Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@10:32:00 GMT

هواداري، سرپناهي براي رؤياها!

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۲۱۲۲۲

هواداري، سرپناهي براي رؤياها!

خبرگزاري آريا- براي اکثر ما فوتبال يکي از اصلي ترين و مهم ترين مقوله هاي زندگيمان است که ميتواند هر چيز ديگري را هم تحت تاثير خود قرار دهد.
به گزارش سرويس ورزشي آريا، فوتبال براي ما چيزي فراتر از 90 دقيقه بازي نفس گير يا  يک اسکوربورد که نتيجه بازي را نمايش مي دهد. اگر تيم محبوبمان در يک بازي برنده شود يا جامي را فتح کند سر از پا نمي شناسيم، برعکس آن نيز صادق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کافي است تيم محبوب ما ببازد، مخصوصا اگر اين باخت در يک بازي مهم مثل دربي يا فينال يک جام باشد. همه اينها دلايلي است براي اثبات همان موضوع که فوتبال براي ما فراتر از يک بازي و ورزش ساده است.
در ديدار تيم‌هاي استقلال و ذوب‌آهن اصفهان که سه‌شنبه گذشته در چارچوب دور برگشت از مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا برگزار شد، با وجود صعود آبي‌پوشان اتفاق بدي براي يکي از هواداران اين تيم رخ داد. داريوش سليماني، هوادار 51 ساله به دليل مشکلات قلبي از سوي پزشکان براي حضور در ورزشگاه منع شده بود و به همين خاطر مجبور شد در منزلش بازي را تماشا کند، اما به دليل هيجان زياد دچار تنگي نفس و حمله قلبي شد و تلاش پزشکان جواب نداد و درگذشت.
برادر اين مرحوم در خصوص چگونگي فوت برادرش اعلام کرد: برادر بنده در خانه به همراه دخترش مشغول تماشاي مسابقه بود که متاسفانه بعد گل اول ذوب‌آهن نفسش بالا نيامده و آمدن آمبولانس هم هيچ کمکي به برادرم نکرده است. برادرم فشار خون داشت و دکتر به او گفته بود هيجان برايش خوب نيست و به همين دليل ديگر استاديوم نرفت اما شب گذشته ناگهاني به علت هيجان زياد دچار حمله قلبي شد و فوت کرد.
برادر هوادار استقلال خاطرنشان کرد: عشق داريوش به استقلال باعث اين اتفاق شد. با وجود اينکه پزشکان او را از تماشاي بازي‌هاي فوتبال منع کرده بودند، ولي باز هم بازي را تماشا کرد. هر چقدر هم به او گفتيم اين کار را نکند، گوش نداد.
شايد در اين زمانه، «شکارچيانِ افتخار» بيشتر از هر زماني ديگر باشند، افرادي که هر فصل به دنبالِ تيمي مي‌روند که شانس قهرماني‌اش بيشتر است. و يا افرادي که مي‌توانند در يک زمان هوادار چند تيم باشند. امّا تعداد افرادي که قلبِ‌شان فقط براي يک باشگاه مي‌تپد نيز افزايش يافته است. افرادي که نماد آن جملهٔ مشهور هستند. آن جمله که مي‌گفت اين باشگاه‌ست که تو را برمي‌گزيند، نه تو. کساني که در بيشتر مواقع به سمت کلوپ‌هاي هوادارانِ تيمِ محبوبِ خود مي‌روند. جايي که همهٔ هوادارن واقعيِ آن تيم جمع مي‌شوند و بازي را تماشا مي‌کنند. حال مي‌خواهد آن باشگاه و تيم در خارج از جغرافيايي باشد که آن‌ها حضور دارند. فرسنگ‌ها دور از آن‌ها باشد.
شايد جملهٔ دنيس برکمپ پاسخي باشد براي اين پرسش‌ها و کنايه‌ها. مرهمي باشد براي سخنانِ زننده و آزاردهنده. «زماني که تو شروع به حمايت از تيمي مي‌کني. به خاطر قهرماني‌ها و افتخاراتَش از آن حمايت نمي‌کني يا بازيکنانَش و يا تاريخَش. بلکه از آن تيم حمايت مي‌کني چون خودت را جايي در آن بين يافته‌اي. جايي که متعلق به خودِ توست.» جايي که مي‌تواني خودِ خودت را بيابي. جايي که مي‌تواني رؤياهايَت را زنده نگه داري. سرپناهي براي رؤياهايت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: هواداري استقلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۲۱۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از چه سنی به بعد جزو افراد پیر محسوب می‌شویم؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، طبق پژوهشی که نتیجه آن در مجله انجمن سالمندی آمریکا منتشر شد، افراد در اواسط دهه ۶۰ سالگی معتقدند که پیری از ۷۵ سالگی شروع می‌شود، در حالی که افراد مسن‌تر فکر می‌کنند سن پیری دیرتر از این شروع می‌شوند.

بیشتر بخوانید: غذاهای مفیدی که بدن را در برابر بیماری‌ها قوی می‌کنند

این تحقیق که در مجله روانشناسی و سالمندی انجمن روانشناسی آمریکا منتشر شد، داده‌های ۱۴ هزار شرکت‌کننده در یک نظرسنجی سالمندی در آلمان را بررسی کرد که درباره پیری به‌عنوان مرحله‌ای از زندگی مطالعه می‌کرد. تاریخ تولد شرکت‌کنندگان بین سال‌های ۱۹۱۱ و ۱۹۷۴ بود و از سن ۴۰ تا ۸۵ سالگی به این مطالعه وارد شده بودند.

شرکت‌کنندگان طی ۲۵ سال، هشت بار درک خود را از سالمندی گزارش کردند. آن‌ها هر چهار تا پنج سالی که می‌گذشت، آغاز سن پیری را یک‌ سال دیرتر از بار قبل اعلام کردند. شرکت‌کنندگانی هم که زودتر یعنی بین سال‌های ۱۹۱۱ تا ۱۹۳۵ به دنیا آمده بودند، در مقایسه با افرادی که بعد از ۱۹۳۵ متولد شده‌ بودند، فکر می‌کردند که پیری زودتر آغاز می‌شود.

«مارکوس وتشتاین»، نویسنده ارشد این مطالعه و روانشناس دانشگاه هومبولت برلین، گفت: درک و تصور ما از پیری در گذر زمان به‌وضوح تغییر می‌کند. افرادی که امروز در سنین میانسالی‌ هستند یا افراد مسن‌تر باور دارند که سن پیری آنها دیرتر از همسالانشان در ۲۰ سال پیش است.

به گفته وتشتاین، این تغییر تا حدودی به بالا رفتن سطح امید به زندگی در افراد برمی‌گردد. امید به زندگی در آلمان حدود ۸۱ سال است که از ۷۱ سال در ۱۹۷۴ بیشتر شده است. همچنین بسیاری از مردم برای مدت طولانی‌تر یک زندگی همراه با سلامتی دارند.

وتشتاین می‌گوید: افرادی که احساس جوانی می‌کنند، معتقدند پیری دیرتر شروع می‌شود.

شرکت‌کنندگانی که تنهاتر بودند، بیماری‌های مزمن داشتند یا از سلامتی کامل برخوردار نبودند، بیشتر بر این تصور بودند که پیری زودتر آغاز می‌شود. زنان هم فکر می‌کردند که سن پیری در مردان حدود ۲.۴ سال دیرتر آغاز می‌شود.

با این حال برخی کارشناسان می گویند این نتایج ممکن است قابل تعمیم به کشورهای دیگر نباشد زیرا دیدگاه‌های فرهنگی درباره پیری و روند تحولات جوامع در طول زمان متفاوت است. به عنوان مثال امید به زندگی در ایالات متحده در طول همه‌گیری کووید از ۷۹ سال در ۲۰۱۹ به ۷۶ سال در ۲۰۲۱ رسید در حالی که امید به زندگی در آلمان از سال ۲۰۱۴ نسبتا پایدار بوده است.

تحقیقات قبلی نیز نشان داده بود باورهای منفی درباره افزایش سن با افزایش سطح استرس مرتبط است که به نوبه خود می‌تواند خطر حمله قلبی و سکته را افزایش دهد. برعکس افرادی که به پیری نگرشی مثبت دارند، احتمالا کمتر در معرض ابتلا به زوال عقل‌ هستند و در مقایسه با افرادی که نگرش منفی درباره افزایش سن دارند، طولانی‌تر عمر می‌کنند.

همچنین افرادی که خود را جوان‌تر از سن شناسنامه‌ای‌شان می‌دانند، زوال حافظه آهسته‌تر، عملکرد شناختی بهتر و کاهش علائم افسردگی را گزارش کردند. در مقابل افرادی که خود را مسن‌تر از سن حقیقی‌شان می‌بینند بیشتر در معرض خطر مرگ‌ومیر قرار دارند.

منبع :ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1228565 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • خبر تازه درباره پرونده باغ ازگل؛ چه افرادی احضار شدند؟
  • احضار افرادی درباره پرونده باغ ازگل
  • سخنگوی قوه قضاییه: احضار افرادی در پرونده حوزه ازگل
  • تنهایی می‌تواند زندگی بازماندگان سرطان را کوتاه کند
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • پله نوردی باعث افزایش طول عمر می شود
  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت
  • از چه سنی به بعد جزو افراد پیر محسوب می‌شویم؟