Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@14:11:44 GMT

حجت الاسلام رئیسی: کشور نباید اسیر برجام شود

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۱۷۷۶۹

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)، اظهار داشت: جامعه ما جامعه‌ای پرتلاش و بالنده است که با استفاده از ظرفیت های عظیم آن می توان گام‌های بلندی برداشت و نباید این جامعه را اسیر برخی توهمات کرد.

وی افزود: ایران اسلامی ظرفیت متراکمی از نیروی انسانی جوان و فرهیخته دارد؛ نباید این کشور و ظرفیت های عظیمش را اسیر دست برجام و غیر برجام کرد به گونه ای که با یک اخم آمریکا و اروپا جا بخوریم و احساس کنیم عرصه بر ما تنگ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این مطلب که ملت ایران در مقاطع مختلف با اتکا به خداوند متعال و سرمایه های انسانی خویش، بر مشکلات فائق آمده و مسیر پیشرفت و تعالی را طی کرده است، تاکید کرد: نباید بر اساس برخی توهمات، کشور را متوقف کنیم. در حالی که جامعه ما می‌تواند گام‌های بلندی بردارد، آینده منطقه را رقم بزند، الگوی برتر شود و به اهدافی که در اسناد بالا دستی و سند چشم انداز آمده، برسد.

حجت‌الاسلام رئیسی خاطر نشان کرد: نسل سوم و چهارم انقلاب اگر با نشاط و فعال‌تر از نسل اول نباشند، قطعاً کمتر نیستند و نگاه رهبر معظم انقلاب نیز هم همین است.

وی تصریح کرد: اگر با دید فرصت محور به مسائل نگاه کنیم، حتی اخم و تهدیدهای دشمنان و فشارهای آنان نیز می تواند به فرصت پیشرفت و بالندگی کشور تبدیل شود؛ کمااینکه جوانان این ملت در بدترین شرایط و تحت بیشترین فشارها، خلاقیت های عظیمی به نمایش گذاشته و فرصتهای بزرگی برای کشور خلق کرده اند که پیشرفت های ما در زمینه هایی چون نانوفناوری، هوافضا، سلولهای بنیادین، صنایع دفاعی و ... از این قبیل است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مهم دانشگاه در خلق فرصت های جدید برای کشور گفت: کار اندیشمندان و اساتید، شناخت آفت‌ها و آسیب‌زدایی است؛ آنها باید جامعه انسانی را رصد کنند، پیش از دیگران بفهمد، بیش از دیگران بدانند و پیش از اینکه دیگران دچار آسیب شوند، هشدار دهند.

وی افزود: خردمندان نباید بگذارند آسیب‌های فرهنگی و فکری جامعه را فرا بگیرد و اگر جامعه‌ای دچار آسیب شد اول باید خردمندان مورد سؤال قرار بگیرند؛ به همین دلیل هم به خردمندان جامعه روشنفکر گفته می‌شود.

حجت‌الاسلام رئیسی تأکید کرد: روشنفکر کسی نیست که دل در گروی غرب داشته باشد، روشنفکر کسی است که جامعه را بشناسد، نیاز جامعه را بداند و خود را موظف به ایفای نقش در جامعه کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه در پرتو امام رضا(ع) شاخصه‌هایی دارد و باید متناسب با عنوان «دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)» فعالیت کند، گفت: ماهیت این دانشگاه باید برگرفته از اندیشه، اخلاق، عمل و علم حضرت رضا(ع) باشد و همواره باید حرکت بالنده داشته و در علم و فرهیختگی جایگاه ممتاری در حوزه علم تحقیق، پژوهش، فناوری و خلاقیت کسب کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: از مشکلات ما در کشور این است که دانشگاه رویکرد خودش را دارد و صنعت و اقتصاد راه خودشان را می‌روند، پیوند این بخش‌ها با دانشگاه ضروری است و علم با اقتصاد و حتی سیاست باید پیوند بخورد.

وی افزود: یکی از موضوعات مهم برای کشور ما، ایجاد بازار اقتصادی در کشورهای خارجی خصوصاً 15 کشور همسایه است؛ گردش مالی در منطقه چقدر است؟ ایران چقدر در این گردش مالی سهم دارد؟ باید تلاش کنیم این سهم را افزایش دهیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مرجعیت علمی برای شهر مشهد مقدس دست یافتنی است، گفت: اساتید، فرهیختگان و دانشجویان باید برای رسیدن به این مهم تلاش کنند.

وی ادامه داد: کادرسازی برای جهان اسلام از اهداف بلند دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) است، برخی کشورهای همسایه جمهوری اسلامی در حال برداشتن گام‌هایی در این رابطه هستند و ما باید تلاش خود را مضاعف کنیم و همه بخش‌های این دانشگاه کمک کنند تا نیروهای فرهیخته برخوردار از عمل و اخلاق رضوی تربیت شوند.

حجت الاسلام رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فلسفه رسالت پیامبر اکرم(ص) تعلیم و تزکیه است، گفت: عنایت اولیای خدا و واسطه‌های حضرت حق به بشریت در زمان و مکان محدود نیست و کسب معرفت برای انسان سالک با هیچ مانعی مواجه نمی‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: قرب به خداوند برای انسان، کسب علم و دانش است؛ عده‌ای در دانشگاه فعل الله و عده‌ای در حوزه های علمیه قول الله می‌خوانند. حوزه و دانشگاه هر دو یک سو و یک نگاه دارند؛ هم آنکه در دانشگاه به تحصیل علم تجربی و علم ابدان مشغول است و هم کسی که در حوزه فقه و اصول و منطق می‌آموزد بر توحیدش افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه اساس علم، انسان سازی و قرب به حضرت حق است، گفت: گرفتاری انسان به شهوت عملی یا شبهه علمی حاشیه است، انچه در متن زندگی انسان قرار دارد این است که هرگز رابطه‌اش با علم و دانش قطع نشود.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از خدمات رضا سعیدی،  مرتضی رجوعی به عنوان سرپرست جدید دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) معرفی شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رئیس دانشگاه جامعه استفاده از ظرفیت ایران اسلامی نیروی انسانی مجلس خبرگان رهبری ملت ایران سرمایه مشکلات سند چشم انداز انقلاب رهبر معظم انقلاب خلاقیت مجمع تشخیص مصلحت فناوری خبرگان رهبری صنعت اقتصاد ایران مجمع تشخیص مصلحت نظام مشهد مقدس جهان اسلام جمهوری اسلامی اخلاق فلسفه زمان و مکان آستان قدس رضوی علم و دانش حوزه های علمیه آمریکا ابراهیم رئیسی برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۷۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد عابدی ظهر شنبه در حسینیه الزهرا (ع)، حوزه مقاومت بسیج حضرت خدیجه (س) اظهار کرد: نگاه به نامحرم گناه می‌باشد و تیری از تیرهای شیطان می‌باشد و زنان حق ندارند وقتی از منزل خارج می‌شوند خودشان را زینت دهند که خلاف آموزه‌های زن مسلمان و زن مومن است.

حجت الاسلام عابدی افزود: سزاوار نیست کسی که دعای رهروی از زهرا (س) و اهل بیت حضرت محمد (ص) را دارد وقتی از منزل خارج می‌شود بهترین لباس را بزک کردن خود به مردان نامحرم قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است افزود: حرام شرعی بر اساس آموزه‌های قرآن و احادیثی که از طرف اهل بیت وارد شده است و حرام سیاسی به خاطر اینکه دشمنان انقلاب اسلامی می‌خواهند در این سرزمین فتنه به پا کنند و حیای زنان و عفت مردان را از بین ببرند و وقتی بی حجابی و بد حجابی در بین مردم عادی شد اقدام بعدی درباره نظام اسلامی خواهند کرد و به دنبال ترویج و بی بند و باری دیگر می‌شوند.

حجت الاسلام عابدی تصریح کرد: در اثر تبلیغات مسموم دشمنان انقلاب اسلامی که می‌خواهند ایران اسلامی و حیای زن مسلمان را بگیرند و تفکرات غربی و لیبرالی که استکبار جهان حاکم کرده است مقام معظم رهبری چند سال پیش در خصوص شبیه خون فرهنگی و جنگ نرم هشدار دادند که دشمن با جدیت کامل و فحشا و بی بند و باری را در کشور ما راه بیندازد تا انسان‌های ولایی و انقلابی دهانشان بسته شود و حق اعتراض به زنان و مردان بی‌حجاب نداشته باشند.

حجت الاسلام عابدی با بیان اینکه فراجا وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده است بیان کرد: دستگاه‌های فرهنگی وظیفه دارند نقش آفرینی کنند و در کنار فراجا قرار گیرند و مبارزه با فساد و بی بند و باری کنند

وی گفت: دستگاه‌های فرهنگی باید پاسخگو باشند در مقابل خانواده‌های شهدا و انقلابیون و متعهدین که اقدام شایسته انجام دهند

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مشگین‌شهر تاکید کرد: آثار بی حجابی در جامعه اسلامی و عواقب بدحجابی ثبوت شخصیت و آرامش روانی و روحی بانوان و کل انسان‌هایی که در جامعه زندگی می‌کنند از بین می‌رود و روح و روان انسان‌ها مخدوش و آمار طلاق بیشتر می‌شود.

وی افزود: وقتی بی حجابی در جامعه حاکم شود احاطه شیطان در جامعه بیشتر می‌شود

حجت الاسلام عابدی تصریح کرد: برای اینکه در جامعه اسلامی ارزشهای اسلامی حاکم شود امروز صهیونیست استکبار جهانی و نظام سلطه از راه نظامی نمی‌تواند وارد عرصه و میدان شود و شکست می‌خورد از طریق جنگ ادراکی و شناختی و جنگ‌های هیبریدی وارد میدان می‌شود تا غیرت از از مردان و حیا را از زنان بگیرد تا نظام مقدس جمهوری اسلامی را به استحاله فرهنگی دچار سازد.

کد خبر 6096382

دیگر خبرها

  • قدردانی از بزرگان، جامعه را فاخر می‌کند
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • ریشه پیوند دانشگاه با صنعت و جامعه در نمایش علم توسط دانشگاه است
  • توان علمی دانشگاه فردوسی مشهد باید به حل مشکلات کمک کند
  • جز قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستیم/ باید امیدآفرینی کنیم
  • اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است
  • کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟