Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@02:27:41 GMT

اختلافات مرتعی عشایر نیر برطرف شود

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۱۹۴۶۲

اختلافات مرتعی عشایر نیر برطرف شود

به گزارش ایرنا ، علیرضا علیپور همچنین بر لزوم مرتفع شدن موانع و سختی های کوچ عشایر تاکید کرد و گفت: آبرسانی، بازگشایی جاده های مال رو و کنترل دام ها از خواسته های عشایر است که باید با جدیت به این مشکلات رسیدگی شود.
وی اظهار کرد: تلاش می شود امکانات و تسهیلات مورد نیاز عشایر در زمان کوچ آنها به نحو مطلوب و بهینه فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه عشایر تا 15 خرداد وارد مناطق ییلاقی شهرستان نیر می شوند گفت: عشایر نیر 240 خانوار با 14 هزار راس دام هستند که سالانه 180 تن گوشت ، 750 تن شیر و 18 تن پشم تولید و به بازار عرضه می کنند.
فرماندار نیر عشایر را مایه افتخار ایران دانست و تشریح کرد: برغم کمبودهای فراوان و کمترین امکانات این قشر زحمتکش بیشترین تولید را در زمینه های محصولات لبنی و گوشت قرمز دارند.
عاملی مسئول هماهنگی کوچ عشایر اداره کل امور عشایر استان اردبیل نیز در این جلسه از کوچ عشایر به مناطق ییلاقی شهرستان نیر خبر داد و گفت: کوچ عشایر به صورت رسمی آغاز شده و تا 15 خرداد ماه ادامه خواهد داشت.
عشایر استان اردبیل سالانه 43 هزار تن شیر ، پنج هزار و 400 تن پنیر ، 12 هزار تن گوشت ، 1.5 تن پشم و 14 هزار متر مربع فرش ، گلیم و جاجیم به ارزش تقریبی 2 هزار و 500 میلیارد ریال تولید می کنند.
عشایر استان نیمی از سال را در قشلاق های شمال استان و نیمی دیگر را در ییلاق های سبلان و ارتفاعات کوههای باغرو و بزغوش سپری می کنند.
7116/6018
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 استان اردبیل شیر فرش گوشت گوشت قرمز موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۹۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری مسلحانه و چهار کشته و زخمی در زاهدان

به گزارش خبرگزاری مهر، از اواخر شامگاه دیروز شنبه تا ابتدای بامداد امروز یک شنبه، در درگیری مسلحانه ای در یکی از محلات زاهدان که ناشی از اختلافات شخصی به وقوع پیوسته بود، یک نفر کشته و سه نفر زخمی شدند.

در این بین برخی از گروهک‌های معاند با انتشار اخبار و فیلم و عکس‌هایی این درگیری که به دلیل اختلافات شخصی رخ داده را درگیری نیروهای امنیتی و افراد مسلح ناشناس عنوان کرده بودند که این موضوع در پیگیری خبرنگار مهر، تکذیب شد.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در این خصوصاً با بیان اینکه براثر یک درگیری ناشی از اختلافات شخصی در یکی از محلات زاهدان، یک نفر کشته و سه نفر زخمی شدند، گفت: پس از وقوع درگیری در این محله، نیروهای بسیجی نزدیک به این محل برای برقراری آرامش به این منطقه اعزام شده‌اند و ربطی به درگیری نداشته‌اند.

وی ادامه داد: پیگیری برای شناسایی عوامل و دستگیری آنان ادامه دارد.

کد خبر 6096799

دیگر خبرها

  • نیکا قربانی چه کسانی شد؟
  • چالش ناترازی بنزین با «متانول» برطرف می‌شود؟
  • ببینید | واکنش جالب چهره سیاسی نزدیک به قالیباف به اختلافات شدید اصولگرایان در مجلس دوازدهم
  • معارضات پروژه بزرگ بسط شرقی حرم مطهر برطرف شد
  • برطرف شدن مصدومیت حسن یزدانی به شکل کامل؛ پادشاه آماده تاج گذاری!
  • اختلال‌های ارتباط مخابراتی در کهگیلویه و بویراحمد برطرف شد
  • ورود دام به ییلاقات شمال دامغان «ممنوع» شد
  • ‌همه گرفتاری‌ها با نماز اول وقت برطرف می‌شود
  • درگیری مسلحانه و ۴ کشته و زخمی در زاهدان
  • درگیری مسلحانه و چهار کشته و زخمی در زاهدان