Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-تهدید ایران به تحریم‌های سخت‌تر از سوی وزیر امور خارجه امریکا با واکنش چهره‌های سیاسی کشور مواجه شد.

عبدالواحد موسوی لاری معتقد است شروطی که امریکا بیان کرده، نقض حاکمیت ملی ایران است.

ارزیابی شما از کنش‌های امریکا پس از خروج از برجام چیست؟

اتفاقات مهمی با خروج امریکا از برجام افتاده است. کشوری که مدعی حراست از قوانین بین‌المللی است، خود را پاسدار اجرایی شدن مقررات بین‌المللی می‌داند و سرزمینش مقر سازمان ملل متحد است، یک تخلف آشکار کرده و به نقض صریح توافق‌های بین‌المللی دست زده است؛ توافقی که خود و همراهانش آن را امضا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امریکا برجام را نادیده گرفته است. جهان با یک پیام جدید مواجه شده است. اینکه امریکا تا زمانی به یک توافق پایبند است و روابط بین‌المللی تا آنجایی برقرار است که منافعش را تامین کند. اگر توافق برای صلح و امنیت بین‌المللی انجام شده باشد و مجموعه عقلای کشورها به آن متعهد شده باشند، ولو اینکه امضای امریکا پای آن باشد، توسط این کشور نقض می‌شود. امریکا با چنین سابقه‌ای امروز وارد دیالوگ جدیدی با ایران شده است. تمام تعهدات پیشینش را نادیده می‌گیرد تا پمپئو شروط جدیدی را برای ما تعیین کند. در چنین شرایطی دولت ایران با چه منطقی می‌تواند پایبند به شرایط امریکا باشد؟ در صورتی که ایران این شرایط را بپذیرد، چه تضمینی است که امریکا باز هم زیر میز نزند و هر آنچه خودش گفته، نقض نکند؟ نباید فراموش کرد که این شرایط نوعی گردن‌کلفتی سیاسی، گردنه‌بندی سیاسی و دزدی آشکار است.

واکنش ایران نسبت به شروط تعیین شده توسط امریکا چه باید باشد؟

بخش عمده‌ای از شروطی که امریکا بیان کرده، نقض حاکمیت ملی ایران است. ترامپ با لباس دفاع از ملت ایران عملا مردم را تحت فشار قرار می‌دهد. این شروط را چه به لحاظ محتوایی و چه از نظر شکلی نمی‌توان پذیرفت. آنچه گفته‌اند نقض آشکار حاکمیت ملی ما است و نمی‌توان پای پذیرفتن چنین شروطی رفت. کدام کشور حاضر است حاکمیت ملی‌اش را به خطر بیندازد؟ مردم ما هیچگاه اقدامات امریکا را فراموش نمی‌کند. 

مگر کودتای ٢٨ مرداد و حمایت امریکا از صدام در جنگ با ایران فراموش‌شدنی است؟ دولتی که به هیچ قاعده‌ای پایبند نیست، چگونه به خود اجازه می‌دهد که شرایط تعیین کند؟ حتی حرف امریکایی‌ها در کشورهای هم‌پیمان خودش و کسانی که زیر معاهده را امضا کردند، قابل قبول نیست. وقتی منافعش تامین نشود، به سادگی توافق را زیر پا می‌گذارد. در عین حال دولت ایران باید در عرصه بین‌المللی و گفت‌وگوها و مذاکرات به گونه‌ای عمل کند که حقانیت جمهوری اسلامی برای مردم دنیا مشخص باشد. در حال حاضر ترامپ تنها است و تنها مزدوران منطقه‌ای و فرزند نامشروعش به نام رژیم صهیونیستی را همراه خود دارد. ما باید اقداماتی انجام دهیم که فضای بین‌المللی‌ای که برای نه گفتن به ترامپ به وجود آمده شکسته نشود. باید با دنیا حرف بزنیم نگذاریم امریکا اجماعی علیه ایران به وجود آورد.

روزنامه اعتماد

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۷۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود


به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی شیرازی پیش از ظهر دوشنبه در همایش حکمت مطهر و تجلیل از مربیان عقیدتی سیاسی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین اظهار کرد: قزوین برگ برنده هایی دارد که در کمتر استانی وجود دارد و برخی از آنها در هیچ استانی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اگر همه هستی خود را پای این شهدا بریزیم کم است، افزود: شهید لشگری شهید وارسته ای است که دوران بسیار سختی را گذراند و بیشترین دوران اسارت را طی کرد اما هرگز از هدف و آرمان خود دست برنداشت.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع اظهار کرد: اگر با شهدا زندگی کنیم حیات داریم. مکتب ما مکتب شهادت است و مربی ما شهدا هستند.

وی تاکید کرد: اگر آنچه را که امامین انقلاب ترسیم کردند در همان مسیر قدم به قدم پشت سر ولایت حرکت می کردیم امروز قله ها را بسیار جلوتر فتح کرده بودیم هر چند نیروهای مسلح به این وظیفه به خوبی عمل کردند.

حجت الاسلام شیرازی با بیان اینکه افتخار نیروهای مسلح ما این است که تدابیر ولایت را عمل می کنند، اضافه کرد: در بحث موشک و ساخت و بُرد موشک و در تجهیز موشک نقطه زن گام به گام مسیر ولایت را طی کردیم تا به این نقطه رسیدیم.

وی اضافه کرد: امروز موشک شهاب قدیمی شده و موشک های دقیقی همچون خرمشهر و حاج قاسم سلیمانی داریم اما در جنگ اسراییل به کار نبردیم بلکه آنچه به کار برده شد بخش کوچکی از استعداد و توان نظامی ما بود.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع افزود: هر جا در مسیر مکتب ولایت حرکت کردیم به نتیجه رسیدیم. امروز در کشور در شرایطی از امنیت به سر می بریم که نگرانی بابت این مولفه مهم وجود ندارد چرا که خداوند چنان صحنه سازی کرد که ما برای انتقام از آنچه در کنسولگری ایران در سوریه اتفاقاً افتاد و برای انتقام از حرکت احمقانه دشمن، موشک ها را بر سر اسرائیل سرازیر کردیم.

حجت الاسلام شیرازی یادآور شد: امروز خیابان های اروپا صحنه حضور میلیونی مردم در مقابله با استکبار جهانی است و این تصمیم خداست و هرجا با خدا بودیم خدا ما را یاری کرد.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در ادامه با اشاره به روز عقیدتی، معلم و روز شهید مطهری تصریح کرد: معلمی شغل اولیا و انبیا و شهداست. همه شهدا تربیت کننده جامعه هستند و مسیر اتصال به خدا را نشان می دهند.

وی در ادامه راه شهدا را یک وظیفه همگانی عنوان کرد و گفت: اگر شهدا نبودند امروز نظام و اسلام وجود نداشت و مشخص نبود امروز تحت چه پرچمی حرکت می کردیم. لذا باید ببینیم چقدر با شهدا مانوس هستیم.

کد خبر 6092246

دیگر خبرها

  • چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن! | تصاویر
  • حراج نفت ایران به قیمت مال‌دزدی است؟
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود
  • مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم یکی از آرمانهای اصلی انقلاب است
  • آشکار شدن چهره تزویر آمریکا در حمایت از حقوق بشر
  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی
  • مهلت ۱۰ روزه تل‌آویو به حماس برای پذیرش شروط خود
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • حمایت مردم گیلان از جنبش‌های دانشجویی در امریکا و اروپا