Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:30:02 GMT

شأن انسانی ارباب رجوع حتی متهم یا مجرم رعایت شود

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۱۷۲۳۵

شأن انسانی ارباب رجوع حتی متهم یا مجرم رعایت شود

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه امسال در این قوه، سال تکریم ارباب رجوع نامیده شده است، تاکید کرد: شأن انسانی ارباب رجوع باید رعایت شود حتی اگر متهم یا مجرم باشد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار قضایی ایرنا، حجت الاسلام هادی صادقی در حاشیه بیستمین گلریزان انجمن حمایت مرکز در جمع خبرنگاران افزود: امسال برنامه جدی در افزایش تکریم ارباب رجوع داریم و از همکاران مجموعه قضایی خواسته شده است تا احترام به ارباب رجوع را در صدر کار خود قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: از مردم هم می خواهیم که در این برنامه همکاری کنند، همکاران هم این مسأله را جدی بگیرند و سختی های کار را تحمل کنند.
صادقی تصریح کرد: شاخص هایی برای ارزیابی در بحث تکریم ارباب رجوع درنظرگرفته شده است که طبق این شاخص به کسانی که به این موضوع توجه نمی کنند، تذکر داده می شود و افرادی که تکریم ارباب رجوع را رعایت می کنند، تشویق می شوند.
معاون فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه در خصوص صلح، سازش و صبر، در سال 13٩٦ حدود ١٢ همایش استانی برگزار شد، اظهار داشت: در این همایش ها از افرادی که در زمینه صلح و سازش همکاری داشتند، قدردانی شد و همچنان به دنبال فرهنگ سازی این موضوع هستیم.
صادقی همچنین درباره مشاوره رایگان حقوقی در مساجد، دانشگاه ها و مراکز پرجمعیت گفت: مردم واقعا به مشاوره نیاز دارند و تاکنون صدها هزار نفر در سراسر کشور در این مراکز به صورت رایگان مشاوره شدند.
معاون فرهنگی قوه قضاییه خواستار حمایت از خانواده های زندانیان شد و افزود: شاید زندانی جرمی مرتکب شده است اما این نباید موجب آسیب مضاعف برای خانواده اش شود؛ زیرا به زندان رفتن سرپرست خانوار، یک آسیب برای خانواده او ایجاد می کند.
وی با تاکید بر اینکه باید سعی کنیم آسیب ها کاهش یابد، اظهار داشت: این مساله نیازمند یاری همگانی است تا مردم برای انجام این کار بسیج شوند.
بیستمین مراسم گلریزان برای حمایت از خانواده‌های نیازمند زندانیان توسط انجمن حمایت زندانیان مرکز عصر روز سه‌ شنبه اول خردادماه با حضور دادستان کل کشور در تالار آبگینه برگزار شد.
انجمن حمایت زندانیان مرکز هر ساله در ماه مبارک رمضان مراسمی را به منظور حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند برگزار می‌کند.
اجتمام**٧٣٢٩**1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي قوه قضاييه ارباب رجوع شان انساني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۷۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/ حمایت مکرون فایده‌ای نداشت

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری آنا به نقل از ورایتی، «ژرار دوپاردیو» به دلیل اتهام تجاوز جنسی دیروز در پاریس بازداشت شد. وکیل این بازیگر فرانسوی ۷۵ ساله گفت وی دیروز (دوشنبه) خود را به یک مرکز پلیس پاریس معرفی کرد تا برای اتهام تجاوز جنسی که از سوی ۲ زن به وی وارد شده مورد بازجویی قرار گیرد. گفته می‌شود هر دوی این موارد مربوط به فیلم‌های وی است که یکی به سال ۲۰۲۱ و دیگری به سال ۲۰۱۴ بازمی‌گردد.

طبق گزارش‌های رسانه‌های فرانسوی، اولین زن او را به تجاوز در سال ۲۰۲۱ و وقتی که وی به عنوان طراح صحنه در فیلم سینمایی «دریچه‌های سبز» کار می‌کرد متهم کرد و شاکی دوم مدعی شد که زمان ساخته شدن «جادوگر و سیامی» در سال ۲۰۱۵ به وی حمله شده است.

دوپاردیو پیش از این با شکایت رسمی تجاوز جنسی از سوی بازیگر شارلوت آرنولد در سال ۲۰۱۸ و زمانی که ۲۲ ساله بود، متهم کرد. این پرونده همچنان مفتوح است. شکایت دیگری برای تجاوز جنسی سال پیش توسط هلن داراس، هنرپیشه طرح شد که دوپاردیو را به دست درازی در طول فیلمبرداری فیلمی در سال ۲۰۰۷ متهم کرد، اما از آنجا که از زمان جرم زمان زیادی گذشته بود، به دلیل محدودیت‌های قانونی رد شد.



در آوریل سال پیش، ۱۳ زن در گزارشی که توسط یک وب سایت خبری تحقیقاتی فرانسوی منتشر شد، این بازیگر را به رفتار‌های نامناسب جنسی متهم کردند. دوپاردیو به شدت تمام اتهامات را رد کرد و در ماه اکتبر نامه‌ای برای روزنامه فیگارو نوشت و در آن نوشت: هیچ‌وقت با یک زن بدرفتاری نکرده‌ام.

این در حالی است که مکرون رییس جمهوری فرانسه نیز پیش از این از وی حمایت کرده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اهدای هزینه سالگرد اموات، برای کمک به خانواده زندانیان نیازمند
  • رجوع و روایت آتش بلاگری و سلبریتی شدن در روابط زن و شوهری
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع
  • ماجرای قتل غزاله و اعدام آرمان؛ رابطه‌ای بی فرجام
  • «نور» طرحی برای تکریم زنان جامعه است
  • هیئت منصفه دادگاه مطبوعات مدیرمسئول رویداد۲۴ را مجرم دانست
  • «اسب قاتلین» ۲ اجرایی شد
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/ حمایت مکرون فایده‌ای نداشت