Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عباس زارع روز چهارشنبه در جلسه ستاد سامانه های نوین آبیاری که با حضور فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و معاونین و مدیران این سازمان برگزار شد اظهار کرد: در سال گذشته ۱۸ هزار طرح آبیاری نوین در سطح ۳۰۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور اجرا و در سامانه اطلاع رسانی طرح های نوین آبیاری ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به اهمیت سامانه ثبت اطلاع رسانی طرح های نوین آبیاری اشاره کرد وگفت : این سامانه یک سامانه کامل و جامع در مورد رصد اجرای سیستم های نوین آبیاری در کشور است که مورد حمایت مسئولین وزارت جهاد کشاورزی و دولت قراردارد.

وی یادآور شد: پروژه های عمرانی زمان بر است و برای تکمیل و تسریع در اجرای آن نیاز به همکاری و مشارکت کشاورزان دارد.

زارع تصریح کرد : باید از زمان بری پروژه ها جلوگیری کرد و طرح های نیمه تمام را به سرعت به پایان رساند.

وی یاد آور شد : پروژه هایی که خودیاری آن مشخص نشده است به هیچ عنوان شروع نشود.

مشاور وزیر و مجری سامانه های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی گفت : کشاوران بایستی با توجه به اینکه حدود ۸۵ درصد هزینه اجرای سیستم ها را دولت بصورت بلاعوض پرداخت می کند برای تکمیل باقی مانده طرح مشارکت داشته باشد.

زارع اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی بر اساس دستورالعمل موظف به اجرای سامانه های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی است.

وی تصریح کرد : صندوق توسعه ملی در سال ۹۵ اعتباری خاصی برای آبیاری تحت فشار تخصیص داده اند که این اعتبارات در سال گذشته نیز با هدف افزایش بهره وری در بخش کشاورزی تخصیص د اده شده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : ظرفیت فنی و اجرایی جهاد کشاورزی استان قزوین در اجرای سیستم های نوین آبیاری بالاست.

وی افزود : مشکل ترین بخش اجرای طرح های نیمه تمام آبیاری نوین در استان قزوین عدم پرداخت خودیاری است که باید با مشارکت گسترده کشاورزان حل شود.

مشاور وزیر ومجری سامانه های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی به مشکل سرمازدگی و خسارت وارده اشاره کرد و گفت : با توجه به مشکل سرمازدگی و سایر مشکلات اقتصادی برای کشاورزان استان بایستی از طریق سیاست های حمایتی و راهکار های مناسب اقدام به تکمیل واجرای طرح های نیمه تمام آبیاری کرد.

زارع اضافه کرد : بر اساس قانون و دستور العمل سامانه های نوین آبیاری پروژه هایی که خودیاری نداشته باشند نباید اقدام به اجرای آنها کرد.

وی بر لزوم اهمیت استفاده از ظرفیت صندوق توسعه بخش کشاورزی برای تکمیل طرح های نیمه تمام آبیاری نوین تاکید کرد.

زارع گفت : استان قزوین همواره پیشرو در بخش کشاورزی و اجرای سیستم های نوین آبیاری است به طوریکه اولین تشکل آب بران در این استان تشکیل شده است.

کد خبر 4304124

منبع: مهر

کلیدواژه: آبیاری نوین جهاد کشاورزی قزوین ماه مبارك رمضان بوشهر کرمانشاه شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه بیرجند مشهد بارش باران خرم آباد اشتغال برجام یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۸۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخل ۹۰۰ پلاک از اراضی لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از رفع تداخل ۹۰۰پلاک کشاورزی در این استان طی دو سال اخیر خبر داد. - اخبار استانها -

سید عماد شاهرخی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با اشاره به وجود 800هزار هکتار اراضی کشاورزی در لرستان، گفت: تولیدات کشاورزی در این استان به بیش از سه میلیون تن رسیده‌است.

او با بیان اینکه مساحت گلخانه‌های لرستان تا پیش از دولت سیزدهم 78هتکار بوده‌است، اضافه کرد: این میزان اکنون به بیش از 115هکتار رسیده‌است.

بازگشت 6هزار مترمربع از اراضی لرستان به چرخۀ تولید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد: تولید گندم این استان در ابتدای دولت سیزدهم 123هزار تن بود، اما این میزان به رشد چهاربرابری و حدود 530هزار تن در دو سال اخیر رسیده‌است.

شاهرخی با تأکید به اینکه پروژۀ رفع تداخلات کشاورزی از سال 1394 آغاز شده‌است، بیان کرد: 900پلاک از اراضی لرستان طی دو سال اخیر رفع تداخل شده‌است.

او با بیان اینکه حدود 45 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در لرستان انجام شده‌است، مطرح کرد: این میزان 30درصد بیشتر از نیاز مصرف در این استان است.

شاهرخی با اعلام اینکه لرستان جزو سه استان برتر در ذخیره‌سازی مرغ است، خاطرنشان کرد: حدود1200تن از ابتدای فروردین تاکنون در این استان منجمد شده‌است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به افزایش 50درصدی تولید تخم‌مرغ در لرستان، اضافه کرد: برنامه داریم که این میزان را به 18هزار تن تا پایان 1404 برسانیم.

انتهای پیام/‌644/.

دیگر خبرها

  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • سد کنجانچم دشت مهران پرآب شد
  • سد کنجانچم دشت مهران را آبیاری می‌کند
  • یکپارچه سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی شمال کشور با سرمایه گذاری چینی‌ها
  • رفع تداخل ۹۰۰ پلاک از اراضی لرستان
  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی