Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنکاراـ ایرناـ ابراهیم کیراس روزنامه نگار، نویسنده و مشاور نشر روزنامه استار با انتشار مقاله ای در روزنامه کارار ترکیه نوشت: اعلام قدس به پایتختی رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس باعث تشدید افراطی گری در جهان و افزایش جنگ در منطقه خاورمیانه می شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، کیراس با انتشار مقاله ای تحت عنوان 'غرب حق شکایت از ترور را ندارد' در روزنامه کارار، انتقال سفارت آمریکا به قدس را عاملی دانست که افراطی گری را در همه جهان تشدید خواهد کرد و متناسب با آن، بر شدت خشونت و اقدامات تروریستی خواهد افزود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: گسترش عملیات تروریستی مسلمان ها و سایر انسان های دیگر را هدف قرار خواهد داد و مسوولیت خون قربانیان حملات تروریستی بی تردید بر گردن کاخ سفید خواهد بود.
نویسنده کتاب 'دو شعر' و موسس مجله 'زمان گسترده' تاکید کرد: بی تردید خوش خدمتی ترامپ به صهیونیست ها راه را برای گسترش بحران های باز می کند و آتش آن دامن غربی ها به ویژه آمریکایی ها را نیز خواهد گرفت و دیگر آنها هیچ حقی در شکایت از ناامنی و ترور در قلمرو خود نخواهند داشت چرا که پیش از همه باعث و بانی آن بوده اند.
به گزارش ایرنا، هفته گذشته افتتاح رسمی سفارت آمریکا در قدس سبب بروز اعتراضات شدید در منطقه و درگیری در غزه شد و در پی شهادت 62 نفر و مجروح شدن بیش از سه هزار فلسطینی، ترکیه برای اعلام همبستگی با مردم فلسطین سه روز عزای عمومی اعلام کرد.
مقامات دولت و مردم ترکیه از هفته گذشته در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس و نیز جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، در واکنشی کم سابقه و همه جانبه، تحولات اخیر در سرزمین های اشغالی فلسطین را محکوم کردند.
وزارت امور خارجه ترکیه نیز با انتشار بیانیه ای کشتار فلسطینی ها توسط رژیم جنایتکار اسرائیل را محکوم کرده و سکوت جامعه جهانی در قبال این رخداد را شرم آور عنوان کرد.
نشست فوق العاده سران کشورهای اسلامی هفنه گذشته به دعوت رجب طیب اردوغان رییس جمهوری و بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه در استانبول برگزار شد و در پایان سران کشورهای اسلامی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه طی بیانیه ای خواستار تشکیل کمیته ای بین المللی در راستای بررسی جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی شدند.
خاورم/1905

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آمريكا قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۹۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه تجارت با اسرائیل را تعلیق کرد

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، یک رسانه آمریکایی عصر امروز (پنج‌شنبه) از تعلیق مبادلات تجاری میان ترکیه و رژیم صهیونیستی در نتیجه تداوم جنایات تل‌آویو در غزه خبر داد.

بیشتر بخوانید: واکنش بایدن به خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی

بلومبرگ در این باره گزارش داد: ترکیه تجارت با اسرائیل را به حال تعلیق درآورده است.

در همین راستا، «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفت: اردوغان با بستن بنادر به روی واردات و صادرات اسرائیل، توافقات را زیر پا می‌گذارد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی افزود: مذاکره فوری برای یافتن جایگزینی برای تجارت با ترکیه را با همه طرف‌ها در کابینه انجام دادم.

همزمان با اغاز تجاوزات به نوار غزه اختلافات میان ترکیه و رژیم صهیونیستی که پیشتر روابط خود را عادی‌سازی کرده بودند، بالا گرفت و جنگ لفظی میان مقامات ۲ طرف شکل گرفت.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شده و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورده است.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت ساکنان نوار غزه به‌ویژه شمال غزه در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229295 برچسب‌ها ترکیه

دیگر خبرها

  • نفت باکو همچنان از ترکیه به اسرائیل می‌رسد
  • شگرد نتانیاهو برای جلوگیری از دستیابی به توافق آتش‌بس
  • حمایت مجلس یمن از تشدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس
  • تشدید اختلافات در کابینه رژیم صهیونیستی/ نتانیاهو تهدید شد
  • گرگ و میش توافق
  • اولمرت، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد/ تهاجم به رفح تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا و سراسر جهان را تشدید می‌کند
  • تشدید تحریم‌های انگلیس علیه شهرک‌نشینان افراطی اسرائیلی
  • حماس خواستار قطع روابط کشور‌ها با رژیم صهیونیستی شد
  • شهادت ۳ شهروند ترکیه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر+ عکس
  • ترکیه تجارت با اسرائیل را تعلیق کرد