Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@05:16:40 GMT

121 روستای زنجان با مشکل آب آشامیدنی مواجه هستند

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۲۳۳۴۰

121 روستای زنجان با مشکل آب آشامیدنی مواجه هستند

به گزارش ایرنا، رضا کابلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: سال گذشته 202 روستای استان زنجان با بحران آب آشامیدنی رو به رو بودند که امسال 81 مورد آنها از بحران خارج شده اند.
به گفته وی، لایروبی قنات، احداث 61 کیلومتر خط انتقال و 42 کیلومتر شبکه توزیع، ترمیم مخزن آب آشامیدنی و دیگر اقدامات انجام شده موجب خروج این روستاها از بحران آب آشامیدنی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان گفت: امسال 121 روستای استان زنجان با 70 هزار نفر جمعیت بحران آب آشامیدنی دارند.
کابلی یادآوری کرد: 37 روستا در شهرستان طارم، 36 روستا در شهرستان زنجان، 20 روستا در خدابنده، 18 روستای ماهنشان، هفت روستای ایجرود، پنج روستا در ابهر، در سلطانیه و خرمدره نیز هر یک با چهار روستای مشکل بحران آب آشامیدنی دارند.

** اعزام 2 اکیپ آبرسانی به روستای سیل زده کلکش
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان گفت: 2 اکیپ از سوی این شرکت به روستای سیل زده کلکش از توابع شهرستان زنجان به منظور توزیع آب آشامیدنی اعزام شدند.
کابلی افزود: سیل شامگاه سه شنبه در روستای کلکش موجب خسارت قابل توجهی به تاسیسات آب آشامیدنی این روستا شد.
وی با بیان اینکه این روستا تحت پوشش شرکت آبفار نیست، اظهارکرد: 2 اکیپ به منظور توزیع آب آشامیدنی بسته بندی به این منطقه سیل زده اعزام شدند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان تاکید کرد: در صورت نیاز اکیپ های دیگری نیز برای توزیع بسته های آب آشامیدنی به روستای کلکش اعزام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، استان زنجان 907 روستا دارد که از این تعداد 595 روستا تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی قرار دارد.
این شرکت 102 هزار و 170 مشترک در روستاها دارد که از این تعداد 10 هزار و 164 مشترک غیرخانگی است.
7325/6085
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 آب و فاضلاب استان زنجان سیل شرکت آب و فاضلاب روستای موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۲۳۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار قرمز؛ جنوب کرمان تخلیه شد!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان از صدور دستور تخلیه سه روستا در شهرستان‌های جازموریان و منوجان به دلیل طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیلاب طی امروز (سه شنبه) خبر داد. حمید سالخورده روز سه شنبه افزود: دستور تخلیه روستا‌های پورشعبان و حسین آباد در شهرستان منوجان و روستای کروچان در شهرستان جازموریان به دلیل احتمال جاری شدن سیلاب صادر شده است.

محمد جهانگیری فرماندار جازموریان نیز گفت: روستای کروچان جمعیتی افزون بر ۲۰ خانوار دارد و از جمله مناطق بحران‌زا و در معرض خطر سیل به شمار می‌رود.

رییس ستاد بحران شهرستان جازموریان با اشاره به صدور هشدار قرمز هواشناسی اظهار کرد:مردم با دهیار همکاری داشته باشند و روستا در وقت مناسب تخلیه تا اسکان اضطراری آنان در مدارس سطح شهر زهکلوت (مرکز شهرستان) انجام شود.

به علت بارش‌های شدید باران هشدار سطح قرمز برای مناطق جنوب کرمان صادر شده و همه سازمان‌ها در آماده باش هستند؛ استاندار کرمان از روز گذشته در جنوب کرمان حضور دارد و به صورت میدانی بر اقدامات پیشگیرانه و مدیریت اقدامات در برابر سیل نظارت دارد.

تاکنون راه ۱۰ روستا در جازموریان مسدود و برق ۲ روستای دیگر این شهرستان نیز قطع شده است.

ارتباط جاده‌ای زهکلوت مرکز شهرستان جازموریان با دلگان سیستان و بلوچستان نیز قطع و مسیر جایگزین بم- ریگان- ایرانشهر معرفی شده، اما از شهروندان خواسته شده به طور جدی از سفر‌های غیرضرور در این شرایط جوی بپرهیزند.

منبع: ایرنا

tags # اخبار هواشناسی سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: مشکلات سیل‌زدگان براساس اولویت پیگیری و رفع خواهد شد
  • ۵۸۰ روستای آذربایجان شرقی دارای مشکل آبی است
  • مشکل آب‌شرب ۷۶۵ خانوار روستایی در میاندوآب حل شد
  • برخورداری ۱۲۱ روستای آذربایجان شرقی از آب پایدار در خردادماه
  • آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستا در استان مرکزی
  • مشکل آب ۷۶۵ خانوار روستایی در میاندوآب حل شد
  • آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستای استان مرکزی
  • ضرورت مدیریت تقاضا و اصلاح الگوی مصرف آب آشامیدنی
  • طغیان رودخانه‌ها راه ارتباطی ۳۸ روستا در هرمزگان را مسدود کرد
  • صدور هشدار قرمز؛ جنوب کرمان تخلیه شد!