Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@17:24:19 GMT

«اردوغان» و «مادورو» تلفنی گفتگو کردند

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۱۹۱۹۲

«اردوغان» و «مادورو» تلفنی گفتگو کردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه لبنانی النشره، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه به صورت تلفنی با «نیکلاس مادورو» همتای ونزوئلایی خود گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف در جریان این تماس تلفنی بر لزوم تقویت روابط دوجانبه در تمامی زمینه ها تأکید کردند. 

گفتنی است، مادورو به تازگی در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا به پیروزی رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با این حال، اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین نیز در همراهی با آمریکا نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا را زیر سوال برده‌اند.

درهمین‌راستا، ۱۴ کشور از جمله آرژانتین، برزیل و کانادا روز دوشنبه در اعتراض به نحوه برگزاری انتخابات ونزوئلا سفرای خود را از کاراکاس فراخواندند.

مادورو نیز در پاسخ به رفتار خصمانه آمریکا و متحدینش، «تاد رابینسون» کاردار سفارت آمریکا را به توطئه‌چینی نظامی متهم و به وی و «برایان نارانجو» دیگر دیپلمات بلندپایه آمریکایی ۴۸ ساعت برای خروج از ونزوئلا مهلت داد.

کد خبر 4304146

منبع: مهر

کلیدواژه: ترکیه رجب طیب اردوغان نیکلاس مادورو ونزوئلا ایالات متحده آمریکا فلسطین ایران عراق رژیم صهیونیستی برجام انتخابات پارلمانی عراق 2018 دونالد ترامپ سوریه اتحادیه اروپا روسیه عربستان سعودی افغانستان ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۹۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان با اشاره به اینکه توقف و به‌حاشیه‌بردن هواداران تداوم جنگ در اوکراین لازم و ضروری است اعلام کرد که «در صورت پیروزی طرفداران صلح، نه هواداران جنگ در انتخابات ژوئن پارلمان اروپا و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر، درگیری‌ها در اوکراین تا پایان سال ۲۰۲۵ به پایان می‌رسد.

اوربان معتقد است که اگر طرفداران صلح در انتخابات پارلمان اروپا پیروز شوند «تصمیمات نظامی در اروپا می تواند کند شود، متوقف شود یا حتی لغو شود.»

وی جو بایدن، رییس‌جمهور کنونی آمریکا و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را «نامزد جنگطلب» و دونالد ترامپ، رییس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد نهایی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری را «نامزد صلح‌طلب» توصیف کرد و دراین‌باره گفت: انتخابات دیگری در آمریکا برگزار می شود که یک نامزد طرفدار جنگ و دیگری طرفدار صلح است. اگر نامزد صلح‌طلب پیروز شود، ما از آمریکا حمایت دریافت خواهیم کرد.

نخست‌وزیر مجارستان در پایان گفت: بنابراین پس از این دو انتخابات، اگر همه چیز به خوبی پیش برود و خدا به ما کمک کند، آنگاه رهبران سیاسی که طرفدار صلح هستند، می‌توانند در اروپا و آمریکا قدرت را به دست بگیرند و سپس می‌توانیم جنگ را تا پایان سال پایان دهیم.

کد خبر 6086324

دیگر خبرها

  • مادورو: کشورهای ائتلاف بولیواری خواهان جهان چندقطبی هستند
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد