Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز امروز، 2 خردادماه در دیدار با جمعی از فرماندهان ارشد ارتش در این استان از مجموعه‌ عقیدتی ـ سیاسی ارتش خواست تا معارف دینی را در اختیار پرسنل و سربازان خود قرار دهند و این باورها را در میان آنان تقویت كنند، گفت: ما به حسن تدبیر فرماندهان نظامی خود اعتماد داریم اما این باور دینی باید در سرباز هم وجود داشته باشد و امیدواریم از این جهت بیش از پیش بتوانیم موفق شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآور شد: امروز قدرت ایران قابل انكار نیست اما ما باید به جایی برسیم كه ابرقدرت‌ها مجبور شوند این عظمت و قدرت را بپذیرند و بعد مسیر پیشرفت كشور به هر شكلی كه بخواهیم آسان خواهد شد.
آیت‌الله دژكام در ادامه سخنان خود ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ایام بهار قرآن گفت: در تاریخ اسلام اگرچه ما ماه مبارك رمضان را به عنوان ماه عبادت می‌شناسیم اما مهم‌ترین جنگ اسلامی كه همیشه اسم آن برده می‌شود، یعنی جنگ بدر در ماه رمضان رخ داد.
وی با بیان اینكه اولین پیروزی اسلام كه بسیار هم تأثیرگذار بود و تغییری در رابطه بین مسلمانان و كفار ایجاد شد، در این ماه مبارك رخ داد، افزود: خداوند متعال در باب امدادهای غیبی خودش در جنگ بدر در قرآن كریم سخن گفته است كه ملائكه را به كمك نیروهای اسلام فرستادیم و آن‌ها را نفرستادیم كه چیزی را تغییر دهند چون ملائكه هم در فرمان خدا هستند بلكه تنها برای دلخوشی شما این كار را انجام دادیم.

پیروزی نهایی تنها از جانب خداست نه ابزار پیشرفته جنگی
آیت‌الله دژكام در عین حال این نكته را یادآور شد كه البته خداوند در آیات قرآن دستور داده است كه خود را به تمام ابزار و امكانات نظامی تجهیز كنید و بعد از آن می‌فرماید پیروزی به این ابزار وابسته نیست بلكه پیروزی از جانب خداست لذا این مسئله باید یك باور دینی باید برای ما باشد كه به محض اینكه می‌خواهیم تحلیل كنیم به سراغ ابزار و امكانات و تجهیزات نظامی نیاییم و بگوییم اگر این ادوات بود ما پیروزیم و اگر نبود آن‌ها پیروزند.
امام جمعه شیراز با بیان اینكه ما تجربه این باور ارزشمند را در جنگ نابرابر در سال‌های دفاع مقدس مشاهده كردیم، گفت: همه ما به عینه دیدیم كه آن‌ها از نظر ابزار و امكانات و تجهیزات حتی علم و تكنولوژی كه به آن‌ها می‌دادند از ما جلو بودند اما خداوند پیروزی را نصیب ما كرد.

فتح خرمشهر، مصداق اتمی از یاری خداوند بود
وی، مثال این قضیه این را فتح خرمشهر برشمرد و گفت: همه ما مشاهده كردیم كه چگونه خداوند لشكر اسلام را در آزادسازی خرمشهر پیروز كرد تا بتواند آن دشمنی كه تلاش می‌كرد تا نام اسلام را از كشور ما محو كند، شكست خورد.
آیت‌الله دژكام ادامه داد: امروز هم قضیه دقیقاً همان است گرچه ما بحمد الهی به خاطر تلاش‌های شما عزیزان از نظر ابزار و اداوت و تكنولوژی پیشرفت‌های بسیار خوبی كردیم و باید بیش از این هم كار كنیم كه پیشرفت كنیم اما دلبسته هیچكدام از این‌ها نیستیم و تنها خداست و خدا هم پیروزی، كمك و حمایت را نصیب شما خواهد كرد و امیدواریم هیچوقت صحنه رودرویی آن‌طوری پیش نیاید برای اینكه برای ملت ما بالاخره سنگین خواهد بود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي ديدار با ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۲۱۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران ابرقدرت نظامی منطقه/ معادلات قدرت به نفع مسلمان رقم خورد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی شاهرودی ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه شاهرود به میزبانی مصلای مدرسه قلعه این شهر ضمن بیان اینکه در عملیات «وعده صادق» ایران به عنوان ابر قدرت نظامی منطقه شناخته شد، ابراز داشت: ایران کاری کرد تا هیمنه اسرائیل در دنیا شکسته شود و لذا این دستاورد بزرگی برای امت‌های مسلمان است.

وی ضمن بیان اینکه با انجام عملیات وعده صادق حاکمیت اطلاعاتی صهیونیست‌ها از بین رفت، افزود: این باعث بر هم زدن معادلات قدرت به نفع ایران و ملت‌های مسلمان دنیا شده است.

خطیب موقت نمازجمعه شاهرود ضمن بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد خاورمیانه جدید با محوریت رژیم منحوس اسرائیل در منطقه بود، ابراز داشت: این معادله اکنون با محوریت و راهبرد جدید به نفع مردم مظلوم فلسطین رقم خورده است.

سعیدی شاهرودی ضمن بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی همینه اسرائیل را در جهان فرو ریخت، تصریح کرد: اجرای این عملیات این رژیم منحوس را از رسیدن به اهداف خودشان برای ادامه حیات باز داشت.

وی ضمن بیان اینکه اسرائیل چهار راهبرد برتری اطلاعاتی، غافلگیری نیروهای حماس، انتقال جنگ به خارج سرزمین‌های اشغالی و عدم غافلگیری در حملات حزب الله را در برنامه خود داشت، بیان کرد: طوفان الاقصی و وعده صادق، اسرائیل را در رسیدن به این راهبردها ناکام گذاشته است.

کد خبر 6095730

دیگر خبرها

  • حج، رزمایش قدرت اسلام در مقابل کفر جهانی است
  • ایران ابرقدرت نظامی منطقه/ معادلات قدرت به نفع مسلمان رقم خورد
  • عملیات وعده صادق قدرت فرماندهی ایران را نشان داد
  • عملیات «وعده صادق» قدرت ایران را به نمایش گذاشت
  • ایران قدرت فرماندهی خود را در عملیات وعده صادق به نمایش گذاشت
  • ارزش‌های دین اسلام و انقلاب را باید تبلیغ و تبیین کنیم
  • چرا ایران هسته ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • چرا ایران دارای سلاح هسته‌ ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه ورزی دانشجویان
  • «وعده صادق» ایران را به عنوان یک قدرت جهانی معرفی کرد