Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@18:00:33 GMT

مسمومیت های قارچی عاملی برای مرگ ومیر

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۲۲۸۸۴

مسمومیت های قارچی عاملی برای مرگ ومیر

 به گزارش خبرنگارگروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ بافرارسیدن فصل بهار و رویش گیاهان کوهی شاهد رویش گیاهی به نام قارچ در کشور هستیم.

قارچ هاگیاهی  خوراکی و دارویی لذیذ و خوش طعم که دارای مواد پروتئینی هستندرویش گاه این گیاه در کوه های زاگرس و استان های آذربایجان غربی، لرستان، ایلام، قزوین، کردستان و کهگیلویه و بویراحمد همین دلیل کافی است که این گیاه مورد استقبال مردم قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها کوهای دنا وبویراحمدشاهد حضور مردمی هست که دنبال چیدن قارچ  از مراتع این مناطق هستند و عده ای از آن سودجویی می کنند.

در بازار شهر یاسوج نیز شاهد حضور دست فروشانی هستند که گیاه قارچ را از کوه های دنا و بویراحمد به بازار می رساند تا بتوانند از این طریق درآمدزایی داشته باشند.

 

 

15فوتی براثر مسمومیت قارچی

در این میان قارچ های سمی وحشی می روید که این روزهادر بعضی از استان های کشور باعث 15نفر فوتی و هزاران نفر مسموم شده اند.

 به گزارشگروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ سرپرست سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه استان های کرمانشاه، زنجان، آذربایجان غربی، لرستان، ایلام، قزوین، کردستان و کهگیلویه و بویراحمد بیشترین آمار مسمومیت ناشی از مصرف قارچ های سمی را داشتند گفت: بیشترین فوتی بر اثر مصرف قارچ سمی در استانهای کرمانشاه ،لرستان ،آذربایجان غربی وکردستان بوده است.

کولیوند افزود: تاکنون هزار و هفده نفر بر اثر مصرف این نوع قارچ ها مسموم شدند که از این تعداد 15 نفر فوت کردند.

تاکنون در کرمانشاه 7نفر بیشترین فوتی را در میان استان های کشور داشته است.

 

افراد عادی نمی توانند سمی بودن قارچ را تشخیص دهند.

دست فروشان قارچ ها در شهر یاسوج می گویند :همه می تواند تشخیص دهند و با استفاده از بو و رنگ آن می توان تشخیص داد که این قارچ سمی است یا خیر این درحالی است که جعفری گیاه شناس درگفت گویی اختصاصی باخبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ می گوید :هیچ کس نمی توانداز شکل ظاهری تشخص دهید که ایا این گیاه سمی است یا دارویی است.

وطن زاده متخصص بیماریهای داخلی  نیز می گوید:این سهم با استفاده از روش های آزمایش تشخیص داده می شود.

 

10نفر براثرقارچ سمی در کهگیلویه وبویراحمدمسموم شدند

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کهگیلویه و بویراحمددر گفت گویی اختصاصی باخبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ گفت:طی دو هفته اخیر 10 نفر از مردم شهرستان های بویراحمد و دنا بر اثر مصرف قارچ سمی دچار مسمومیت شدند که برخی از این افراد به صورت سرپایی و برخی دیگر بعد از چند روز بستری درمان شدند.

پوران فرد با اشاره به مرطوب بودن زمین به ویژه در شهرستان های بویراحمد و دنا و رویش قارچ های سمی از مردم خواست از چیدن و مصرف این نوع قارچها خودداری کنند.

 

علائم مسمومیت قارچ سمی

وطن زاده متخصص بیماریهای داخلی  در گفت گویی اختصاصی باخبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ می گوید:علائم بیماری مسمومیت قارچی به صورت شکم درد،تهوع،استفراغ،درد های کراپیت در ناحیه شکم و بیشتر علائم ضعف و بی حالی می باشد.

وی می گوید:بهترین کار در مرحله اول برای رهایی از مسمومیت قارچ های سمی استفراغ سریع بیمار می باشد و در مرحله دوم هر چه سریعتر به مراکز بهداشتی مراجعه کنند و با در مان های اولیه این مصمومیت قابل درمان است.

جعفری  کارشناس گیاه شناسی توصیه می کند افرادی که طبیعت می روند چون قدرت تشخیص این را ندارند که کدام قارچ سمی است از جمع آوری اسن قارچ ها خوداری کنندومردم آنچه که در طبیعت می بینند که مثلا این نوع قارچ جاشیر است یا قارچ بیلهر و یا قارچ چویل و ...خوداری کنند.

گزارش از ذوالفقار دیودل

انتهای پیام/

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اورژانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۲۲۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۳۷ جایگاه عرضه سوخت مایع در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح سی‌وهفتمین جایگاه سوخت مایع در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سالار خشایی امروز _سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_ در مراسم افتتاح جایگاه سوخت اختصاصی دنا در یاسوج، اظهار کرد: این باب جایگاه سوخت مایع جهت رفاه همشهریان و خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به هموطنان واقع در یاسوج، مرکز استان به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه این جایگاه سوخت با مشارکت بخش خصوصی احداث شده و دارای شش تلمبه و ۱۲ نازل عرضه فرآورده‌های نفتی است، افزود: با افتتاح این جایگاه سوخت، تعداد جایگاه‌های عرضه سوخت مایع در کهگیلویه و بویراحمد به ۳۷ جایگاه رسید.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد گفت: جایگاه جدید سوخت اختصاصی دنا در زمینی به مساحت حدود یک هزار و ۶۰۰ مترمربع و با سرمایه‌گذاری مبلغی معادل ۱۵۰ میلیارد ریال واقع در ورودی شهر یاسوج به سمت فلکه جهاد، نرسیده به فرودگاه یاسوج، از ناحیه مرکزی به‌صورت رسمی راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسید و با افتتاح جایگاه سوخت برای تعداد ۱۰ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال‌زایی شد و مشغول به فعالیت شدند.

وی توسعه خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی، ایجاد اشتغال، کاهش مسیرهای سوخت‌رسانی به خودروها و استفاده از توان بخش خصوصی را از مهم‌ترین اهداف احداث این جایگاه سوخت برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و هموطنان برشمرد و تصریح کرد: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ایجاد رفاه حال همشهریان وخدمات‌رسانی مطلوب‌تر جهت احداث جدید جایگاه‌های سوخت در سطح استان، بر اساس دستورالعمل‌های صادره از مراجع مربوطه دعوت به همکاری می‌شوند.

کد خبر 747267

دیگر خبرها

  • مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان
  • افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته
  • وزیر علوم به یاسوج سفر می‌کند
  • ادامه تلاش‌های سه روز آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • خواص درمانی رازیانه
  • فعالیت ۳۷ جایگاه عرضه سوخت مایع در کهگیلویه و بویراحمد
  • قارچ سمی ، خانواده ای را در شیراز راهی بیمارستان کرد
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در شیراز
  • تصادف ۳ خودرو با ۳ کشته در مسیر یاسوج به اصفهان