Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@22:42:51 GMT

برداشت جو از مزارع شهرستان ري آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۱۹۰۱۹

برداشت جو از مزارع شهرستان ري آغاز شد

خبرگزاري آريا - شهرري ـ ايرنا - رئيس اداره جهاد کشاورزي شهرستان ري گفت: برداشت جو از 8 هزار هکتار از اراضي اين شهرستان آغاز شد.

ابوالفضل خليل پور روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: پيش بيني شده است که 35 هزار تن جو از مزارع شهرستان ري برداشت شود که نسبت به سال گذشته حدود پنج تا 10 درصد افزايش توليد خواهيم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه بيشترين ميزان کشت جو در بخش حسن آباد فشافويه انجام شده است، افزود: نظارت کارشناسان جهاد کشاورزي و ارائه مشاوره به کشاورزان، استفاده از نهاده هاي استاندارد در زمان کشت و بارندگي هاي مناسب بهاري از عواملي هستند که باعث افزايش توليد نسبت به سال گذشته شده است.
خليل پور ادامه داد: کشت جو در شهرستان ري به صورت آبي است و در حال حاضر کمباين ها برداشت جو در بخش حسن آباد فشافويه مستقر شده اند.
وي قيمت تضميني خريد هرکيلوگرم محصول جو در سال جاري را 13 هزار ريال اعلام کرد و گفت: قيمت محصول جو در بازار آزاد بالاتر از قيمت مصوب دولت است و کشاورزان به احتمال زياد در بازار آزاد محصولاتشان را به فروش برسانند.
خليل پور يادآور شد: شهرستان ري رتبه اول توليد گندوم و رتبه دوم توليد جو را پس از شهرستان ورامين دارد.
شهرستان ري با 11 هزار و 500 هکتار از اراضي کشاورزي ، سالانه در حدود 850 هزار تن محصولات کشاورزي و زراعي را توليد مي کند، اين شهرستان داراي رتبه اول در توليد گندم، ذرت علوفه اي، صيفي جات، شير و رتبه دوم را در توليد تخم مرغ در استان تهران را دارد.
3218/6003
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۹۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز برداشت گندم از گندمزارهای مناطق گرمسیری استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی چاله چاله امروز _ سه شنبه یازدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال ۴۲۹ هزار هکتار گندم در استان کرمانشاه کشت شده، گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۱.۱ میلیون تن گندم در استان تولید و بیش از ۸۰۰ هزار تن آن تحویل مراکز خرید تضمینی گندم در استان شود.

وی افزود: امسال ۴۰ هزار هکتار از گندم کشت شده در مزارع استان، گندم دوروم بوده که پیش‌بینی می‌شود ۱۳۵ هزار تن از محصول تولیدی استان گندم دوروم که گندم مورد نیاز کارخانجات ماکارونی است، باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به فعال‌شدن ۷۰ مرکز خرید تضمینی گندم در استان کرمانشاه، گفت: کار برداشت گندم در استان توسط ۱۵۰۰ دستگاه کمباین انجام خواهد شد که ۸۰۰ کمباین آن بومی استان است.

وی گفت: تا این لحظه قیمت خرید تضمینی گندم به ازای هر کیلوگرم محصول ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده و نرخ خرید تضمینی گندم دوروم هم ۱۸ هزار تومان است.

چاله چاله افزود: برداشت گندم از گندمزارهای استان کرمانشاه از امروز (یازدهم اردیبهشت) در مناطق گرمسیر استان در شهرستان قصرشیرین شروع شده و تا حدود شهریور ماه در مناطق سردسیر استان در شهرستان سنقروکلیایی ادامه خواهد داشت.

کد خبر 749512

دیگر خبرها

  • حمیدیه رتبه برتر تولید نعنای دارویی در استان خوزستان+فیلم
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع  گيلانغرب
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • آغاز برداشت محصولات صیفی جات از مزارع مهران
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع کرمانشاه