Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران از آغاز طرح تعویض و تمدید الکترونیکی دفترچه بیمه در تیر ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، ناهید حیدری مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: سال جاری توسط مقام معظم رهبری به عنوان حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است که برای تحقق این هدف سازمان تامین اجتماعی می‌تواند نقش موثری را ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بحث کالای ایرانی صرفا کالا نیست، بلکه ایجاد اشتغال و حفظ نیروی کار را نیز شامل می‌شود زیرا که این امر رونق اقتصادی را در پی خواهد داشت؛ بنابراین سازمان تامین اجتماعی می‌تواند با حمایت ‌خود نقش موثری را ایفا کند.

وی با توجه به بخشودگی جرایم گفت: جامعه هدف اداره کل غرب تهران سه میلیون و 600 نفر و 120 هزار کارگاه است که از این تعداد 30 هزار صاحب کارگاه به این اداره مبلغی حدود 800 میلیارد تومان بدهی دارند که تمام این کارگاه‌ها مشمول بخشودگی جرایم هستند که اگر به موقع مراجعه کنند 160 میلیارد تومان از این جریمه بخشوده می‌شود اما کارگاه‌هایی داریم که فرآیند بدهی آنها از نظر قطعیت ثابت نشده است که اگر بدهی آنها نیز احصاء شود، مبلغ بدهی‌ها به هزار میلیارد تومان می‌رسد.

به گفته حیدری 290 هزار بازنشسته تحت پوشش اداره کل غرب تهران هستند.

وی درباره توسعه خدمات غیر حضوری و ارتقاء سطح رضایتمندی مراجعه کنندگان تصریح کرد: در حال حاضر در اداره کل غرب تهران طرح‌هایی در این خصوص به صورت پایلوت راه‌اندازی شده است برای مثال در شعبات اداره کل غرب دیگر پرونده کاغذی وجود ندارد و ما توانسته‌ایم در بحث پرونده الکترونیک اقدامات مناسب و شایسته‌ای را انجام دهیم.

وی افزود: همچنین در بحث بازرسی الکترونیک نیز اداره کل غرب تهران اقداماتی انجام داده و در حال حاضر بازرسی‌های ما به صورت ادوات الکترونیکی و تب‌لت انجام می‌شود. همچنین لیست بیمه‌ای، پرداخت حق بیمه و برگه پرداخت نیز به صورت الکترونیک انجام می‌شود که تمام این اقدامات در راستای ارتقاء سطح رضایتمندی مراجعه کنندگان است.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران در ادامه خاطر نشان کرد: اما در راستای تکمیل عدم مراجعه و عدم حضور جامعه هدف، طرحی را در تیر ماه و سالروز تاسیس سازمان تامین اجتماعی رونمایی خواهیم کرد که در این طرح صدور دفترچه بیمه به صورت غیر حضوری انجام خواهد شد. ما برای اجرای این طرح از مولتی‌مدیا استفاده کرده‌ایم تا هر کس فراخور آگاهی خود در فضای الکترونیک بتواند از این خدمات بهره‌مند شود.

حیدری در خصوص طرح‌های سازمان تامین اجتماعی برای دانشجویان گفت:‌ دانشجویان می‌توانند در قالب اندوخته، سابقه‌ای را برای خود ایجاد کنند تا پس از فارغ‌التحصیلی بتوانند از مزایای این سازمان برای کارآفرینی بهره‌مند شوند که ما تا کنون توانستیم هزار دانشجو را جذب کنیم البته در بحث کارآفرینی و کارورزی برنامه‌هایی را برای فارغ‌التحصیلان در دستور کار قرار داده‌ایم.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران با بیان اینکه بیمه دانشجویان در قالب مشاغل آزاد است بیان کرد:‌ ضریب بیمه‌ای دانشجویان 12، 14 و 18 درصد و دو درصد کمک دولت است که بر اساس اینکه دانشجو کدام نرخ را انتخاب کند از خدمات تامین اجتماعی بهره‌مند می‌شود. برای مثال اگر دانشجویی ضریب بیمه‌ای 12 درصد را انتخاب کند شامل حمایت‌های بازنشستگی و فوت پس از آن می‌شود اما اگر این جامعه حق بیمه 14 درصد را انتخاب کنند شامل حمایت‌های بازنشستگی، فوت قبل و بعد از بازنشستگی می‌شود. همچنین اگر دانشجویان ضریب بیمه‌ای 18 درصد را انتخاب کنند علاوه‌بر حمایت‌های بازنشستگی، فوت قبل و بعد از بازنشستگی از حمایت‌های از کار افتادگی نیز بهره‌مند می‌شوند.

حیدری با توجه به حمایت‌های سازمان تامین اجتماعی از جامعه بازنشستگان بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی هر ساله سهمیه‌ای را برای این افراد در نظر می‌گیرد که امسال تعداد وام زیادی اختصاص یافت و ما توانستیم در فاز اول (دو ماه ابتدای سال) به هزار نفر وام یک تا سه میلیون تومان پرداخت کنیم.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنی‌بر اینکه آیا اداره غرب تهران بازرسی‌های مستمر از شعبات تامین اجتماعی را انجام می‌دهد یا خیر، گفت:‌ ما برای نظارت برنامه‌هایی را در دستور کار داریم برای مثال ماهانه به یک تا دو شعب مراجعه و ملاقات عمومی داریم.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار آنا در خصوص اینکه آحاد مردم هنگام مراجعه به شعبات تامین اجتماعی از نحوه برخورد و خدماتی که دریافت می‌کنند رضایت کاملی ندارند، گفت: وقتی که کار در تیراژ بالا انجام می‌شود نارضایتی را به همراه دارد که ما برای کسب رضایت صد در صدی ملاقات‌های یک روز در هفته به صورت عمومی و ملاقات‌های ماهانه را در یک یا دو شعب انجام می‌دهیم.

حیدری تصریح کرد:‌ البته ما به خواسته جامعه هدف خود نیز توجه می‌کنیم برای مثال مردم از ما خواسته‌اند که میان افراد خوش حساب و پایبند با افراد و یا کارفرمایانی که حق خود را به موقع پرداخت نمی‌کنند تمایزی قائل شویم که ما در یک الی دو شعب بخش VIP را برای این افراد راه‌اندازی کرده‌ایم که اصحاب رسانه نیز جزء این بخش هستند و می‌توانند با مراجعه به بخش VIP خدمات خود را به صورت ویژه دریافت کنند. ما در بخش VIP از کارمندان ویژه و آموزش دیده استفاده کرده‌ایم تا سرعت، دقت و کیفیت ارائه خدمات به صورت صد در صد رعایت شود.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران در خصوص تعداد کارگاه‌های تحت پوشش بخش VIP گفت:‌ در یک بازه یک ساله این کار انجام شد که ابتدا ما اقدامات خود را از 200 کارگاه آغاز کردیم و اکنون این تعداد به 600 کارگاه افزایش یافته است. ما هیچ محدودیتی در افزایش تعداد کارگاه‌ها در بخش VIP نداریم.

حیدری در خصوص معافیت پرداخت حق بیمه برای هنرمندان و اصحاب رسانه گفت: طبق ماده 38 قانون تامین اجتماعی برای هنرمندان سقف ضریب 16/68 تعلق گرفته است که اگر هنرمندان خود را بیمه کنند می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی افزود: البته ممکن است هنرمندان در راستای مهارتی که دارند با کارگاه هنری قراردادی را منعقد و به عنوان پیمانکار فعالیتی انجام دهند که این در ضرایب بیمه‌ای به شکل‌های مختلف و بر اساس قرارداد محاسبه می‌شود اما در این گروه به علت اینکه کار به صورت صد درصد توسط فرد انجام می‌شود ضریب بیمه‌ای 16/68 است اما اگر این افراد استخدام کارگاه هنری باشند باید همان 7 درصد سهم بیمه را پرداخت کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران در ادامه با توجه به سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر با توجه به این بیان کرد:‌ به مناسبت سالروز آزادی خرمشهر سازمان تامین اجتماعی حمایت‌هایی را برای جانبازان در نظر گرفته است که این افراد می‌توانند با ارائه گواهی‌نامه جانبازی از سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران از 7 درصد معافیت سهم بیمه بهره‌مند شوند.

همچنین جانبازان می‌توانند با 20 سال سابقه برای خانم‌ها 45 ساله و آقایان 50 ساله درخواست بازنشستگی دهند که اگر این افراد 30 سال سابقه خدمت داشته باشند از داشتن شرط سنی معاف خواهند شد.

حیدری خاطر نشان کرد: همچنین جانبازانی که درصد جانبازی آنها 20 درصد به بالا باشد می‌توانند از سه تا 10 سال از سنوات ارفاقی بهره‌مند شوند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه تا کنون چه تعداد جانباز از پرداخت 7 درصد سهم بیمه معاف شده‌اند، گفت:‌ حدود هزار و 629 جانباز از پرداخت 7 درصد معاف شده‌اند که مبلغ ریالی آن 500 میلیون تومان است.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۲۲۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ درصد اتباع افغانستانی در خراسان رضوی خواهان مجوز اقامت هستند

محمد امین بابایی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: درصورتی که اتاق بازرگانی مشترک ایران و افغانستان، فهرستی از تجار افغانستانی در استان را به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارایه دهد، فرآیند دریافت پروانه کار و اقامت آنان تسهیل خواهد شد.

او افزود: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی متولی صدور پروانه کار اتباع در استان است، لذا کتمان اطلاعات از سوی برخی از متقاضیان تمدید پروانه کار و ارائه فاکتور‌های غیر قابل استناد از شرکت‌های بازرگانی بدون نام و نشان، مانع صدور مجوز پروانه کار برای آنان می‌شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: تا زمانی که پروانه کار تمدید نشود، اقامت اتباع در استان غیرقانونی است، برای تمدید پروانه کار تجار، به اسناد و مدارک کافی دال بر تجارت آنان در ایران نیاز است

بابایی بیان کرد: از سوی دیگر رعایت اصل شفافیت و صداقت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و با ارائه فاکتور‌های غیر قابل قبول امکان تمدید پروانه اقامت نیست.

او تصریح کرد: تجار افغانستانی که تمایل به فعالیت اقتصادی در ایران دارند، می‌توانند در سال اول فعالیت با معرفی اتاق مشترک ایران و افغانستان، پروانه کار دریافت کنند و برای تمدید آن باید مدارک و اسناد مورد نیاز مطابق با قانون را ارائه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناور‌های صیادی گلستان
  • وضعیت نامطلوب محیط کسب و کار اصلاح می شود
  • حذف شناسه پرداخت تامین اجتماعی برای تسهیل و پیشگیری از اشتباه
  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناورهای صیادی گلستان
  • استقبال ۷۲ درصدی تهرانی‌ها از مرحله سوم طرح کالابرگ
  • بیکاری فارغ التحصیلان مازندران بالاتر از میانگین کشور
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می‌شوند
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می شوند/ ضعف نظام آموزشی
  • چگونه سابقه بیمه تامین اجتماعی را افزایش دهیم؟ | شرایط خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی چیست؟
  • ۹۰ درصد اتباع افغانستانی در خراسان رضوی خواهان مجوز اقامت هستند