Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-08@20:26:37 GMT

اقدامات ایران در زمینه بیماری «ایدز»

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۲۱۲۲۳

 وزیر بهداشت در نشست جانبی HIV/ایدز در ژنو با تاکید بر حمایت از ائتلاف پیشگیری از این بیماری، گفت: ما علاوه بر ارتقای آگاهی و همچنین تستگیری از جوانان، برنامه‌های خاصی را به منظور پیشگیری از بروز این بیماری میان جوانان تحت خطر و زنان آسیب‌پذیر اجرا کرده‌ایم.

دکتر سیدحسن هاشمی در نشست جانبی HIV /ایدز در زمینه ائتلاف پیشگیری از این بیماری در ژنو اظهار داشت: ایران، علاوه بر ارتقای آگاهی و همچنین تست گیری از جوانان، برنامه‌های خاصی را به منظور پیشگیری از بروز این بیماری میان جوانان تحت خطر و زنان آسیب پذیر اجرا کرده و مراکز زنان آسیب‌پذیر و کلینیک‌های سیار، خدمات جامعی را مانند مشاوره، تست گیری، بهداشت باروری، کاهش آسیب و حمایت اجتماعی به زنان آسیب پذیر ارائه دادهاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی خاطرنشان کرد: به منظور کاهش عفونت HIV /ایدز، در حال تقویت برنامه پیشگیری اولیه با پوشش دارو‌های ضد ویروسی برای موارد تازه تشخیص داده شده در زمینه پیشگیری مثبت هستیم.

بنابر اعلام وبدا، متن سخنرانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست جانبی HIV /ایدز در زمینه ائتلاف پیشگیری از بیماری ایدز در ژنو بدین شرح است:

«آقای رییس

دکتر تدروس، همکاران معزز

در ابتدا، از فرصت استفاده کرده و از برگزاری چنین رویداد مهمی درخصوص پیشگیری از HIV /ایدز و پوشش همگانی سلامت تشکر می‌نمایم. به منظور پایان دادن به HIV /ایدز، پیشگیری اولیه، نقش مهمی را در سیاست‌های اتخاذ شده در زمینه این بیماری ایفا می‌نماید. تجربه جهانی ثابت کرده است زمانی که برنامه‌های پیشگیری اولیه نظیر برنامه کاهش خطر، متوقف شده است، این بیماری دوباره اپیدمی یافته و بازگشته است؛ لذا در همین راستا جمهوری اسلامی ایران یک «بسته جامع پیشگیری ترکیبی هدفمند» را آماده نموده که نه تنها پنج اقدام (برنامه مشترک ملل متحد در زمینه ایدز) را پوشش داده، بلکه مسائلی مانند پیشگیری مثبت و پیشگیری از انتقال این بیماری از مادر به کودک (PMTCT) را نیز مورد توجه قرار می‌دهد.

همانگونه که استحضار دارید، ایران یکی از کشور‌هایی است که با توجه به برنامه کاهش آسیب ناشی از این بیماری، اقدامات قابل توجهی در زمینه پیشگیری و پاسخگویی به بیماری HIV /ایدز انجام داده است. این اقدامات که از ۱۷ سال پیش توسط سازمان زندان‌ها و وزارت بهداشت به اجرا درآمد، در حال حاضر در سراسر کشور گسترش یافته است. از آن زمان تاکنون، برنامه کاهش آسیب باعث کاهش چشمگیر شیوع HIV /ایدز شده است. همچنین اجرای برنامه کاهش آسیب، همکاری بین بخشی را گسترش داده و باعث توسعه برنامه پیشگیری HIV /ایدز و تسری آن به حوزه دیگر شده است.

ما علاوه بر ارتقای آگاهی و همچنین تستگیری از جوانان، برنامه‌های خاصی را به منظور پیشگیری از بروز این بیماری میان جوانان تحت خطر و زنان آسیب پذیر اجرا کرده ایم. مراکز زنان آسیب پذیر و کلینیک‌های سیار، خدمات جامعی را مانند مشاوره، تست گیری، بهداشت باروری، کاهش آسیب و حمایت اجتماعی به زنان آسیب پذیر انجام داده اند.

همچنین بسته‌های مشابهی را برای زوج‌هایی که یکی از آن‌ها مبتلا به HIV /ایدز است آماده کرده ایم. در این زمینه برنامه پیشگیری پیش از تماس در برنامه HIV /ایدز برای زوج‌هایی که یکی از آن‌ها دارای HIV /ایدز می‌باشد و زنان آسیب پذیر نیز مد نظر قرار گرفته است.

ما به منظور کاهش عفونت HIV /ایدز، در حال تقویت برنامه پیشگیری اولیه با پوشش دارو‌های ضد ویروسی برای موارد تازه تشخیص داده شده در زمینه پیشگیری مثبت هستیم.

ما از تبادل تجارت و تسهیم دانش جهت شکل گیری ائتلاف پیشگیری درخصوص این بیماری حمایت می‌کنیم.

از توجه شما سپاسگزارم»

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: زنان زنان آسیب پذیر پوشش درمان و آموزش پزشکی ایدز سلامت جمهوری اسلامی ایران ملل متحد ایران وزارت بهداشت مد تجارت ایدز ایران درآمد زنان آسیب پذیر مد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۲۱۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دارایی جمهوری اسلامی ایران در عراق بلوکه شده است؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور امروز (چهارشنبه، 19 اردیبهشت) در حاشیه هیأت دولت، اظهار کرد: دارایی جمهوری اسلامی ایران در عراق بلوکه نشده بلکه برخی مراودات پولی و مالی بین ایران و عراق وجود دارد که با گفت وگو بین مقامات دو کشور همیشه حل شده و مشکلی در این زمینه که لاینحل باشد، نداریم.

جنایت‌های صهیونیست‌ها مستندسازی می‌شود

وی درباره مطالبه جهانی تحریم رژیم صهیونیستی در المپیک، گفت: ما یک فهرستی از اقدامات رژیم صهیونیستی را با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد تهیه کرده‌ایم که جلسات ما با این سازمان‌ها همچنان ادامه دارد.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور عنوان کرد: در همین زمینه روز گذشته جلسه‌ای برگزار شد و مستندسازی در خصوص اقدامات و جنایات رژیم صهیونیستی صورت گرفت تا از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد داخلی استفاده کنیم.

دهقان خاطرنشان کرد: با ارتباطاتی که با سازمان‌های مردم نهاد خارجی و اروپایی وجود دارد از ظرفیت‌های آنها نیز در این زمینه استفاده خواهد شد تا ما بتوانیم از این ظرفیت‌ها برای اینکه جنایات رژیم‌ صهیونیستی را که در غزه مرتکب شده است و همچنان نیز ادامه دارد در حد ممکن در کشورهای مختلف جهان پیگیری کنیم.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور در پایان گفت: البته چون ما رژیم صهیونیستی را به عنوان دولت به رسمیت نمی‌شناسیم طبیعت اقدامات ما به عنوان دولت خیلی وجهی ندارد و و اقدامات ما از مسیرهای دیگری باید صورت گیرد.

کد خبر 850354 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه ایران و عراق

دیگر خبرها

  • تحلیلی راهبردی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزی
  • تحلیلی راهبردی جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزی
  • دارایی جمهوری اسلامی ایران در عراق بلوکه شده است؟
  • پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یکی از مسایل مهم و محوری در ایلام است
  • دسترسی آسان دانش آموزان به فضای مجازی عامل آسیب‌های اجتماعی نوظهور
  • گردهم آمدن تمام نهادهای مرتبط با ترافیک در کرمانشاه
  • ۱۰۰ برنامه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مرکزی هدفگذاری شد
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی با تغذیه مناسب
  • موسوی: اگر منطقه ناامن شود همه کشورهای آن آسیب می‌بینند
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار