Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در حاشیه جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی محمد خدابخشی سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه و رئیس فراکسیون نظارت بر اجرای برنامه‌های توسعه‌ای کشور در نشست خبری عملکرد یکساله دولت در اجرای برنامه ششم را تشریح کرد.

وی گفت: در برنامه ششم، رشد اقتصادی سالانه ۸ درصد پیش‌بینی شده بود که طبق برآورد بانک مرکزی، عملکرد دولت در ۹ ماهه ساله ۹۶ موجب رشد اقتصادی ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصدی شده است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نرخ رشد سرمایه‌گذاری در برنامه ششم توسعه ۲۱.۴ درصد پیش‌بینی شده بود این در حالی است که در ۹ ماهه سال ۹۶ رشد سرمایه‌گذاری تنها ۱.۴ درصد بوده است.

خدابخشی تصریح کرد: هدف گذاری برنامه برای نرخ تورم در سال ۹۶، ۸.۳ درصد بود اما نرخ تورم طبق برآوردهای بانک مرکزی در سال ۹۶، ۹.۶ درصد بوده است که البته این کاهش نرخ به دلیل حاکم شدن رکود اقتصادی در کشور بوده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه گفت: در برنامه ششم کاهش ۰.۸ درصدی سالانه نرخ بیکاری برنامه‌ریزی شده که طبق اعلام مرکز آمار در سال ۹۶ نرخ بیکاری تنها ۰.۳ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: برنامه ششم توسعه رشد ۲۱.۷ درصدی را برای صادرات غیرنفتی پیش‌بینی کرده بود، این در حالی است که در ۹ ماهه سال ۹۶ رشد صادرات ۱۱.۲ درصد بوده است.

خدابخشی اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه برای رشد واردات کالا، نرخ ۱۶.۹ درصدی در نظر گرفته شده بود، این در حالی است که در سال ۹۶ واردات کالا ۱۹ درصد رشد داشته است.

رئیس فراکسیون نظارت بر اجرای برنامه‌های توسعه تأکید کرد: قانون برنامه ششم توسعه ۱۲۲۹ حکم داشت که تعدادی از این احکام به طور کلی معطل مانده‌اند، چون هنوز آئین‌نامه آنها نوشته نشده است.

وی تصریح کرد: باید برای اجرای برنامه ششم ۵۸ آئین‌نامه در وزارتخانه‌ها تصویب می‌شد، اما تاکنون تنها چهار آئین‌نامه به تصویب رسیده و ۵۴ آئین‌نامه دیگر معطل مانده است.

خدابخشی با اشاره به پایان مهلت قانونی تصویب ۴۳ آئین‌نامه اجرایی برنامه ششم توسعه گفت: تا زمانی که این آئین‌نامه‌ها تصویب نشود، احکام مورد نظر نیز به تصویب نخواهد رسید.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه اظهار داشت: در برنامه ششم رشد ۸ درصدی برای بخش کشاورزی پیش‌بینی شده بود، اما در ۹ ماهه سال ۹۶ بخش کشاورزی تنها ۴ درصد رشد داشته است. علاوه بر این، رشد چهار درصدی برای بخش نفت پیش‌بینی شده بود، اما تنها شاهد رشد ۱.۳ درصدی بخش نفت در اولین سال اجرای برنامه ششم هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی در قانون برنامه ششم رشد ۹.۳ درصدی برای بخش صنعت و رشد ۸.۸ درصدی برای بخش معدن پیش‌بینی کرده بود که در سال اول اجرای برنامه، بخش صنعت و معدن تنها ۴.۶ درصد رشد داشته است.

کد خبر 4304213

منبع: مهر

کلیدواژه: برنامه ششم توسعه مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی برجام ایران حسن روحانی ایالات متحده آمریکا فلسطین وزارت امور خارجه ایران محمد جواد ظریف علی لاریجانی رژیم صهیونیستی رئیس جمهور اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران بهرام قاسمی اسحاق جهانگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۲۰۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویبِ تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری در کلانشهرها

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد در چهل و پنجمین نشست کمیسیون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران گفت: با توجه به اهمیت خلاقیت و نوآوری، پیشنهادِ تشکیل کمیته خلاقیت و نوآوری ذیل دبیرخانه کمیسیون برنامه ریزی و منابع انسانی کلانشهرها ارایه شد و مورد تصویب قرار گرفت.

 

جمال حسن بارانی افزود: کمیسیون معاونان برنامه ریزی کلانشهرهای کشور طی یک روز برگزاری به بررسی گزارش اقدامات کمیسیون و کمیته‌ های زیرمجموعه آن شامل: بررسی قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، بررسی مصوبه ساماندهی نیروهای شرکتی و بررسی پیشنهاد تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری با مسئولیت شهرداری مشهد مقدس پرداخت.

 

دیگر خبرها

  • تصویبِ تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری در کلانشهرها
  • تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال
  • نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم
  • هزار هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • صحرایی خبر داد: ۱۰۰۰ هنرستان در کشور ساخته می‌شود
  • سخنگوی دولت: آیین نامه ابلاغ نشده واردات خودرو نداریم
  • ارزیابی اثربخشی دوره‌های ترویجی بر افزایش عملکرد تولیدات کشاورزی
  • توضیح مهم دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو
  • آخرین سنگر فرو ریخت: پشت کردن کاپیتان به تن‌هاخ