Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای هیئات مذهبی استان قم گفت: آموزش و تربیت مربیان قرآنی با همکاری مرکز دارالقرآن به‌صورت رایگان و در مدت ۴۵ جلسه پیش‌بینی‌شده که برای مرحله اول ۱۱۰ نفر درنظرگرفته شده است. ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حسن مالکی نژاد در گردهمایی مسئولان هیئات مذهبی استان قم که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، وظیفه هیئات مذهبی را ادامه دادن راه شهدا دانست و اظهار داشت: به‌واسطه هیئت بهترین مدیریت‌ها را می‌توان در همه حوزه‌های موجود در کشور ایجاد کرد و باید به این مسئله اهتمام ورزید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بحث قرآن باید در بین هیئات مذهبی جدی گرفته شود، چراکه در کنار امر اهل‌بیت (ع)، اهتمام به قرآن باید به‌عنوان دو بال در شکوفایی فردی و اجتماعی موردتوجه قرار گیرد و در همین راستا آموزش و تربیت مربیان قرآنی با همکاری مرکز دارالقرآن به‌صورت رایگان و در مدت 45 جلسه پیش‌بینی‌شده که برای مرحله اول 110 نفر درنظرگرفته شده است.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان قم با تأکید بر اهمیت رشد مفاهیم مهدوی در بین هیئات مذهبی گفت: افرادی که متقاضی حضور کارشناسان مهدویت در هیئات خود هستند، می‌توانند با هماهنگی با شورای هیئات مذهبی از پتانسیل نیروهای مهدوی این شورا استفاده کنند.

مالکی نژاد تصریح کرد: جزوه‌هایی در زمینه معارف موجود در نهج‌البلاغه، تفسیر قرآن و صحیفه سجادیه آماده‌شده که در فضای مجازی منتشرشده است و به مسئولان هیئات مذهبی تقدیم شده و یک هفته پس از ماه مبارک رمضان، آزمونی از این مفاهیم گرفته می‌شود.

وی عنوان کرد: اهتمام به ورزش از نکات مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده و هیئات مذهبی پتانسیل بالایی در رشد توانایی‌های ورزشی و کسب مقام‌های جهانی دارد و در همین راستا حرکت ورزش همگانی در پارک‌ها از برنامه‌های پیش رو بوده که به انجام می‌رسد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ابراز کرد: در زلزله اخیر کرمانشاه بسیاری از هیئات مذهبی به کمک زلزله‌زدگان شتافتند و این امر یکی دیگر از ظرفیت‌های هیئات مذهبی بوده و هیئات مذهبی استان آمادگی لازم را برای همکاری با مرکز مدیریت بحران استان دارد تا در مواقع ضروری به کمک مردم بشتابند.

مالکی‌نژاد بیان کرد: در زمینه ایستگاه‌های صلواتی، سعی می‌شود که تمام کارها به هیئات مذهبی و نیروهای مردمی سپرده شود و بخش‌های دولتی باید از این فضاها خارج‌شده و کار را به مردم بسپارند.

وی تأکید کرد: ظرفیت هیئت‌ها در حفظ ارزش‌های انقلاب بسیار بالا بوده و در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید با تلاش‌های مستمر خود پاسخ کوبنده‌ای به سران استکبار جهانی و دولتمردان آمریکایی بدهیم و در همین راستا تمام افرادی که پیشنهادات و راهکارهایی برای انجام باشکوه این مراسم دارند، می‌توانند نظرات و پیشنهادات خود را به شورای هیئات مذهبی ارائه دهند تا مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

انتهای پیام/ ز

R7854/P41362/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۷۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه اصفهان: گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد صبح پنجشنبه در آئین تجلیل از خادمان قرآن ضمن قدردانی از فعالیت‌های حوزه قرآنی صورت گرفته در ایام ماه مبارک رمضان در اصفهان اظهار کرد: قرائت قرآن از اهمیت بالایی برخودار است و این روند باید در جامعه بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه قرآن نور خانه است، ادامه داد: وقتی در خانه قرآن قرائت می‌شود، فرزندان قرآنی تربیت می‌شوند و باغ ویلایی نمی‌شوند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه نور قرآن بهترین نوع تربیت برای فرزندان است، افزود: برخی تنها یک فرزند دارند و بر این باورند که تربیت فرزندان سخت است و این در حالی است که اگر خانواده‌ها با قرآن باشند به راحتی می‌توانند ۱۰ فرزند را به خوبی تربیت کنند.

وی با بیان اینکه پدر و مادر بودن در واقع معلمی است، گفت: وقتی پدر و مادر اهل قرآن و نماز نباشند، فرزندانشان قرآنی بار نمی‌آید.

آیت‌الله طباطبایی نژاد در ادامه با بیان اینکه همه دنیای کفر می‌دانند که از نظر نظامی حریف ایران نمی‌شوند، اضافه کرد: راه انقلاب با وجود دشمنان گم نمی‌شود و این از برکات قرآن است.

وی با بیان اینکه حیات طیبه از آن کسانی است که ایمان و عمل صالح داشته باشند، افزود: این افراد زنده هستند اما از ابعاد انسانیت خارج شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود، ابراز کرد: باید با آیه‌های قرآن زندگی کنیم و آیات کاربردی را به خوبی بشناسیم و استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • برپایی مراسم عزاداری و دسته روی در کربلای معلی
  • هاشمی تهرانی: امروزه در فضای حقیقی و مجازی حشر با علما از بین رفته/ هیئات مذهبی خیلی اوقات منبری ندارد/ بسیاری از بزرگان و مسئولین نظام دغدغه حجاب دارند/ اگر با جوانان حرف زده می‌شد اینجای کار نبودیم
  • ایامی رئیس شورای هیئات مذهبی آذربایجان غربی شد
  • امام جمعه اصفهان: گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • قدردانی از باسابقه‌ترین مربی قرآنی حرم مطهر رضوی در روز معلم
  • پیام تبریک شورای هیئات مذهبی مازندران به مناسبت روز معلم
  • آیت الله ابراهیم امینی و تربیت عقلانی
  • جذب مربی‌های پرورشی در دستور کار قرار دارد
  • جذب نیرو مربی های پرورشی در دستور کار قرار دارد