Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@03:31:52 GMT

پیام‌های قرآن را به قلب‌ها برسانید

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۱۸۳۹۸

پیام‌های قرآن را به قلب‌ها برسانید


حجت‌الاسلام والمسلمین مجید حیدری‌فر، مدرس حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا در پاسخ به این پرسش که چگونه باید پیام‌های هدایتی قرآنی را در ماه رمضان تحقق بخشید؟ گفت: این درست است که ماه رمضان ماه هدایت است، اما متاسفانه ما و شما که به نوعی هویت وجودی‌مان رسانه بودن است، وظایف خود را به خوبی انجام نداده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما باید پیام‌های الهی را به گوش و قلب مردم می‌رساندیم و اگر بتوانیم باید این پیام‌ها را از گوش مردم عبور داده و به قلب‌ها برسانیم و به آن نفوذ کنیم، این مطلوب است، اما اگر این فرآیند تنها به زبان باشد، استفاده چندانی نخواهد داشت.

این مدرس حوزه و دانشگاه تصریح کرد: امیدوارم، ما و شما بتوانیم رسانه الهی بوده و با اخلاص، معلم و مربی قرآن باشیم. متأسفانه نخبگان ما راه را گم کرده‌اند. ما در ماه رمضان، جلسات تلاوت را الا ماشاالله داریم، چه تلاوت‌های مجلسی چه ترتیل و ... در جاهای مختلف دیده می‌شوند، جلسات تعلیمی و تفسیری بسیار کم وجود دارد و جلسات تربیتی قرآنی اصلاً وجود ندارد.

وی تصریح‌ کرد: جلساتی که مربوط به ارتباط زبانی است، خیلی پرطمطراق است و مخاطب دارد، جلسات تعلیمی کم رنگ است و جلسات تربیتی که بتوانیم دست جوانان را بگیریم که خود آماده تربیت قرآنی کرده‌اند، وجود ندارد.

وی تصریح کرد: باید متربی هر روز این ماه 30 گام از منازل سالکین را سیر کند. در کتاب منازل السائرین خواجه عبدالله انصاری 100 منزل ذکر شده است و از این کتاب می‌توان افتاده کرد. اگر این ماه را ماه سیر و سلوک حقیقی در مکتب قرآن و اهل بیت قرار دهیم و نه سیر و سلوک ساختگی و انحرافی که از مسیر تکلیف‌مداری خدا خارج می‌شود.

این مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: ماه رمضان نباید صرف جلسات تلاوت و انس با قرآن باشد و باید بتوان این بحث را جا انداخت. الان تلاوت یک جز بین 50 دقیقه تا 1 ساعت طول می‌کشد، می‌توان کلاس تعلیمی را به همراه آن برگزار کرد. ما این برنامه را در حرم حضرت معصومه(ع) جا انداخته‌ و مشخص کرده‌ایم و آقای ابوالقاسمی این برنامه را اجرا کرده‌اند که 25 دقیقه قبل از تلاوت، نکات کاربردی آیات مورد تلاوت بحث می‌شود و بنده در هر کجا که باشم این برنامه را پیاده کرده‌ام و ان‌شا‌الله در یاسوج می‌خواهیم این برنامه را پیاده کنیم که جلسات تعلیمی قرآنی در کنار جلسات تلاوتی رونق و رواج پیدا کند.

حیدری‌فر در پایان گفت: این جلسات تلاوتی ممکن است 100 نفر شرکت کنند، اما در جلسات تربیتی ممکن است یک یا دو نفر باشد و اگر بتوان یک جوان را هدایت کرده و با معارف قرآن و عترت آشنا کند، بسیار عالی خواهد بود. امیدواریم که بتوانیم شاگرد و مربی قرآن باشیم. مراد از مربی به معنای معروف نیست، بلکه مراد مربی به معنای واقعی که دست نیازمند به تربیت و سیر و سلوک قرآنی را بگیرد و در مسیر خدایی شدن و رنگ خدایی گرفتن یاری کند.

انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: حیدری فر رمضان مربی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۸۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مسئول اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات خراسان شمالی گفت:آزمون سراسری نوزهمین دوره آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور جمعه چهاردهم اردیبهشت ساعت هشت و نیم صبح در مجتمع شهیدین نرسیده به دانشکده علوم قرآنی برگزار می‌شود.
 سید ناصرحسینی افزود: در این دوره ۸۶ نفر از حافظان (۳۴ آقا و ۵۲ شرکت کننده خانم) در ۳ بخش (حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حافظ کل) شرکت کردند که ۱۷ نفر از حافظان اهل سنت و مابقی از اهل تشیع هستند.
وی گفت: افراد شرکت کننده در این آزمون ، هشت نفر با مدرک کارشناسی ارشد، هشت نفر دانشجو ۲۳ نفر کارشناسی، ۱۴ نفر دانش آموز، ۱۵ نفز دیپلم و ۱۸ نفر نیز در مقطع زیر دیپلم هستند.

در خراسان شمالی بیش از دو هزار نفر حافظ قرآن کریم وجود دارد.

دیگر خبرها

  • گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • حنجره خود را در کرسی های تلاوت قرآن در سرزمین وحی، وقف خدا کنید
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند