Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،لطیفه سنبلی دختری 32 ساله متولد روستای آویهنگ از توابع بخش کلاترزان شهرستان سنندج، ساکن در شهر دماند بر اثر مرگ مغزی، روز گذشته به بیمارستان هفت تیر تهران اعزام شد.
پس از تأیید پزشکی مبنی بر مرگ مغزی این دختر جوان، با رضایت پدر و برادرش پنج عضو وی شامل قلب، کلیه‌ها، کبد و پانکراس به بیماران نیازمند اهدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیکر لطیفه سنبلی در میان خیل عظیم جمعیت در روستای زادگاهش به خاک سپرده شد.
گفتنی است، بر اساس اعلام کارشناس اهدا عضو دانشگاه علوم پزشکی کردستان تا کنون شش هزار و 128 نفر داوطلب اهدا عضو در این استان ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد 572 نفر آنها طی سال جاری به این جمعیت پیوسته‌اند، هم‌چنین از آغاز فروردین امسال تا کنون اعضای پیکر دو بیمار مرگ مغزی در استان اهدا شده است.
انتهای پیام/م

اهدای عضو،اهدای زندگی

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۶۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای بانوی مشهدی به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید

به گزارش قدس خراسان به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ابراهیم خالقی اظهار کرد: در هزار و چهارصد و شصت و هشتمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحومه زهرا کاظمیان، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه این شهر زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: کلیه‌های زنده یاد کاظمیان در بیمارستان بوعلی سینا شیراز به یک مرد ۴۵ ساله و یک بانوی ۴۴ ساله ساکن شیراز که سال‌ها از نارسایی کلیه رنج برده و دیالیز می‌کردند، اهدا و پیوند شد.

وی گفت: کبد این بانوی مرگ مغزی نیز برای پیوند به بیمارستان بوعلی سینا شیراز ارسال شد.

خالقی افزود: قرنیه‌های این بانوی مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شد.

دیگر خبرها

  • بانوی ارومیه ای جان بخش دو بیمار نیازمند
  • اهدای جهیزیه به ۴۶ زوج جوان سردشتی
  • اهدا قلب جوان ۲۳ ساله عشایری در دشتستان
  • اعضای بانوی مشهدی به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • اهدای دیپلم شجاعت به نوجوان مسلمان روسی
  • اهدای قلب و ۳ عضو دیگر جوان دشتستانی + تصویر
  • اهدای عضو یک تهرانی در رشت
  • بانوی مرگ مغزی درگزی جان یک نفر را نجات داد
  • بانوی مرگ مغزی، نجات بخش زندگی یک بیمار
  • بانوی مرگ مغزی نجات بخش زندگی یک بیمار شد