Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه > آموزش - ایلنا نوشت: مشاور مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: با قطعیت می‌گویم که سوالات لو رفته امتحانات نهایی در تهران نبوده و مربوط به یکی دیگر از استان‌ها می‌شود، اما اجازه نداریم نام استان را ببریم.

صبح امروز خبری مبنی بر لورفتن سوالات امتحان نهایی دانش‌آموزان در تلگرام منتشر شده که براساس اظهارات مشاور مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران این مساله مربوط به تهران نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا راه‌پیما در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: این سوالات به هیچ وجه از شهر تهران لو نرفته و علت آن هم خیلی روشن است، زیرا ما روی برگه‌های امتحان نهایی بکگراند زده بودیم. این بکگراند روی عکسی که در تلگرام از سوالات منتشر شده، وجود ندارد، همین مدرک به سادگی نشان می‌دهد سوالات مربوط به استان تهران نبوده است. نکته قابل توجه این است که این بکگراند در هر منطقه از تهران متفاوت است و اگر در هر کدام از مناطق تهران سوالات بیرون می آمد ما تشخیص می دادیم که سوالات مربوط به کدام منطقه است.

وی ادامه داد: ما در تهران برای اینکه ضریب ایمنی را بالا ببریم و مانع از تخلفات این چنینی شویم و به راحتی تشخیص دهیم سوالت لو رفته از کدام ناحیه تهران بوده است این بکگراند را روی سوالات طراحی کرده‌ایم. ضمن این که بکگراند به ما نشان می‌دهد سوالات مربوط به امروز است یا نه. از طریق این بکگراند اطلاعات خوبی به ما می‌دهد که عملا ضریب ایمنی را بالا می‌برد.با قطعیت می‌گویم که تهران نبوده و مربوط به یکی دیگر از استان‌ها می‌شود، اما اجازه نداریم نام استان را ببریم.

راه‌پیما با تاکید بر پیگیری تخلف صورت گرفته از سوی مسئولان گفت: پس از اینکه سال گذشته سوالات لو رفت، با پیگیری حراست و سیستم‌های نظارتی آموزش و پرورش تخلف به حداقل رسید. در حال حاضر مسئولان در حال بررسی هستند که این مورد چطور اتفاق افتاده و سوالات از چه طریقی لو رفته است؟

راه پیما افزود: برای بالابردن امنیت، قرنطینه‌ای طراحی شده که کاملا درز ناپذیر است. علاوه بر این هم هیچ کسی اطلاعی ندارد که قرار است چه سوالی طراحی شود. تنها مَفری که وجود داشت و ظاهرا سال گذشته هم از این مفر این اتفاق افتاد زمانی بود که سوالات از خزانه اداره کل به سمت مناطق می‌رود و از مناطق به سمت مدارس. در این حالت یک سری مشکلات وجود داشت که همگی حل شد و امسال ما با قاطعیت می‌توانیم بگوییم در این مسیر هم امکان تخلف به هیچ وجه وجود ندارد.

وی ادامه داد: ناگفته نماند؛ طبق آیین‌نامه امتحانات هم هیچ کسی نمی‌تواند پاکت‌ها را قبل از اینکه همه گروه امتحانات جمع باشند، باز کند و حداکثر این زمان 10 دقیقه قبل از امتحان است. 10 دقیقه قبل از امتحان گروهی که امتحان را برگزار می‌کند مسئول حوزه و تمام عوامل اجرایی باید پاکت را امضا و در مقابل چشم همگان آن را باز و تکثیر کند. این مدت زمان خیلی کمی را می برد و امکان لو رفتن سوالات را به صفر می‌رساند.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در پایان در خصوص نتیجه این امتحان که توسط سوالات لو رفته برگزار شده گفت:‌ بخش بازرسی و حراست باید بررسی کند که به عنوان مثال امکان لو رفتن تا چه اندازه و تعداد دانش آموزانی که از سوالات لو رفته استفاده کرده‌اند، در چه حدی بوده است. اگر به این نتیجه برسند که تعداد بسیار محدود بوده و آن افرادی که از سوالات لو رفته کمک گرفته‌اند را می‌توانند پیدا کنند؛ عملا امتحانات مشکلی ندارد.

 

 

 

۴۲۴۲

کلید واژه‌ها : وزارت آموزش و پرورش - معلم - معلمان - مدرسه -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش معلم معلمان مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۲۰۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک‌میلیون و ۷۱۹ هزار و ۵۶۵ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در قم ارائه شد

سید محمود عرب گفت: مهارت‌های فنی و حرفه‌ای استان قم در بخش دولتی در هشت مرکز با حضور ۳۵ مربی درون‌سازمانی و حدود ۸۰ مربی برون‌سازمانی به علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم  عنوان کرد: این آموزش‌ها به ۱۱ هزار و ۲۶۰ نفر دوره در یک هزار و ۳۷۰ دوره آموزشی و ۳۶۹ حرفه آموزشی ارایه شده‌است.

او ادامه داد: ۱۰ هزار و ۹۸۱ نفر ساعت مربوط به آسیب دیدگان اجتماعی، ۶ هزار و ۷۱۶ نفر ساعت مربوط به افراد دارای معلولیت، هفت هزار و ۵۲۵ نفر ساعت مربوط به پناهندگان و اتباع خارجی، ۳۸ هزار و ۷۹۹ نفر ساعت مربوط به دانش‌آموختگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، ۱۰۴ هزار و ۸۷۴ نفر ساعت مربوط به دانش آموزان و ۵۳ هزار و ۹۹۱ نفر ساعت مربوط به دانشجویان بوده‌است.

به گفته عرب، ۷۶ هزار و ۹۴ نفر ساعت مربوط به زنان خانه‌دار، ۷۲ هزار و ۵۰۵ نفر ساعت مربوط به زنان سرپرست خانوار، ۱۳۷ هزار و ۶۰۷ نفر ساعت مربوط به زندانیان، ۵۳ هزار و ۴۷۳ نفر ساعت مربوط به ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی، ۱۰۷ هزار و ۶۸۰ نفر ساعت مربوط به ساکنان مناطق روستایی، ۱۱۷ هزار و ۸۰۰ نفر ساعت مربوط به سربازان وظیفه، ۱۴۸ هزار و ۹۳۷ نفر ساعت مربوط به بنگاه‌های اقتصادی و ۱۱ هزار و ۶۵۹ نفر ساعت مربوط به عشایر می‌باشد.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم  گفت: همچنین ۶ هزار و ۱۸۶ نفر ساعت مربوط به کودکان کار و خیابانی، ۷۱۶ هزار و ۶۹۸ نفر ساعت مربوط به متقاضیان مهارت‌آموزی، پنج هزار و ۵۲۰ نفر ساعت مربوط به مشمولان بیمه بیکاری و ۴۲ هزار و ۵۲۳ نفر ساعت مربوط به معتادان بهبود یافته‌است.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم  یادآورشد: از مجموع ۱۹ گروه هدف آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور، به ۱۸ گروه هدف در استان قم، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارایه می‌شود؛ گروه هدف ساکنین مناطق محروم مرزی در استان قم، مصداق ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • استخدام بیش از هزار و ۵۰۰ معلم در چهارمحال و بختیاری
  • به هنرستان‌ها توجه ویژه شود
  • «امتحان نهایی» از قاب شبکه دو سیما
  • همکاری همه جانبه آموزش‌ و پرورش در کنگره شهدای استان تهران
  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • یک‌میلیون و ۷۱۹ هزار و ۵۶۵ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در قم ارائه شد
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • تایید نهایی ۵۷۲ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در اردل
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است