Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش گفت: اکنون آیین‌نامه‌ای در دست تدوین داریم که حتی اگر معلمی از همه فیلتر‌های اعزام عبور کرد و به خارج از کشور رفت، اما از کارایی مناسب برخودار نبود بتوانیم طبق این آیین‌نامه که در دست تنظیم داریم وی را به کشور برگردانیم.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش گفت: اکنون آیین‌نامه‌ای در دست تدوین داریم که حتی اگر معلمی از همه فیلتر‌های اعزام عبور کرد و به خارج از کشور رفت، اما از کارایی مناسب برخودار نبود بتوانیم طبق این آیین‌نامه که در دست تنظیم داریم وی را به کشور برگردانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

غلامرضا کریمی در گفتگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که چه ضوابطی برای برخورد با معلمان اعزامی به خارج از کشور که از کارایی لازم برخوردار نیستند وجود دارد؟ اظهار کرد: اکنون آیین‌نامه‌ای در دست تدوین داریم که حتی اگر معلمی از همه فیلتر‌های اعزام عبور کرد و به خارج از کشور رفت، اما از کارایی مناسب برخودار نبود بتوانیم طبق این آیین‌نامه که در دست تنظیم داریم وی را به کشور برگردانیم.

وی افزود: در واقع پذیرفته شدن در آزمون و مصاحبه به منزله این نیست که فردی حتما دو سال باید در مدارس خارج از کشور بماند بلکه اگر صلاحیت و توانمندی لازم را نداشت و در این زمینه به قطعیت رسیدیم حتما وی را برمی‌گردانیم.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با بیان اینکه البته ما ۴۰۰ معلم اعزامی داریم که حقوق ارزی دریافت می‌کنند و ۴۰۰ معلم دیگر داریم که به تبعیت از همسر غیر فرهنگی در آنجا حضور دارند و یا بومی هستند گفت: به عنوان مثال ممکن است از یک دانشجوی دکترای فیزیک دعوت کنیم که چند ساعت فیزیک تدریس کند. این فرد نیروی رسمی ما نیست که موظف باشد حتما ۳۰ ساعت کار کند. بعضا مباحثی مبنی بر کم کاری برخی معلمان در خارج مطرح می‌شود که مربوط به این گروه‌هاست و گرنه معلمان اعزامی ما ۳۶ ساعت در هفته در مدرسه حضور دارند که بیشتر از میزان ساعت حضور معلمین در داخل کشور است.

کریمی درباره معوقات معلمان اعزامی به خارج از کشور نیز گفت: مطالبات را تا پایان سال ۹۶ پرداخت کرده‌ایم و تنها بخش کوچکی از «حق مسکن» باقی مانده که در حال کارسازی هستیم تا تامین و پرداخت شود.

وی درباره تاثیر تغییرات نرخ ارز بر حقوق معلمان خارج از کشور عنوان کرد: احکام و حقوق معلمان مطابق مصوبه هیات دولت صادر و پرداخت می‌شود.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003QtP

منبع: فردا

کلیدواژه: مدارس خارج از کشور آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۹۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیل گردانی نمادی از آیین‌های تمدنی کشور

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه عصر جمعه در آئین سنتی بیل گردانی شهر نیم‌ور محلات، اظهار کرد: حضور باشکوه مردم، جلوه ویژه ای به این آئین سنتی ۲ هزار ساله بخشیده است.

وی افزود: بیل گردانی نمادی از آئین‌های تمدنی کشور، استان و این منطقه است و از جشن‌های باستانی و پهلوی این خطه محسوب می‌شود.

مدیر بخش فرهنگ یونسکوی ایران نیز در این آئین گفت: این آئین سنتی ۲ هزارساله از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

عبدالمهدی مستکین افزود: یکی از پیش شرط‌های این آئین در یونسکو، حفظ شکل سنتی بیل‌گردانی بدون افزودن بخش دیگری به آن است.

آئین بیل گردانی در ماه ۸۹ در فهرست میراث ملی ایران به ثبت رسیده است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی نیز با اشاره به ضرورت تبیین فرهنگ ایران برای نسل‌های بعد گفت: فرهنگ ما از قدمت بسیاری برخوردار است که به پاس نزول نعمت خداوند، جشن می‌گیریم و برخلاف بسیاری از جشن‌ها در آن گناه صورت نمی‌گیرد و ایرانیان با آئین‌های پهلوانی آن را پاس می‌دارند.

محمود مرادی نراقی گفت: این آئین سنتی در ۲۰ دی ماه سال ۸۹ به عنوان یک جشن آئینی و ورزش پهلوانی و نمادی از همدلی و تعاون در فهرست میراث ملی ایران به ثبت رسیده است.

سجاد صفری، شهردار نیم‌ور نیز با اشاره به قدمت دو هزار ساله شهر نیم‌ور و ریشه بیل‌گردانی در فرهنگ و آئین پهلوانی و ورزشی نیم‌ور گفت: نیم‌ور به عنوان یکی از اولین بهره‌برداران آب رودخانه لعل‌بار، در حال حاضر تبدیل به یکی از آخرین بهره‌برداران این رود تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کشاورزان با فراخوان میراب نیم‌ور برای انجام لایروبی فراخوانده شده و تقسیم کار بین آنان انجام شد، میراب شهر بر کار لایروبان نظارت کرده و با اعلام پایان لایروبی، کشاورزان را به انجام بیل‌گردانی فرا خواند.

فرمانده بیل‌گردانان علت خشکی زمین‌های اطراف رودخانه لعل‌بار و دشت نیم‌ور را، نرسیدن آب رودخانه به منطقه و احداث سد بر روی آن دانست.

در پایان این آئین سنتی، امیرعلی برزکار، صادق حسینی و امیرعلی عمادی رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

از لوح ثبتی بیل‌گردانی در رویدادهای گردشگری کشور در آبان‌ماه سال ۱۴۰۲ رونمایی شد.

آئین سنتی دو هزار ساله بیل‌گردانی شهر نیم‌ور عصر جمعه با حضور پیشکسوتان این رشته، جمعی از مسئولین استانی و استقبال باشکوه مردم برگزار شد.

کد خبر 6089347

دیگر خبرها

  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • فوری/ خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ◄ تعیین حق توقف کامیون ها وظیفه سازمان راهداری است/ محکومیت شورای عالی هماهنگی ترابری
  • بیل گردانی نمادی از آیین‌های تمدنی کشور
  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟
  • «هفت» از فردا به آنتن بازمی‌گردد
  • «هفت» از فردا به آنتن بازمی گردد