Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@12:22:54 GMT

سقوط هواپیما MH370 عمدی نبوده است

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۱۶۴۱۳

سقوط هواپیما MH370 عمدی نبوده است

محققان استرالیایی این ادعا که هواپیمای مفقود شده خطوط هوایی مالزی در سال ۲۰۱۴ را خلبان آن عمدا ساقط کرده بود رد کرده اند.

ایران آنلاین /سازمان ایمنی ترابری هوایی استرالیا هرگونه فرضیه ای درباره ساقط شدن عمدی هواپیما را رد کرد و تاکید کرد که خلبان در لحظات پایانی حادثه بی هوش بوده است.

پرواز شماره ام اچ ۳۷۰ روز ۸ مارس ۲۰۱۴ با ۲۳۹ مسافر از پکن به کوالالامپور می رفت که از صفحه رادارها ناپدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جستجوی رسمی برای یافتن بقایای هواپیما با شرکت استرالیا، مالزی و چین در ماه ژانویه ۲۰۱۷ پس از ۱۰۴۶ روز متوقف شد.

محققان سازمان ایمنی ترابری هوایی استرالیا (ای تی اس بی) گفته اند که هواپیما هنگام سقوط در اقیانوس هند جنوبی تحت کنترل نبود.

اما لری ونس محقق سابق سوانح هوایی در کانادا اخیرا در کتابی این نظریه را احیا کرده است که خلبان در زمان سقوط کنترل کامل هواپیما را در دست داشت.

او در کتابش گفته است که تحقیقات "ای اتی اس بی" ایراد دارد و نتیجه گیری اش در مورد لحظات پایانی پرواز غلط است.

او در برنامه "۶۰ دقیقه" شبکه ۹ تلویزیون استرالیا گفت: "او قصد کشتن خود را کرده بود؛ متاسفانه درحال کشتن کلیه سرنشینان دیگر هواپیما را هم بود و این کار را عمدا کرد."

با این حال پیتر فولی مدیر تحقیقات "ای تی اسی بی" روز سه شنبه از یافته های سازمانش دفاع کرد.

او در جریان یک جلسه پارلمان در کانبرا گفت: "ما داده های زیادی داریم که نشان می دهد اگر هواپیما در لحظات پایانی تحت کنترل بوده، این کنترل خیلی ماهرانه نبوده است."

پرواز ام اچ ۳۷۰ چند ساعت پس از شروع پرواز ناپدید شد که یکی از بزرگترین عملیات های جستجو در تاریخ هوانوردی را به دنبال داشت.

هرچند هنوز در زیر آب اثری از هواپیما کشف نشده اما قطعات کوچکی از آن در جزایر اقیانوس هند و آفریقا به ساحل افتاده است./بی بی سی 

---

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۶۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین ؛ فرهنگ کره‌بندی رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان خوزستان از انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله خبر داد

وی گفت؛ این نوجوان دچار مرگ مغزی بود که با بالگرد از مسجدسلیمان به شهرستان اهواز اعزام شد تا مراحل انتقال اعضاء بدن ایشان صورت بگیرد.

کره بندی افزود؛ پرواز بالگرد اورژانس هوایی خوزستان در ساعت ۱۵:۵۰ حامل فرشته ۱۳ ساله‌ی مسجدسلیمانی بود که برای پیوند اعضاء به اهواز پرواز کرد.

این کودک که متاسفانه دچار مرگ‌مغزی شده بود که با رضایت والدین برای نجات جان چند بیمار و با تلاش همکاران بهداشتی - درمانی مسجدسلیمان و تیم اورژانس هوایی با ایمنی کامل و در سریع‌ترین زمان ممکن به بیمارستان گلستان اهواز انتقال یافت.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900974

دیگر خبرها

  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون
  • بلیط لحظه آخری، برگه شانس مسافران همیشه آماده ! +توضیحات کامل
  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • سقوط هواپیمای سبک ۲ کشته بر جای گذاشت
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد