Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، رییس اداره آبزی پروران شیلات هرمزگان پیش بینی کرد تا پایان سال بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه از ماهیان خاویاری در دو استخر در حاجی آباد تولید شود.  کاظم قاسمی پور افشار افزود: بچه ماهیان از مراکز پرورش در استان‌های گلستان و گیلان تامین شده است. 
وی گفت:: ماهیان خاویاری از گونه‌های سیبری، فیل ماهی، استرلیاد و ازون برون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس اداره آبزی پروران شیلات هرمزگان افزود: ماهیان خاویاری در هرمزگان با هدف تولید خاویار و گوشت تولید می‌شوند.
قاسمی پور افشار گفت:: اجرای طرح آزمایشی ماهیان خاویاری ۵ ساله است وبا شناسایی مناطق مستعد پرورش این طرح به طور کامل در استان اجرا می‌شود. 
وی افزود: استفاده حداکثری و چند منظوره از منابع آب شهرستان‌های غیر ساحلی استان، افزایش بهره وری و فعال سازی ظرفیت‌های جدید توسعه آبزی پروری استان، ایجاد تنوع گونه‌ای در پرورش آبزیان، توسعه آبزی پروری در مناطق دور ازساحل، افزایش تولید و مصرف گوشت ابزیان از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.
هرمزگان به دلیل بهره مندی از مواهب طبیعی فراوان ظرفیت‌های بسیار مناسبی در زمینه صنعت آبزی پروری ماهیان گرم آبی، ماهیان سرد آبی، پروش ماهیان دریایی، ماهیان زینتی، پرورش میگو و حتی ماهیان خاویاری دارد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۸۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان؛ مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۰۰ میلیون قطعه تخم چشم زده با هدف اصلاح و بهبود نژاد در استان اصفهان تولید شود.
محمدرضا عباسی با اشاره به اینکه تخم چشم‌زده ماهی قزل‌آلا به‌عنوان یک محصولاستراتژیک و راهبردی در تامین گوشت سفید است، افزود: سال گذشته حدود ۹۰ میلیون تخم چشم زده در استان اصفهان تولید شده است.
وی با بیان اینکه تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا از جمله محصولاتی است که کشور‌های زیادی خریدار آن هستند، گفت: سال گذشته برای نخستین بار ۹۰۰ هزار قطعه از این محصول به تاجیکستان و افغانستان صادر شد.
عباسی ادامه داد: تولید انواع ماهیان خوراکی در استان اصفهان در یک سال اخیر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن پنج درصد افزایش یافت و به بیش از ۱۰ هزار تُن رسید.
بر اساس سند امنیت غذایی در افق سال ۱۴۱۱ وزارت جهاد کشاورزی، تولید ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تُنی آبزیان در کشور برنامه‌ریزی و سهم هریک از استان‌ها نیز ابلاغ شده است.

دیگر خبرها

  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • اخذ مجوز ماده ۲۳ برای اجرای باند دوم دهق به گلپایگان
  • مردم بشاگرد و حاجی‌آباد از توقف در حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • خسارت ۸۲ میلیارد تومانی بارش شدید باران و تگرگ در حاجی آباد
  • خسارت بارش شدید باران و تگرگ در حاجی آباد
  • سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان زنجان ۲۶.۷ درصد است
  • ۱۴۶ قطعه زمین به متقاضیان واجد شرایط جرقویه تحویل داده شد
  • تحویل ۱۴۶ قطعه زمین به متقاضیان واجد شرایط درجرقویه