگین) به عنوان دارایی پایه و حد نوسان قیمت روزانه زعفران در این معاملات نیز مثبت و منفی سه درصد نسبت به قیمت تسویه روز قبل خواهد بود.

قراردادهای آتی در اولین روز معاملاتی، بدون حد نوسان قیمتی، با دوره پیش گشایش به مدت 30دقیقه در ابتدای جلسه معاملاتی آغاز و پس از انجام حراج تک قیمتی رأس ساعت 13با دوره عادی معاملاتی و اعمال حد نوسان قیمت روزانه ادامه می یابد. قیمت پایه قرارداد آتی، همان قیمت کشف شده در حراج تک قیمتی خواهد بود که مبنای حد نوسان قیمت روزانه برای ادامه معاملات در حراج پیوسته قرار خواهد گرفت.

بدیهی است در صورت عدم انجام معامله در حراج تک قیمتی، قرارداد آتی متوقف و مجددا همین فرآیند، روز کاری بعد تکرار خواهد شد.

گفتنی است نماد معاملاتی نخستین قرارداد آتی زعفران برای تحویل شهریور ماه 97 در حالی در چند روز گذشته در فهرست نمادهای تابلوی بازار آتی بورس کالا درج شده است که اندازه هر قرارداد 100 گرم زعفران رشته‌ای بریده ممتاز(نگین) به عنوان دارایی پایه و حد نوسان قیمت روزانه زعفران در این معاملات نیز مثبت و منفی سه درصد نسبت به قیمت تسویه روز قبل خواهد بود.

انتهای پیام/

R32365/P1012122/S7,84/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۶۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلایل نوسان قیمت پیاز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسین اصغری، درباره چرایی افزایش قیمت پیاز گفت: درحال‌حاضر برخی از محصولات کشاورزی از مناطق جنوبی کشور از جمله منطقه جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس و... تامین می‌شود و بارندگی‌های شدید در دهه سوم فروردین‌ماه موجب توقف برداشت پیاز به صورت مقطعی شده است.
وی با بیان اینکه ایران یکی از معدود کشور‌های دنیاست که به دلیل اقلیم خاص امکان تولید سبزی و صیفی در چهار فصل سال را دارد، گفت: البته هزینه تولید در فصول سرد بسیار بالاتر است.
مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: با توجه به برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای ارتقاء بهره‌وری و صرفه‌جویی در مصرف آب، کاهش سطح زیر کشت سبزی و صیفی و افزایش عملکرد در واحد سطح در اولویت اجرا قرار دارد.
وی عنوان کرد: برنامه تولید محصول پیاز با برآورد نیاز کشور با رویکرد رعایت الگوی کشت و تولید متعادل به صورت چهار فصل تهیه و جهت اجرا به سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های تولیدکننده ابلاغ می‌شود. برهمین اساس برنامه ابلاغی تولید استمرار و بهاره سال زراعی جدید (۱۴۰۳ – ۱۴۰۲) محصول فوق ذکر براساس تاریخ کشت به استان‌های تولیدکننده ابلاغ شده است و براساس این برنامه در محصول تولید زمستان سطح زیر کشت ۱۳هزارو۴۵۰ هکتار با برآورد تولید ۶۴۴هزارو۳۰۰ تن و تولید بهار نیز سطح زیر کشت ۱۲هزارو۲۰۰ هکتار و تولید ۵۷۱هزار و۲۲۰ تن خواهد بود.
وی همچنین اضافه کرد: تولید محصول در زمستان حدود ۸۰۹ هزار تن بوده و تولید بهار بیش از ۶۱۰ هزار تن پیش‌بینی می‌شود که نسبت به برنامه ابلاغی افزایش تولید مشاهده می‌شود.
مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه گفت: برنامه تولید محصول در فصل تابستان و پاییز امسال نیز با هدف‌گذاری یک میلیون و ۶۶۶ هزار و۸۲۰ تن ابلاغ و پس از تولید به بازار عرضه خواهد شد.
به گفته وی میانگین قیمت محصول پیاز در فروردین‌ماه امسال در مزرعه حدود ۱۴هزار تومان بوده است.
گفتنی است براساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو پیاز به بیش از ۳۰ هزارتومان رسیده و تا ۳۸ هزار تومان هم بالا رفته است.

دیگر خبرها

  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۰:۳۰
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۳
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا
  • گزارش روزانه بورس ۴ اردیبهشت؛اصلاح بیش‌از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل
  • جزئیات فروش شفاف زعفران در بورس کالا
  • عرضه هزار و ۵۰۰ کیلو زعفران فردا در بورس کالا
  • ۱۵۰۰ کیلو گرم زعفران فردا در بورس کالا عرضه می‌شود