Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-18@05:47:43 GMT

وزش باد شدید در تهران/هوای پایتخت سالم است

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۲۳۹۸۳

ساعت 24-مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به سالم بودن هوای پایتخت طی امروز (۲ خرداد ماه) از وزش باد شدید و بارش باران در تهران خبر داد.

حسین شهبازی با اشاره به اینکه نتایج پارامترهای هواشناسی پیش‌بینی شده برای ایستگاه مهرآباد نشان دهنده افزایش میزان ناپایداری جوی در بعد ازظهر امروز (۲ خرداد) است، اظهار کرد: در برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید به بزرگی ۵ تا ۸ متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوب شرقی - جنوبی و بارش پراکنده باران انتظار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه این شرایط جوی طی فردا (۳ خرداد) کمابیش تداوم خواهد داشت، گفت: در این روز برای برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید از سمت نواحی جنوب شرقی پیش‌بینی می‌شود.

شهبازی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود تا فردا (۳ خرداد) شرایط کیفی هوای بیشتر مناطق شهر تهران همچنان در شرایط سالم قرار داشته باشد، اظهارکرد: دمای هوا تهران طی روزهای پایانی هفته افزایش نسبی خواهد یافت.

وی در پایان با بیان اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۶۶ در شرایط سالم قرار داشت، گفت: کیفیت هوای هم اکنون تهران نیز با شاخص میانگین ۵۲ همچنان در شرایط سالم است.

ایسنا 

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۲۳۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تهران ناسالم شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۳ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۱۲ و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

بیشتر بخوانید: هوای تهران گرم می‌شود

توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی ، سالمندان و کودکان فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول(سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227163 برچسب‌ها تهران

دیگر خبرها

  • وضعیت کیفیت هوای تهران صبح روز ۲۹ فروردین
  • تداوم هوای قابل قبول در پایتخت
  • هوای تهران سالم شد
  • هوای تهران در شرایط «قابل قبول»
  • کیفیت هوای تهران چطور است؟
  • هوای پایتخت قابل قبول شد
  • بهبود نسبی کیفیت هوای تهران/ هوای پایتخت قابل قبول شد
  • هوای تهران ناسالم شد
  • آلودگی هوا به تهران بازگشت
  • بازگشت آلودگی هوا به پایتخت