Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@07:35:28 GMT

نشاء ۹۷درصدی اراضی شالیزاری صومعه‌سرا

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۱۸۱۶۲

نشاء ۹۷درصدی اراضی شالیزاری صومعه‌سرا

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا گفت: هم‌اکنون ۹۷درصد اراضی شالیزاری شهرستان نشاء شده است.

مهندس «احمد پادیاب» در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که صومعه‌سرا دارای ۲۸هزار هکتار اراضی شالیزاری است، اظهار کرد:خوشبختانه تدارکات لازم برای کشت برنج توسط کشاورزان عزیز صومعه‌سرایی انجام شده است.

وی به اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی در ۱۴هزار هکتار از اراضی شالیزاری صومعه‌سرا اشاره کرد و افزود: امسال میزان ۴میلیارد و ۶۵۰میلیون تومان تسهیلات برای خرید انواع ماشین‌آلات کشاورزی به کشاورزان شهرستان پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پادیاب خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که اجرای طرح تجهیز و داشتن ماشین‌آلات در داخل اراضی شالیزاری،حلقه‌های توسعه را ناتمام گذاشته بود پیگیر ایجاد بانک نشاء در شهرستان شدیم.

وی به وجود ۱۹بانک نشاء توسط افراد تحصیلکرده و جوان روستایی در صومعه‌سرا اشاره کرد و گفت:افزایش بانک نشاء در شهرستان،اجرای طرح تحهیز و پرداخت تسهیلات جهت خرید ماشین‌آلات کشاورزی موجب شتاب نشاء برنج در شهرستان شده است.به گونه‌ای که در فاصله زمانی ۷اردیبهشت تا ۲۸اردیبهشت ۹۰درصد اراضی شالیزاری صومعه‌سرا نشاء شده بود.

پادیاب با بیان این‌که هم‌اکنون ۹۷درصد اراضی شالیزاری شهرستان نشاء شده است، ادامه داد: جهادکشاورزی شهرستان در راستای تامین آب زراعی حدود ۱۲طرح را در دست اجرا دارد.

وی ایستگاه پمپاژ نوخاله، شیخ‌محله، چاه عمیق لیفشاگرد و بیشه‌گاه، پروژه آب کم‌فشار در روستاهای ندامان و نوخاله اکبری، روستای ماتک و پشت‌مخ را از جمله پروژه‌ها دانست و گفت: برای اجرای این پروژه‌ها سه میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان تامین اعتبار می‌شود. با اجرای این پروژه‌ها،آب هزار و ۵۰۰هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان به صورت تکمیلی تامین می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی صومعه‌سرا با بیان این‌که ۷۰درصد اراضی شهرستان در سال زراعی جاری به صورت مکانیزه نشاء شده است، خاطرنشان کرد: کاهش میزان وزن بذر، تولید نشاء سالم و  مراقبت از بذر در برابر بیماری‌ها و آفات از مزایای ایجاد بانک نشاء است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام جهاد كشاورزي شاليزار منطقه گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۸۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور گفت: کار برداشت گندم از دهه سوم فروردین ماه در شهرستان بمپور آغاز و تا اواسط خرداد ادامه خواهد یافت.
وی افزود: مهمترین ارقام کشت شده در منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است.
هودیانی گفت: بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم آبی از سطح ۳۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت.
وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۱ هزار تن محصول گندم برداشت شود، افزود: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صددرصد اراضی گندم در بمپور بصورت قراردادی کشت شده و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.
بمپور از شمال به بخش بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

دیگر خبرها

  • برداشت کلزا در بهبهان
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • فعالیت ۲۱ بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه ۲۴ هزار هکتاری
  • بی احتیاطی جان راکب موتورسیکلت در صومعه سرا را گرفت
  • نشاکاری ۲۵ درصدی شالیزار‌های محمودآباد
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • پیش‌بینی ۸۰ درصدی نشاء مکانیزه در بهشهر
  • نخستین نشاء مکانیزه برنج در بهشهر
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا