Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@19:23:14 GMT

برگزاری مسابقه بزرگ نقاشی ماه مهمانی خدا در میامی

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۲۳۵۲۴

برگزاری مسابقه بزرگ نقاشی ماه مهمانی خدا در میامی

خبرگزاری شبستان: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میامی از برگزاری مسابقه بزرگ نقاشی ماه مهمانی خدا دراین شهرستان خبرداد.

رضا مهدیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در سمنان، با اشاره به اینکه مسابقه نقاشی با عنوان ماه مهمانی خدا به مناسبت ماه مبارک رمضان با موضوعات سفره افطاری با خانواده، شبهای قدر، زندگی امام حسن مجتبی(علیه السلام)و زندگی حضرت خدیجه(سلام الله علیها)  در سطح شهرستان برگزار می شود گفت: اهمیت جایگاه خانواده، ترویج سیره ی معصومین و اولیای دین و پویایی در جامعه از مهمترین اهداف برگزاری این مسابقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی شرکت در مسابقه را برای عموم آزاد دانست واضافه کرد:علاقه مندان می توانند آثار ارسالی خود را دو سایزa4وa3 با درج کامل مشخصات در پشت اثر، تا تاریخ ١٩ خرداد ماه سال جاری به دبیرخانه ارسال کنند.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میامی با بیان اینکه به سه اثر برتر سه جایزه یک میلیون و500هزار ریالی تعلق خواهد گرفت افزود: جوایز ارزنده دیگر به رسم یادبود به نفرات برگزیده اهدا خواهد شد.

 

به گفته وی این مسابقه با همکاری انجمن هنرهای تجسمی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی،کانون فرهنگی هنری علی ابن ابیطالب(علیه السلام)، اداره کتابخانه های عمومی و اداره آموزش و پرورش شهرستان میامی برگزار می شود.

 

مهدیان همچنین از برگزاری ورک شاپ هنری زبان گویای دین در شهرستان میامی به مناسبت ماه رمضان خبردادوگفت:توجه به اهمیت امربه معروف ونهی از منکر در جامعه امروزی و همچنین ترویج آموزه های قرآنی ورکشاپ هنری با عنوان هنر زبان گویای دین در ماه مبارک رمضان در این شهرستان برگزار خواهد شد.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میامی هدف از برگزاری این برنامه را بهره گیری از قدرت و توانایی هنر در نقل و تثبیت آموزه های دینی، ترغیب هنرمندان به حضور فعال در برنامه های هنری، سوق هنر به سمت خلق آثار با مضامین اسلامی و تشویق و شناسایی علاقه مندان به هنر عنوان کردوگفت: حضور هنرمندان و عموم مردم در ورک شاپ هنر زبان گویای دین آزاد بوده واین برنامه هنری به دبیری انجمن هنرهای تجسمی  در سه رشته طراحی، نقاشی و خط در ماه مبارک رمضان اجرا خواهد شد.

 

وی در ادامه به برنامه های فرهنگی وهنری شهرستان میامی در ماه مبارک رمضان اشاره کردوگفت: مسابقات و محافل قرآنی، اجرای تعزیه، برگزاری نمایشگاه کتاب، محفل شعر و...  از جمله برنامه های تدارک دیده شده ماه مبارک رمضان در میامی است.

 

مهدیان با تاکید بر اهمیت تاثیرگزاری کانون های فرهنگی وهنری مساجد در جذب جوانان به مسجد گفت: از ظرفیت کانون های فرهنگی وهنری مساجد جهت برگزاری برنامه ها در سطح شهرستان استفاده خواهیم کرد.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میامی بیان کرد:در سال گذشته ١٥برنامه و در سال جاری بیش از ٣٠ برنامه فرهنگی وهنری جهت برگزاری در این ماه مبارک برنامه ریزی شده است.

 

وی همچنین از برگزاری مسابقه کتبی فتح خرمشهر همزمان با سوم خرداد درشهرستان میامی خبردادوگفت: گفت: این اداره با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان به مناسبت سوم خرداد برنامه های فرهنگی هنری  مختلفی را برگزار می کند که مسابقه کتبی فتح خرمشهر از آن جمله است.

 

 مهدیان با بیان اینکه برنامه های سوم خرداد باهدف زنده نگه داشتن یاد شهدا و پاسداشت ایثارگری رزمندگان و مجاهدان در هشت سال دفاع مقدس برگزار می شود اضافه کرد:سوالات مسابقه در نماز جمعه این هفته بین نمازگزاران توزیع خواهد شد و شرکت کنندگان می توانندجهت تحویل پاسخنامه به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میامی مراجعه کنند.

 

به گفته سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میامی، به تعدادی ازبرگزیدگان این مسابقه به قید قرعه هدایایی به رسم یادبود اهدا خواهد شد.

 

وی در ادامه به برپایی نمایشگاه عکس شهری که خدا آزاد کرد نیز اشاره کردوافزود: این نمایشگاه در نگارخانه نگاه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میامی افتتاح می شود.

 

مهدیان گفت: با توجه به اهمیت زنده نگاه داشتن روحیه ایثار، مقاومت و شهادت در جامعه نمایشگاه عکس شهری که خدا آزاد کرد به مناسبت گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهربا تعداد ٢٠عکس از رشادت غیور مردان دفاع مقدس در نگارخانه نگاه افتتاح خواهد شد.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میامی، با بیان اینکه جوانان و نوجوانان باید در جریان ایثارگری شهدا و جانبازان هشت سال دفاع مقدس  باشند تصریح کرد: زبان هنر به ویژه هنرهای بصری در انتقال مفاهیم بسار تاثیرگذار هستند و عکس یکی از این هنرهاست که دستگاه های فرهنگی و آموزشی می توانند از شرایط فراهم شده در انتقال و ایجاد روحیه مقاومت و شهادت در جوانان و نوجوانان استفاده کنند.

 

وی افزود:این نمایشگاه تا تاریخ۱۰ خرداد ماه دایر خواهد بود و علاقه مندان می توانند جهت بازدید از نمایشگاه هر روز از ساعت ٨ الی ١٤به نگارخانه نگاه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میامی مراجعه کنند.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان دولت برجام نمایشگاه قرآن مجلس آمریکا حسن روحانی خبرگزاری شبستان ماه مبارک رمضان رمضان حماسه سوم خرداد ماه مبارک رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۲۳۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده ازظرفیت همه گروه‌های مردمی برای برگزاری مهمانی غدیر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی در جلسه برنامه‌ریزی «مهمانی غدیر» که در سالن کنفرانس تبلیغات اسلامی استان هرمزگان برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته، این مهمانی با همت همگان رقم خورد و این محقق نمی‌شد جز با اخلاص مردمانی که این حماسه بزرگ را خلق کردند.

وی افزود: هر جا پای مردم در میان باشد، اتفاقات خوب و ماندگاری رخ می‌دهد، نشاط معنوی، سالم و جامعه سالم از ضروریات است که در ایام خاصی همچون نیمه شعبان و عید غدیر تحقق می‌یابد.

وی ادامه داد: نکته نخست اینکه در مهمانی غدیر امسال انتظار می‌رود باشکوه‌تر از سال قبل برگزار شود، این مسئله، هم مورد انتظار مردم است و هم باید خودمان این توقع را داشته باشیم که در برگزاری هرچه دقیق‌تر، منظم‌تر، بهتر و باشکوه‌تر مهمانی غدیر بکوشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: نکته بعدی اینکه احساس تعلق به جشن، همگانی‌تر، جدی‌تر شود و عمومیت بیشتری پیدا کند، مهمانی غدیر امسال باید بیش از سال گذشته، رنگ و بوی مردمی به خود بگیرد، لذا می‌بایست مجموعه‌های مردمی در حوزه‌های مختلف را بیشتر پای کار بیاوریم.

حقانی تأکید کرد: باید از هم‌اکنون، از رسانه‌ها بخواهیم برای دعوت همگان به مهمانی غدیر، اقدام به تولید محتوای چندرسانه‌ای کنند که در زمان مناسب، در فضای مجازی نشر گسترده داده شود.

وی سپس تأکید کرد: در مهمانی غدیر امسال می‌بایست مجموعه‌های حاکمیتی به عنوان موکب‌داران پای کار باشند، همچنین محلات، مساجد، هیأت‌های مذهبی، خانواده‌ها و … می‌توانند با راه‌اندازی موکب، نقش خود را در برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر مهمانی غدیر ایفا کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به مشکلاتی که در برگزاری مهمانی غدیر سال گذشته وجود داشت، گفت: باید برای رفع مشکلات و موارد ذکرشده تدابیری اندیشیده شود تا امسال شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

حقانی افزود: باید به گونه‌ای کار پیش برود که همه مردم شهر، خود را در برگزاری باشکوه مهمانی غدیر سهیم بدانند و تحقق این امر مهم، نیازمند یاری رسانه‌هاست که پای کار بیایند و جهت دعوت از مردم، در فضای مجازی، فعالیت گسترده داشته باشند.

وی در پایان تأکید کرد: به منظور اجرای هرچه بهتر و منسجم‌تر مهمانی غدیر، کارگروه‌هایی اعم از کارگروه امنیت، رسانه و تبلیغات، کودک و پشتیبانی تشکیل می‌شود، لذا افراد علاقمند جهت مدیریت کارگروه، اعلام حضور کنند تا با برگزاری جلسات برنامه‌ریزی، شاهد مهمانی غدیر باشکوه‌تر از سال گذشته باشیم.

کد خبر 6096915

دیگر خبرها

  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • برگزاری مسابقه رباتیک ورزشی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • لزوم استفاده ازظرفیت همه گروه‌های مردمی برای برگزاری مهمانی غدیر
  • حضور زین الدین زیدان در مراسم اهدای جوایز مسابقه اسپرینت گرندپری میامی + عکس
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • برای هنرمندی که سینه‌اش لبریز از زلالی مذهب و عشق بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی