Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تبلیغات استان قم گفت: دشمنان جمهوری اسلامی در مقاطع گوناگون صحبت از جلوگیری از ادامه راه نظام اسلامی کرده که مردم انقلابی کشور با حضور چشمگیر در جشن پیروزی انقلاب جواب قاطعی به آن‌ها داده و آن‌ها را مأیوس می‌کنند. ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباس اسکندری در گردهمایی هیئات مذهبی استان قم که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد اظهار داشت: تمامی زحمات مسئولان شورای هیئات مذهبی استان ارزشمند بوده و قابل تقدیر است و فرصت مناسبی برای گردهم آمدن این مسئولان فراهم آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با برشماری مناسبت‌های پیش رو افزود: یکی از مهم‌ترین مناسبت‌های پیش رو سالگرد رحلت امام خمینی (ره) بوده و اعزام زائران قمی به مرقد امام خمینی (ره) ضروری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: به دلیل بعد مسافت بالای استان‌های دیگر با مرقد مطهر امام خمینی (ره)، استان قم باید در اعزام زائران تلاش چشمگیر کند.

وی تأکید کرد: یکی از ضروریات حضور وسیع مردمی در مراسم ارتحال امام خمینی(ره)، یاوه‌گویی‌های مسئولان آمریکایی بوده و حضور چشمگیر مردم به خصوص مردم قم در این مراسم، پاسخ کوبنده‌ای به سران استکبار جهانی است.

 اسکندری عنوان کرد: باید در نظر داشت که سخنرانی مقام معظم رهبری در حرم امام خمینی (ره) در روز رحلت ایشان و ظهور اقتدار جمهوری اسلامی در سخنان رهبر معظم انقلاب، یکی دیگر از دلایلی است که باید حضور مردمی گسترده باشد و حقی که امام بزرگوار بر گردن ما دارد، ما را ملزم به شرکت در این حرکت عظیم می‌کند.

وی بیان کرد: مناسبت مهم دیگر که پیش روی ماست، شب‌های قدر و شهادت امیرالمؤمنین (ع) بوده و هیئات مذهبی استان، باید برنامه‌های لازم را برای مردم تشکیل داده و با استفاده از ظرفیت‌های بالای استان همچون مداحان و شعرای قوی، بهترین استفاده را از این ایام بکنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: جلسات تفسیری در ماه مبارک رمضان در بیش از حدود 20 مسجد در استان برگزار می‌شود و لازم است که هیئات مذهبی با حضور اعضای خود، این جلسات را غنی کرده و در دوره‌های آموزشی با قوت مشارکت کنند.

 اسکندری ابراز کرد: با توجه به فرارسیدن سالگرد چهل‌سالگی انقلاب اسلامی در بهمن‌ماه سال جاری و نقشه‌های خام دشمنان برای دشمنی با انقلاب، به تمام دنیا نشان می‌دهیم که این هیمنه‌های پوشالی غربی‌ها و مستکبران نابودشدنی هستند و با تلاش خود جبهه مقاومت را باید امیدوارتر از قبل کنیم، چرا که چشم امید و الگوی آن‌ها نظام جمهوری اسلامی ایران و موفقیت آن است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تصریح کرد: دشمنان جمهوری اسلامی در مقاطع گوناگون صحبت از جلوگیری از ادامه راه نظام اسلامی کرده و قصد داشتند که جلوی چهل ساله شدن انقلاب را بگیرند که مردم انقلابی کشور با حضور چشمگیر در جشن پیروزی انقلاب جواب قاطعی به آن‌ها داده و آن‌ها را مأیوس می‌کنند.

انتهای پیام/ ز

R7854/P41362/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۷۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری | تصاویر

به گزارش همشهری آنلاین،‌ ۳۰ سال پس از نگارش این متن توسط امام خمینی، آیت‌الله سید علی خامنه‌ای نیز در تاریخ ۱۳۵۳/۱/۱۷ دست خطی را در این دفتر مرقوم می‌کنند که برای نخستین بار توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر می‌شود.

مرکز اسناد انقلاب اسلامی نوشت: در این مکتوبه که پس از تبعید رضا خان و در ابتدای سلطنت محمدرضا پهلوی نگارش شده است امام با مهیا دانستن شرایط برای قیام اسلامی از حق طلبان درخواست می کند که منافع شخصی را رها کنند و به فکر حرکت اصلاحی به منظور اعاده اسلام باشند.

یکی از نکات بسیار مهم این نامه امتزاج دقایق عارفانه و آیات قرآنی به منظور انعکاس وظیفه کنشگری عموم و خواص است. از آغاز که با استناد به آیه "قُلْ اِنَّما اَعِظُکُم بِواحِدَةٍ أنْ تَقُومُوا لله مَثنی وَ فُرادی" کلام پی گرفته می‌شود و با حکایت مبارزات پیامبران ادامه پیدا می کند و درنهایت با استناد به آیه " وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهاجِراً اِلَی الله ِ وَ‏‎ ‎‏رَسولِهِ ثُمَّ یُدرِکْهُ الْمَوتُ فَقَد وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَی الله" سخن پایان می پذیرد.

۳۰ سال پس از نگارش این متن توسط امام خمینی در تاریخ ۱۳۵۳/۱/۱۷ آیت‌الله سید علی خامنه‌ای نیز دست خطی را در این دفتر مرقوم می کنند که امروز برای نخستین بار توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر می شود.

آیت‌الله خامنه‌ای نیز در یادداشت خود با استناد به آیه " وَإِذْ أَخَذَ اللَّهُ مِیثَاقَ الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتَابَ لَتُبَیِّنُنَّهُ لِلنَّاسِ وَلَا تَکْتُمُونَهُ فَنَبَذُوهُ وَرَاءَ ظُهُورِهِمْ وَاشْتَرَوْا بِهِ ثَمَنًا قَلِیلًا" از عدم کنشگری متولیان امور دینی و عموم امت اسلامی در قیام برای تحقق اسلام گله کرده و آمدن روزی را آرزو دارد که با کنار رفتن مکاتب مادی و سست پایه، اسلام به عنوان برنامه زندگی و بنیان اساسی نظام اجتماعی به کار گرفته شود.

متن کامل این نامه بدین شرح است:
«زیارت گنجینه گرانبهائی از کتاب و نوشته ی اسلامی که محصول کوششی ارجمند است بیننده را به یاد اقیانوس بیکران فرهنگ عمیق و غنی و عریق اسلام عزیز می افکند که در روزگار ترکتازی افکار و مکاتب و فرهنگهای سست و بی پایه ی بشری و در عهدی که پوشالی ترین بنیانهای فکری را در فکر و دل جهانیان مرتبت‌ها و پایگاه‌هاست همچنان و همچنان در عزلتخانه ی کتابها و کتابخانه ها زندانی است و در محوطه ئی بسی دور از زندگی و عمل پیروان اسلامی، تبعیدی. و متولیان و منادیان و مدعیانش را چیزی که کمتر به خاطر است و بیشتر در نسیان، رسالت و مسئولیت و تعهد خطیری است که قرآن و اسلام بدوش آنان نهاده که: و اذ اخذ الذین اوتو الکتاب لتبیننه للناس و لا تکتمونه .... به امید آن روز که امت عظیم اسلام، قرآن و اسلام را همچون برنامه ی زندگی و بنیان اساسی نظام اجتماعی به کار گیرند... به امید بیداری ها و درس گیری ها... به امید تجلی حماسه ی اسلام و تشیع در زادگاه و پرورشگاه اسلام و تشیع
در روز دوشنبه ۱۲ ربیع الاول هزار سیصد و نود و چهار هجری قمری
در حضرت مؤسس عالیقدر کتابخانه ادوم الله برکات وجوده الشریف نگاشته آمد
۵۳/۱/۱۷
سید علی خامنه‌ای »

کد خبر 849523 منبع: فارس برچسب‌ها امام خمینی خبر ویژه رهبر معظم انقلاب

دیگر خبرها

  • امروزه ریشه های شجره طیبه انقلاب اسلامی ایران مستحکم تر شده است
  • مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهدای راه قدس
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • خدمات جهاد سازندگی ماندگار است
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری | تصاویر
  • مقاومت اسلامی لبنان از تهدیدهای دشمنان هراسی ندارد
  • زوال اسرائیل در اندیشه امام و رهبر انقلاب
  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند
  • برای حفظ اسلام روحانیون در میدان باشند و با جان خود دفاع کنند