Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس پردیس شرکت‌های دانش بنیان فارس گفت: این دو محصول بر اساس شاخص نوآورانه، کارآفرینی و تجاری سازی شده معرفی شده است.

والی با بیان اینکه ١٢٠ شرکت دانش بنیان در فارس فعال هستند و این استان در کشور پیشگام است، افزود: تا پایان امسال ٤٠ طرح موفق و محصول دانش بنیان دیگر در فارس رونمایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پردیس شرکت‌های دانش بنیان فارس با اشاره به اینکه تولید قفل مرکزی خودرو ، ١٠٠ درصد ایمنی دارد و از سرقت خودرو جلوگیری می کند، ادامه داد: این مرکز تا کنون ١٠ هزار نمونه قفل مرکزی تولید کرده است و قرار است که ٧٠٠ هزار نمونه از آن را به یکی از خودروسازان داخلی تحویل دهد.
والی با بیان اینکه این دو محصول برای نخستین بار در کشور تولید و تجاری سازی شده است، افزود: ساختار بدنه این پهپاد کامپوزیتی است که در خاورمیانه نمونه ندارد و نسبت به مدل چینی آن باکیفیت تر، ارزانتر و مطمئن‌تر است .
وی ادامه داد: این پهپاد در عرصه کشاورزی برای سم پاشی محصولات باغی و زراعی تولید شده است و به دلیل پایداری بالا در شرایط آب و هوایی به محصول نوآورانه تبدیل شده است.
تبادار استاندار فارس نیز در این مراسم گفت: سیر حرکتی اقتصاد  به سمت طرح‌های دانش بنیان رفته است و این ظرفیت در فارس باید به جایگاه واقعی خود برسد.
وی با بیان اینکه هر جامعه‌ای که به اشتغال و کارآفرینی نگاه می کند باید به سمت حمایت از طرح‌های دانش بنیان گام بردارد، افزود: بایستی تلاش شود در فارس نگاه از مراکز فنی و حرفه‌ای به سمت فضای صنعتی سوق داده شود و این امر ، رونق اشتغال، اقتصاد و کارآفرینی را در پی دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خبرگزاری صدا و سیما محصول دانش بنیان شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۲۱۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید پیشرفته‌ترین چاپگر خط بریل در اصفهان توسط دانش‌بنیان‌ها

روشندل قرآنی گفت: جوانان ما از تحریم به‌عنوان یک فرصت استفاده کردند و  دستگاه چاپگر خط بریل را تولید کردند که یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین چاپگر بریل منطقه است و هم‌اکنون ۴۰ مرکز ویژه نابینایان در کشور از این چاپگر بریل ایرانی استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدمرتضی نیکزاد در برنامه تلویزیونی «بهار بهار» اظهار کرد: نابینایی برای من موهبت الهی بود، زیرا این توفیق نصیب من شد که با مشورت علما و اساتید، مؤسسه قرآنی روشندلان را بیست سال پیش راه‌اندازی کنم.

وی افزود: این مؤسسه قرآنی به‌تدریج رشد کرد و فعالیت خود را در زمینه علوم قرآنی، برگزاری کلاس‌های قرآن، مسابقات و محفل قرآنی، چاپ و نشر قرآن و ادعیه توسعه داد.

روشندل قرآنی با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از ۱۰ هزار نفر از نابینایان سراسر کشور از خدمات مؤسسه قرآنی روشندلان استفاده می‌کنند، افزود: همچنین نابینایان مسلمان از کشورهای همجوار نیز، قرآن بریل، کتب دعا و زیاراتی که منتشر می‌کنیم، بهره مند می‌شوند.

نیکزاد با اشاره به اینکه نابینایان نیازمند مناسب‌سازی معابر و گذرگاه‌های شهری هستند، ادامه داد: نباید با نابینایان در جامعه برخورد احساسی کرد باید برخوردها بر اساس منطق باشد.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون مؤسسه قرآنی روشندلان با کمک مردم و خیرین فعالیت خود را ادامه داده است، گفت: امیدواریم با کمک مسئولان، خیران و مردم در استان و کشور فعالیت این مؤسسه تداوم داشته باشد.

سازمان‌های فنی و حرفه‌ای، بهزیستی و آموزش و پرورش استثنایی زمینه اشتغال نابینایان را فراهم کنند

نیکزاد از تولید چاپگر خط بریل به همت متخصصان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در اصفهان خبر داد و گفت: شرکت دانش‌بنیان به درخواست ما در مدت دو سال موفق به تولید این چاپگر شد، این در حالی است که تا قبل از دهه ۹۰، همه چاپگرهای خط بریل در کشور وارداتی بود.

وی ادامه داد: جوانان ما از تحریم به‌عنوان یک فرصت استفاده کردند و دستگاه چاپگر خط بریل را تولید کردند که یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین چاپگر بریل منطقه است و هم‌اکنون ۴۰ مرکز ویژه نابینایان در کشور از این چاپگر بریل ایرانی استفاده می‌کنند.

روشندل قرآنی با تاکید بر اینکه با تولید این چاپگر، وابستگی به کشورهای غربی نداریم، ادامه داد: امکانات و تجهیزات دستگاه چاپگر بریل ایرانی مطلوب‌تر از نمونه خارجی است.

وی خاطرنشان کرد: با این چاپگر می‌توان تمام اشکال هندسی، نقشه‌های جغرافیایی را به شکل برجسته چاپ کنیم تا دانش آموزان نابینا از آنها استفاده کنند.

نیکزاد با اشاره به اینکه مراکز توانبخشی برای نابینایان، زمینه آموزش‌های تحرک و جهت‌یابی، مهارت‌های روزمره و بدنی و حرفه آموزی را فراهم کنند تا زمانی که جذب بازار کار می‌شوند، توانمندی داشته باشند، گفت: سازمان‌های مربوطه همچون فنی و حرفه‌ای، بهزیستی و آموزش و پرورش استثنایی زمینه اشتغال نابینایان را فراهم کنند.

کد خبر 739835

دیگر خبرها

  • ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان استان بوشهر
  • تولید پیشرفته‌ترین چاپگر خط بریل در اصفهان توسط دانش‌بنیان‌ها
  • شرکت‌های دانش‌بنیان، مصداق مشارکت مردم در عرصه تولید هستند
  • شناسایی و پیگیری روش‌های تقویت مالی در حوزه علم و فناوری
  • همکاری در تدوین سند توسعه دریامحور دستور کار سال ۱۴۰۳
  • ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار‌های بین‌المللی
  • ۳ رویکرد تحولی در زیرساخت‌های فرهنگی برای تحقق جهش تولید
  • مردمی سازی اقتصاد، راهکار مشارکت مردم در جهش تولید
  • حضور ۹ شرکت‌ دانش بنیان ایرانی در بزرگترین رویداد نفت و گاز جهان
  • تحقق شعار سال با تقویت الگوهای دانش بنیان در کشور