Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، این وزارتخانه در خصوص تحریم رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ای صادر کرد که به شرح ذیل است:

اقدام خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا در خصوص درج نام رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و یکی از مدیران آن در فهرست تحریم‌ها که هفته گذشته انجام شد، نشانگر بی‌اعتنایی آشکار آن کشور به قواعد و هنجارهای پذیرفته شده بین‌المللی از جمله مصونیت دولت‌ها و بانک‌های مرکزی می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقش بانک‌های مرکزی در تعیین و اجرای سیاست‌های پولی و ایجاد ثبات پولی داخلی و بین‌المللی امری نیست که بر هیچ ناظری پوشیده باشد و بر این اساس، وضع تحریم و محدودیت برای مقامات بانک مرکزی نافی تعهدات بین‌المللی، معاهداتی و عرفی دولت‌ها در خصوص حفظ ثبات پولی بین‌الملل است. با این حال، عملکرد دولت ایالات متحده آمریکا نشان می‌دهد که این دولت، وزنی برای تعهدات بین‌المللی خود قائل نبوده و در اذهان ناظران بین‌المللی تصویر یک دولت عهدشکن و فاقد هر گونه تقید به تعهدات و الزامات بین‌المللی را از خود بر جای گذاشته است.

وزارت امور خارجه ضمن محکومیت جدی اقدام غیر متعارف و برخلاف حقوق بین‌الملل ایالات متحده آمریکا اعلام می‌دارد که حق توسل به کلیه راهکارهای حقوقی و سیاسی بین‌المللی برای مقابله با این اقدام خزانه‌داری آمریکا برای دولت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران محفوظ است و معتقد است تداوم اینگونه رفتارهای مخرب و یک‌جانبه‌گرایانه ایالات متحده آمریکا می‌تواند تبعات نامطلوبی برای مناسبات بین‌المللی در عرصه پولی و مالی داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۲۳۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران هرگز به دنبال توسعه تنش‌ها در منطقه نبوده است

الکساندر شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص ضرورت اجتناب از افزایش درگیری‌ها در منطقه، برقراری آتش بس فوری در غزه و و برخی موضوعات دوجانبه تاکید کرد.

امیرعبداللهیان در این گفتگو مواضع کشورمان در خصوص عملیات اخیر نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه برخی اهداف نظامی رژیم صهیونیستی در چهارچوب حق دفاع مشروع را تشریح کرد.

وزیر امور خارجه ریشه اصلی بحران در منطقه را جنگ، نسل کشی و جنایات جنگی ترکیبی رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هرگز به دنبال توسعه دامنه تنش‌ها در منطقه نبوده است، اما گویا رژیم اسرائیل از خویشتن‌داری جمهوری اسلامی ایران پیام اشتباه دریافت کرده بود.

الکساندر شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش نیز در این گفت وگوی تلفنی با بیان اینکه ادامه درگیری‌ها در منطقه به زیان همگان خواهد بود، بر تداوم رایزنی‌های دیپلماتیک و ادامه گفتگو‌ها در خصوص حل بحران غزه تاکید کرد.

وی افزود: اتریش در همراهی با اتحادیه اروپا حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرده و البته بر تناسب در پاسخ ایران تاکید داریم.

در پایان این گفت وگوی تلفنی طرف‌ها درخصوص پیگیری برخی موضوعات دوجانبه گفتگو و تبادل نظر کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • هشدار ایران به ایالات متحده آمریکا
  • ایران هرگز به دنبال توسعه تنش‌ها در منطقه نبوده است
  • ترکیه: میان ایران و آمریکا تبادل پیام انجام دادیم
  • حمایت سوریه از عملیات ایران علیه اهداف نظامی رژیم صهیونیستی
  • بیانیه رسمی وزارت امور خارجه در خصوص پاسخ به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی
  • بیانیه وزارت امور خارجه درباره عملیات دفاعی ايران
  • بیانیه وزارت امور خارجه درباره اقدامات دفاعی ايران
  • بیانیه رسمی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص پاسخ به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق
  • بیانیه وزارت امور خارجه درباره عملیات مشروع سپاه علیه رژیم صهیونیستی
  • مقامات آمریکا و ونزوئلا مخفیانه دیدار کردند