Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@04:12:07 GMT

32 کشور مقصد صادرات گلستان هستند

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۱۷۳۵۱

32 کشور مقصد صادرات گلستان هستند

خبرگزاري آريا - گرگان - ايرنا - رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از صادرات 225ميليون دلار کالا از استان طي سال گذشته خبر داد و گفت: 32 کشور هدف اين صادرات بوده اند.

براساس اعلام روز چهارشنبه سازمان صنعت، حسينقلي قوانلو در نشست کارگروه توسعه صادرات و کميته برون گرايي و جذب سرمايه گذاري خارجي ستاد اقتصاد مقاومتي استان اظهار کرد: عراق با 86 ميليون دلار، ترکمنستان با 55 ميليون دلار، افغانستان با 13 ميليون دلار وقزاقستان با حدود 10 ميليون دلار بيشترين واردات کالا را از گلستان داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: همچنين روماني، روسيه، بلغارستان، ازبکستان، ترکيه، هند، چين، قطر، پاکستان، ايتاليا، ويتنام، آذربايجان، هنک کنگ، صربستان، گرجستان، قرقيزستان، بوسني وهرزگوين، يونان، تاجيکستان، بحرين، لهستان، نروژ، کنيا، ارمنستان، کويت، آلمان، امارات و استراليا ديگر کشورهاي مقصد صادرات اين استان بودند.
به گفته وي؛ اقلام عمده صادراتي گلستان شامل پنير، رب، ميلگرد، پلي استايرن، تخته فشرده و نئوپان، پريفرم، پلي اتيلن، قطعات سوله و يُد بوده است.
قوانلو؛ توسعه کشورهاي هدف صادراتي را با توجه به مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتي وکارگروه توسعه صادرات استان از برنامه هاي سال گذشته بيان کرد که محقق شده است.
وي همچنين واردات برخي اقلام کالايي را براي استان مزيت بيان کرد و افزود: عمده واردات استان کالاهاي واسطه اي بوده که پس از فرآوري دوباره صادر مي شود.
قوانلو با يادآوري اينکه روند مثبت توسعه صادرات استان در ماه هاي پاياني سال گذشته آغاز و استمرار دارد، گفت: در فروردين 97 صادرات از گلستان نسبت به مدت مشابه سال قبل 28 درصد رشد داشته است.
طبق اعلام اداره کل گمرکات گلستان ارزش کالاهاي صادراتي در ماه فروردين سال جاري از استان 16 ميليون و 325 هزارو 185 دلار کالا بوده است.
رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان به انعقاد موافقتنامه تجارت ترجيحي جمهوري اسلامي ايران با کشورهاي اورآسيا نيز اشاره کرد و افزود: اين موافقتنامه با توجه به بازار 180 ميليون نفري کشورهاي عضو اورآسيا فرصت خوبي را پيش روي صادر کنندگان گلستاني قرار داده است.
به گفته وي؛ صادرات کالا از گلستان 211 ميليون دلار در سال 95 بود که در سال 96 اين رقم 7 درصد رشد داشته است.
استان گلستان واقع در شمال ايران 800 نفر تاجر داراي کارت بازرگاني دارد که در امر صادرات و واردات کالا فعال هستند.
گلستان از شمال با کشور ترکمنستان و درياي خزر، از شرق با خراسان شمالي، از غرب با مازندران و از جنوب با سمنان همسايه است.
6204/1648
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۷۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، براساس آمار گمرک صادرات ایران و امارات در سال گذشته بیش از ۲۷ میلیارد دلار بوده که سهم واردات کالا از این کشور بیش از ۲۰ میلیارد دلار ثبت شده است. به گفته مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران این کشور به دلیل اینکه هاب لجستیکی منطقه و واسط تجاری کشور هاست، برای ما با اهمیت است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۵٫۶ میلیارد دلار ارز برای واردات تامین شد
  • تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند
  • ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!
  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا
  • اقتصاد کانادا غافلگیر شد
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان