Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@21:05:26 GMT

ترس از فراموشی دلیل استفاده مجدد از پسوردها

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۲۳۵۴۲

داده‌های تحقیقی که توسط Lab ۴۲ انجام شد، نشان می‌دهد که ۹۱ درصد از مردم می‌دانند که استفاده از گذرواژه یکسان برای حساب‌های چندگانه یک خطر امنیتی است، با این حال ۵۹ درصد از همان گذرواژه استفاده می‌کنند. در نتیجه، رفتار افراد در ایجاد، تغییر و مدیریت کلمه عبور در زندگی حرفه‌ای و شخصی خود، به سرعت در حال تکامل سریع تهدیدات امنیتی سایبری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر این اساس تهدید‌های سایبری جهانی به طرز سرسام‌آوری افزایش‌یافته است، اما رفتار‌های رمز عبور تغییر نیافته است. رفتار‌های رمز عبور عمدتا از همان مطالعات انجام شده دو سال قبل باقی مانده و به برخی از رفتار‌های پرخطر تبدیل شده است. با وجود رخنه در اخبار، ۵۳ درصد از کلمه عبور در طی ۱۲ ماه گذشته گزارش نشده‌اند و در حالی که ۹۱ درصد می‌دانند که استفاده از گذرواژه یکسان برای حساب‌های چندگانه یک خطر امنیتی است، ۵۹ درصد بیشتر یا همیشه از همان گذرواژه استفاده می‌کنند.

یک دلیل برای استفاده مجدد گذرواژه

نه تنها اکثر پاسخ‌دهندگان (۵۸ درصد) از همان گذرواژه برای چندین حساب استفاده می‌کنند، اما بسیاری به استفاده از آن گذرواژه تا زمان به‌روزرسانی و حد امکان ادامه می‌دهند یا اینکه وقتی که تحت‌تاثیر یک حادثه امنیتی قرار بگیرند، استفاده می‌کنند.

اکثر پاسخ دهندگان (۷۹ درصد) گزارش دادند که بین یک تا ۲۰ حساب آنلاین برای کار و استفاده شخصی دارند. هنگامی که گذرواژه ایجاد می‌شود، تقریبا نیمی (۴۷ درصد) می‌گویند که هیچ تفاوتی در گذرواژه‌های ایجاد شده برای این حساب‌ها وجود ندارد. تنها ۱۹ درصد گذرواژه امنیتی برای کار ایجاد می‌کنند و ۳۸ درصد هرگز از گذرواژه یک‌سان برای کار‌های شخصی استفاده نمی‌کنند که به این معنی است که ۶۲ درصد این کار را انجام می‌دهند.

به طور جدی کلمات عبور را انتخاب کنید

پاسخ دهندگان که به عنوان تیپ شخصیتی A. شناخته می‌شوند به احتمال بیشتر از تیپ شخصیتی B. دارای امنیت رمز عبور هستند؛ بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا، در مقایسه با ۶۷ درصد از نوع B. حدود ۷۷ درصد تعداد زیادی را به ایجاد رمز عبور اختصاص می‌دهند و کاربران نوع A. خود را در خصوص بهترین تجارب (۷۶ درصد) بیش از کاربران نوع B. در نظر می‌گیرند (۶۸ درصد).

داده‌های تحقیقات مذکور، چندین تناقض را نشان دادند، با پاسخ دهندگانی که یک چیز را می‌گفتند و به نوبه خود کار دیگری انجام می‌دادند. ۷۲ درصد می‌گویند که از بهترین شیوه‌های رمز عبور اطلاع دارند، اما ۶۴ درصد از کسانی که می‌گویند رمز عبور را دارند، بسیار مهم است. به طور مشابه، ۹۱ درصد تشخیص می‌دهند که استفاده از گذرواژه یکسان یا مشابه برای ورود به سیستم چندگانه یک خطر امنیتی است، با این حال ۵۸ درصد بیشتر یا همیشه از همان گذرواژه یا تغییر گذرواژه یکسان استفاده می‌کنند.

در این باره کارشناسان می‌گویند، تهدید‌های سایبری که با مشتریان و کسب و کار‌ها رو به رو هستند، آن‌ها را مورد هدف قرار می‌گیرند و موفق می‌شوند، با این وجود در اعتقادات رمز عبور کاربران و تمایل آن‌ها برای انجام اقدامات، اختلاف واضح وجود دارد. به نظر می‌رسد افراد بهترین شیوه‌های رمز عبور را درک می‌کنند، اما اغلب رفتار‌های رمز عبور را نشان می‌دهند که می‌توانند اطلاعات خود را به فعالان تهدید نشان دهند. گرفتن چند گام ساده برای بهبود نحوه مدیریت کلمه عبور می‌تواند منجر به افزایش ایمنی برای حساب‌های آنلاین، چه شخصی و چه حرفه‌ای شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسینه آلزایمر پسورد تهدید سایبری فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۲۳۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان و قرقیزستان در شانس مجدد جام جهانی

به گزارش "ورزش ‌سه"، افغانستان، عراق، قرقیزستان و ویتنام 4 تیمی بودند که در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا برابر رقبای خود که به ترتیب تاجیکستان، تایلند، ایران و ازبکستان بودند شکست خوردند تا رویاپردازی آنها برای قهرمانی از بین برود.

با این حال و با توجه به اینکه رقابت‌های امسال جام ملت‌های آسیا تعیین کننده سهمیه جام جهانی پیش رو هم هست، 4 سهمیه آسیا مشخص شدند و از سوی دیگر با توجه به حضور ازبکستان در فینال که میزبان مسابقات جام جهانی در سال 2024 به شمار می‌رود، یک سهمیه دیگر هم آزاد شد تا 4 تیم حذف شده در مرحله یک چهارم نهایی برای کسب آن تلاش کنند.

ساعاتی پیش دو دیدار اولین مرحله پلی آف طبق قرعه کشی از پیش تعیین شده برگزار شد. عراق به مصاف افغانستان رفت و ویتنام هم با قرقیزستان مسابقه داد. 

در مسابقه اول عراق با نتیجه عجیب و غیرمنتظره 5 بر 3 مقابل افغانستان که اولین حضورش را با مجید مرتضایی سرمربی ایرانی‌اش در رقابت‌ها تجربه می‌کند، به برتری رسید و در دیگر دیدار هم ویتنام با نتیجه 3 بر 2 از قرقیزستان شکست خورد.

با نتایج کسب شده حالا روز جمعه دو تیم افغانستان و قرقیزستان در پلی آف سوم به مصاف هم می‌روند و برنده آنها پنجمین و آخرین سهمیه قاره آسیا در جام جهانی 2024 فوتسال را از آن خود خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • افغانستان و قرقیزستان در شانس مجدد جام جهانی
  • رد پای لابی صهیونیستی در هیاهوی دوباره خارج نشینان | توماج، اسم رمز فراموشی فاجعه غزه
  • آتش و فراموشی؛ روایت استاد فلسطینی از زندگی خانواده او در غزه
  • برقراری مجدد پرواز گرگان به آکتائو قزاقستان
  • فیلم| تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی!
  • سیل خراسان جنوبی/ خسارت به جاده ها/ فرصت مجدد برای جاماندگان کنکور
  • سیل به برخی راه‌های ارتباطی خراسان جنوبی خسارت زد / فرصت مجدد برای جاماندگان کنکور
  • تصاویر تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی + ویدئو
  • فراموشی و آلزایمر روی صحنه تئاتر
  • ویژگی پل های جدید عابر پیاده تهران | این پل ها در کدام نقاط شهر نصب می شوند؟