Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-06@23:21:06 GMT

اخبار کوتاه از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۲۳۳۰۰

دفتر فرهنگ اسلامی دانشکده فنی و حرفه ای سما سیاهکل در آستانه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اقدام به برگزاری نشست دانشجویی با عنوان «دستاوردهای مقاومت، هزینه سازش» در این مرکز آموزشی فرهنگی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در این نشست بصیرتی استاد غفار علیپور مدرس دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی اجتماعی در سخنانی با تبریک فرارسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر به تبیین این عملیات غرورآفرین پرداخت و با گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان و فرمانده‌هان این حماسه به یادماندنی، یکی از مهمترین دلایل موفقیت در این جنگ نابرابر را «مقاومت» دانست و خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده است در هر جا که برای احقاق حق خود مقاومت کردیم و قاطعانه ایستادیم پیروز شدیم و توانستیم بر دشمن غلبه کنیم بدون اینکه امتیازی به آنان بدهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: بعد از تمام اتفاقاتی که در طول تاریخ انقلاب اسلامی افتاده برای همه ثابت شده است که هزینه ای که برای مقاومت و ایستادگی می شود بسیار کمتر از هزینه هایی است که در نتیجه سازش به وجود می آید.

علیپور «پیروزی انقلاب»، «دوران دفاع مقدس»، «جنگ 33 روزه اسرائیل علیه لبنان»، «جنگ 22 روزه غزه»، «شکست داعش» و ... را از ثمره های مقاومت عنوان نمود.

وی گریزی به مسائل روز به ویژه موضوع برجام زد و به تحلیل و واکاوی در مورد این توافقنامه بین المللی پرداخت و به سوالات متعدد دانشجویان پاسخ گفت.

برگزاری کارگاه تفسیر سوره نور ویژه اساتید و کارکنان

به همت دفتر فرهنگ اسلامی واحد فریدن کارگاه تفسیر سوره نور ویژه اساتید و کارکنان با هدف ترویج و توسعه تعالیم مبارک قرآن و عترت (ع) هر روز در ماه مبارک رمضان از ساعت 12 تا 13 در سالن اجتماعات برگزار می شود.

در این دوره آموزشی،حجت‌الاسلام ایوب میرافضلی مدرس روانشناسی اسلامی به بیان تفسیر و ارائه نکات اخلاقی سوره مبارکه نور می‌پردازد و به سئولات استادان و کارکنان پاسخ می دهد.

کارگاه آموزشی تفسیرسوره نور

همزمان با آغاز ماه ضیافت الهی کارگاه آموزشی تفسیر سوره نور با حضور اعضای هیات رئیسه و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اقلید برگزار شد.

مسئول دفترفرهنگ اسلامی درباره فضیلت های ماه مبارک رمضان سخنان مبسوطی بیان کرد و گفت: «رمضان، ماه نزول قرآن، ماه برکت و ماهی است که شب قدر در آن قرار گرفته است . خداوند در قرآن کریم می‌فرماید ای مومنان روزه برشما واجب شده چنانچه بر پیشینیان شما نیز واجب بوده تا پرهیزگار و باتقوا شوید.»

حجت‌الاسلام ایمنی افزود: «روزه کامل تنها نخوردن و نیاشامیدن و انجام دادن بعضی از کارهای دیگر نیست بلکه حقیقت روزه پرهیز از گناه و هرکاری که نفس انسان به آن علاقه دارد و او را از خداوند دور می‌کند و روزه راهی است برای رسیدن به مقام محمود.»

قبل از برگزاری تفسیر سوره نور جزء‌خوانی و آموزش روخوانی قرآن کریم از سوی همکاران زیرنظر غلامرضا صابری مدیر حراست دانشگاه و حافظ قرآن کریم برگزار می شود.

گلباران مزار شهدای بوشهر

به مناسبت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر و عملیات بیت المقدس با همکاری واحد فرهنگی آموزشکده سما بوشهر، قبور مطهر شهدا بوشهر غبارروبی و عطرافشانی شد.

این مراسم با حضور دکتر باقر کریمی رئیس مرکز سما بوشهر، غدیر خواجه پور معاون فرهنگی دانشگاه اسلامی واحد بوشهر و جمعی از کارکنان مرکز سما و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر برگزار شد.

آنان علاوه بر تجدید پیمان با آرمان‌های شهدا به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

برگزاری مراسم گرامیداشت مقام معلم

مراسم تجلیل از مقام معلم با حضور هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج در مرکز آموزشی سما واحد کهنوج برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج با تبریک مقام معلم اظهار کرد: «معلم علاوه بر دانش‌افزایی به نسل آینده در زمینه علم و دانش، باید اخلاق و انسانیت را سرلوحه اهداف و کار خود قرار دهد تا بتواند بشریت را به سرمنزل کمال انسانیت برساند.»

فضل الله صمیمی معلم را الگویی برای دانش آموزان وسایر اقشار جامعه دانست و گفت: همه رفتار و شخصیت یک معلم برای دانش آموز الگو و تاثیرگذار خواهد بود .

وی افزود: وجود کیفیت برای پیشرفت مدارس سما لازم است و باید راهکارها و برنامه‌های مناسبی برای توسعه و ارتقا مراکز سما بکار گرفته شود و در اینباره دانشگاه ظرفیت کافی برای همکاری با مرکز سما را دارد.

صادق علیدادی سلیمانی سرپرست مرکز آموزشی سما کهنوج نیز گفت: پیشرفت علم با پشتکار معلمان دلسوز و کوشا به دست می‌آید وهمه باید در راستای ارتقاء سطح کیفی آموزشی سما تلاش کنیم تا بتوانیم افرادی با دانش تحویل جامعه بدهیم تا بتوانند در جهت ترقی و پیشرفت جامعه مفید باشند.

آیین تودیع و معارفه

آیین تودیع و معارفه مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

در این برنامه که با حضور رئیس بسیج اساتید استان آذر بایجان شرقی و جمعی از مدیران ستادی این نهاد برگزار شد، عباس مصطفی زاده به عنوان مسئول جدید بسیج اساتید این واحد دانشگاهی معرفی و از زحمات رسول وظیفه شناس قدردانی شد.

حسین جدیری، رئیس بسیج اساتید استان آذربایجان شرقی در این جلسه با گرامیداشت سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر گفت: سخنان گهربار مقام معظم رهبری فرمانده معظم کل قوا را که فرمودند: «خرمشهرها در پیش هست» قطعا خط افتخار و عزت ما این خواهد بود.

نمایشگاه عکس

نمایشگاه عکس به مناسبت سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب برگزار شد.

این نمایشگاه با همکاری معاونت فرهنگ و دانشجویی و بسیج دانشگاهی در دانشکده علوم انسانی واحد بناب برپا شده است و تا پنجم خرداد پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

کارگاه آموزشی هوش هیجانی

به منظور ارتقای سطح دانش و توانمندی دانشجویان در ارتباطات بین فردی کارگاه آموزشی با عنوان هوش هیجانی با مساعدت معاونت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب برگزار شد.

مدیر مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب هدف از برگزاری این دوره را شناخت درست از واکنش‌های حساس و مواجهه با آن و راه‌های کنترل عواطف و خلق و خو که می تواند در کارایی دانشجویان با محیط مؤثر باشد عنوان کرد.

وحید اسماعیلی بیان کرد: «بر اساس نظریه دانیل گلمن هوش هیجانی شامل شناخت و کنترل هیجان های خود، همدلی کردن با دیگران و حفظ روابط رضایت بخش در جامعه و محیط های شغلی است و آموزش و ارتقای این معیار بهبود چشمگیری در فعالیت مخاطبین به دنبال خواهد داشت.»

مدیر مرکز مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب اظهار کرد: «شخصی که هوش هیجانی بالایی دارد به طور موفقیت آمیزی مؤلفه‌های شناختی فیزیولوژیکی و رفتاری هیجان‌ها را با یکدیگر تلفیق می‌کند.»

در ادامه گودرزی مشاور مرکز با بیان مطالبی به سؤالات دانشجویان پاسخ دادند.

غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدا

غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدا توسط دانشجویان خواهر دانشگاه آزاداسلامی واحد اقلید برگزارشد.

درایام ماه مبارک رمضان و به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر دانشجویان خوابگاه الزهرا(س) در معیت مسئولان واحد با حضور در گلزار شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی درامامزاده عبدالرحمان (ع)اقلید نسبت به این عزیزان گلگون کفن ادای احترام کردند.

در این مراسم شرکت کنندگان با نثارگل بار دیگر با آرمانهای والای شهدا، تجدید میثاق کرده ویاد و خاطره عاشقان ولایت و تربیت یافتگان مکتب امام حسین (ع) را گرامی داشتند.

ارتقای سخت‌افزاری سرورها

سراج‌الدین محبی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قشم در جلسه دوره‌ای هیأت رئیسه این واحد دانشگاهی از ارتقا و افزایش سرورهای جدید به مجموعه انفورماتیک این واحد دانشگاهی و اعمال مدیریت مناسب روی زیرساخت سخت‌افزاری اتاق سرور به منظور رفع برخی مشکلات مربوط به این حوزه خبر داد.

محبی گفت: «به منظور سهولت در مراجعات به وب‌سایت و پورتال خدمات الکترونیکی دانشگاه و همچنین مناسب نبودن زیرساخت سخت‌افزاری سرورهای این سرویس‌ها، قرار است با پیگیری‌های معاونت پژوهش و فناوری اطلاعات واحد قشم، ارتقای سخت‌افزار سرورها و سرویس‌هایی که نیاز به بروزرسانی دارند برای ارائه خدمات هرچه بهتر به دانشجویان بهینه‌سازی شود.»

برپایی نمایشگاه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر

به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر روز چهار شنبه 2 خرداد ماه ۹۷، نمایشگاهی با حضور دکتر محمدرضا حبیبی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه، امیر مولایی جانشین قرارگاه غرب، مهندس سیروس احمدی رئیس مرکزآموزشی و فرهنگی سما و جمعی ازکارکنان دانشگاه و فرماندهان قرارگاه ارتش غرب افتتاح شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان با بیان اینکه سوم خرداد تداعی کننده عزت، غرور، سربلندی، پیروزی و مظلومیت این ملت است، افزود: هدف عمده از برگزاری این نمایشگاه معرفی، ترویج و اشاعه فرهنگ شهادت آایثار و مقاومت است.

حبیبی خاطرنشان کرد: به منظور آگاهی دادن به دانشجویان و تبیین موضوع شهادت، ایثار و مقاومت باید تلاشهای فراوانی در این زمینه انجام دهیم و همه باید در این فرهنگ سازی مهم شریک شویم.

این نمایشگاه که به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی سما کرمانشاه و قرارگاه نیروی زمینی غرب کشور به پا شده است از تاریخ دوم خرداد لغایت 7 خرداد ۹۷ در مرکز سما کرمانشاه واقع در شهرک الهیه، دایر و بازدید برای عموم آزاد است.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۲۳۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به معماری و شهرسازی ایرانی ـ اسلامی 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین افشاری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در اجلاسیه گروه‌های کشوری معماری و شهرسازی اظهار کرد: احیای الگو‌های سنتی و بازگشت به الگو‌های معماری سنتی و اسلامی و استفاده از آن در طراحی‌های مدرن یکی از ضرورت‌های است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با ابراز خرسندی از حضور مدیران گروه‌های معماری و شهرسازی دانشگاه‌ آزاد اسلامی در دامغان عنوان کرد: دامغان یکی از کهن‌ترین شهر‌های ایران است و کاروانسرا‌ها، قلعه‌ها و تپه‌های قدیمی و برج و بارو، حصار عظیم داخل و خارج شهر دامغان است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان متذکر شد: این شهرستان در حال حاضر دارای بیش از ۵۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده بوده که ۱۳۰ اثر ملموس و ناملموس در فهرست آثار ملی است و از آثار شاخص این شهرستان می‌توان به تپه تاریخی حصار با قدمت ۷ هزار سال و دارای سه دوره متعدد، مسجد تاریخانه که یکی از مهم‌ترین مساجد بازمانده از قرون اولیه اسلامی در کشور و از نخستین نمونه‌های مساجد است، اشاره کرد که مناره آن یکی از عناصر تشکیل‌دهنده آن است.

افشاری متذکر شد: وجود بنا‌های تاریخی بسیار در دامغان و لزوم احیای ارزش‌های اسلامی در شهر‌های مسلمان که امروزه هویت خاص گذشته را از دست داده‌اند، بیش از قبل احساس می‌شود.

دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان تاکید کرد: تمرکز بر آموزش معماری اسلامی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تشویق پژوهش در این زمینه می‌تواند دستاورد‌های شگرفی را ایجاد کند.

وی متذکر شد: توجه به فرهنگ و هنر ایرانی و ادغام فرهنگ و هنر ایرانی در طراحی‌های معماری و شهرسازی با بهره‌گیری از توان علمی اندیشمندان این دو حوزه با استفاده از مصالح بومی و سنتی و به‌کارگیری مصالح ساختمانی سنتی و بومی در ساخت و ساز‌ها موجب ترویج معماری پایدار که هم با محیط زیست سازگار باشد خواهد شد و هم بازتاب‌دهنده میراث فرهنگی ایرانی-اسلامی و توسعه گردشگری می‌شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان، توجه به معماری ایرانی‌ ـ‌ اسلامی در ساخت و ساز‌های شهری را از موضوعات حائز اهمیت برشمرد و تأکید کرد: استفاده از نماد‌ها و عناصر معماری اسلامی در طراحی‌های جدید با برگزاری اینگونه جلسات در دانشکدگان هنر زمینه تحول در معماری را ایجاد کرده و با ارائه راهکار و برنامه به حاکمیت زمینه ایجاد قوانین و مقرراتی که حمایت از معماری ایرانی اسلامی را در برنامه‌ریزی‌های شهری و ملی تضمین کند را مهیا خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به معماری و شهرسازی ایرانی ـ اسلامی 
  • سبد گردشگری دانشگاه آزاد شاهرود تدوین شد
  • ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ
  • افزایش ۶ رشته محل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد زاهدان
  • ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ ادغام شد
  • تصویب رشته‌های جدید دانشگاه آزاد نی‌ریز در مقطع دکتری
  • کسب ۴ گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO توسط واحد علوم و تحقیقات
  • فیلم| مقام شامخ استاد از نگاه دانشگاهیان
  • مرکز تحقیقات «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» مجوز فعالیت گرفت
  • صدور مجوز تأسیس مرکز تحقیقات«هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» دانشگاه آزاد سیرجان