Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: مردم ونزوئلا این روزها با جیب خالی به جنگ تورم ۱۵ هزار درصدی می‌روند. بیکاری و فقر در این کشور موج می‌زند.

به گزارش خرداد از ایلنا به نقل از سی.ان.ان، مردم فقیر ونزوئلا دسته دسته در حال مهاجرت به کشورهای همسایه هستند. تورم در ونزوئلا به ۱۵ هزار درصد رسیده و امان مردم را بریده است.
از طرفی بیکاری در این کشور موج می‌زند و کارگرانی که پیش از بالا گرفتن بحران اقتصادی در مشاغل خدمات شهری کار می‌کردند در پی یافتن کار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به طور معمول افرادی که در ونزوئلا به کار احتیاج دارند پیش از ساعت ۸ صبح باید به شهرداری مراجعه کنند و شهرداری وظیفه دارد که برای فرد متقاضی، کار با دستمزد روزانه مشخص فراهم کند و برای وی بیمه روزانه در نظر بگیرد. این افراد پس از طی مراحل اداری به کارهایی همچون جارو کردن معابر و پارک‌ها و لایروبی کانال‌های آب مشغول می‌شوند.
با این حال اینها کارهایی نیست که بشود با درآمد آن امرار معاش کرد آنهم در شرایطی که برای خرید یک پرس غذا معمولی باید چند صد بولیوار (واحد پول ونزوئلا) هزینه کرد.
از همین رو مردم امید خود را به احزاب و بازی‌های سیاسی آنها از دست داده‌اند و انتخابات ریاست جمهوری این کشور را تحریم کرده‌اند.
هم اکنون نیکلاس مادرو رئیس جمهوری ونزوئلای بحران زده است. سوسیالیستی که وعده داده با فقر و بیکاری بجنگد و صنایع تعطیل این کشور را احیا کند. با این حال خود وی یکی از مسببان اصلی این بحران فراگیر است. برچسب ها: تورم ، ونزوئلا ، فقر

منبع: خرداد

کلیدواژه: تورم ونزوئلا فقر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۷۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدلی بین مجموعه مدیریتی کردستان اتفاقات امیدوارکننده رادرپی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا شامگاه دوشنبه در جلسه پایان سال اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان کردستان اظهار کرد: مجموعه دارایی مجموعه‌ای منسجم و موفق هستند و جمع جوان خوش‌فکر و سالمی روی کار این اداره فعالیت دارند.

وی بیان کرد: مسائل استان در حوزه اقتصادی ریشه‌ای است و معادله تک مجهولی نیست که در مدت کوتاهی حل شود چرا که تمام شاخص‌های اقتصادی ما در طول سال‌های قبل شرایط مطلوبی به دلایل متعدد نداشته است.

استاندار کردستان با بیان اینکه آنچه که ما را امیدوار می‌کند مسیر درستی است که در پیش گرفته‌ایم، افزود: ممکن است در جاهایی نیاز به سرعت بیشتری باشد و اگر استان مولدی باشیم می‌توان انتظار کاهش تورم را داشته باشیم.

زارعی‌کوشا اذعان کرد: علت‌هایی وجود دارد که تورم ما نسبت به میانگین کشوری بالاتر است این دلایل احصا شده و می‌توان آنها را حل کرد.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد اشتغال در حوزه کشاورزی حدود هشت درصد در بخش صنعت و مابقی به بخش خدمات برمی‌گردد، اضافه کرد: همین بالا بودن اشتغال بخش خدمات از دلایل تورم است.

استاندار کردستان با اعلام اینکه در حوزه اشتغال روند خوبی داشته‌ایم، گفت: گرچه تعداد بیکاران فارغ التحصیل دانشگاهی استان بالا است اما در پاییز سال قبل ۱۳.۶ درصد بیکاری داشتیم و در پاییز امسال این عدد به ۹.۷ رسید به طوریکه پاییز امسال نسبت به سال قبل نزدیک به ۴.۱ واحد کاهش نرخ بیکاری داشتیم.

زارعی‌کوشا بیان کرد: براساس آمار غیررسمی در زمستان سال قبل نرخ بیکاری ۲۰.۵ بود و امسال به ۱۴.۵ رسیدیم که کاهش حدود ۶ درصدی را شاهد بودیم و اینها امیدهایی می‌دهد که مسیر غلط نیست اما باید سرعت بخشیده شود.

وی همدلی بین مجموعه مدیریتی استان را یک مزیت دانست و اعلام کرد: همدلی، انسجام و عدم اختلاف می‌تواند تعامل بین دستگاه‌ها و اتفاقات اثربخش و امیدوار کننده را به دنبال داشته باشد.

کد خبر 6058457

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: حقوق کارگران در سال 1403 باید رابطه منطقی با تورم رسمی کشور داشته باشد
  • همدلی بین مجموعه مدیریتی کردستان اتفاقات امیدوارکننده رادرپی دارد
  • حقوق کارگران باید متناسب با نرخ تورم افزایش یابد
  • افزایش حقوق کارگران باید متناسب با نرخ تورم باشد
  • نرخ بیکاری کردستان ۶ درصد کاهش یافته است
  • کاهش ۶ درصدی نرخ بیکاری کردستان در زمستان سال جاری
  • رفیعی: حقوق سال آینده کارگران باید رابطه منطقی با تورم رسمی کشور داشته باشد
  • پایین بودن حقوق و دستمزد پیامدهای زیانبار اجتماعی به دنبال دارد
  • مخبر: امسال به اهداف‌مان در کاهش تورم، پایه پولی، رشد نقدینگی و کاهش بیکاری رسیدیم
  • تعیین حداقل دستمزد کارگران پایین‌تر از نرخ تورم مغایر قانون است