Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-وزیر خارجه ایران با اشاره به ادعاهای وزیرخارجه آمریکا علیه کشورمان گفت: دولت کنونی آمریکا نه تنها زندانی تصورات و توهمات غلط خود هستند، بلکه زندانی گذشته و بدتر از آن زندانی گروه‌های فشار فاسدی هستند که هر روز کوس رسوایی یکی از آنها بر سر بازار افکار عمومی جهان بلند می‌شود.محمد جواد ظریف در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص ادعاهای پومپئو علیه ایران گفت: همان‌طور که آقای لاریجانی هم گفت اظهارات پومپئو انقدر بی‌حساب و کتاب و خارج از نزاکت و بی منطق بود که ارزش پاسخگویی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: باید این را تکرار کرد که ایشان و سایر مسئولان دولت کنونی آمریکا نه تنها زندانی تصورات و توهمات غلط خود هستند، بلکه زندانی گذشته و بدتر از آن زندانی گروه‌های فشار فاسدی هستند که هر روز کوس رسوایی یکی از آنها بر سر بازار افکار عمومی جهان بلند می‌شود. این نشان‌دهنده ورشکستگی سیاست خارجی ایالات متحده است که شده سیاست خارجی استیجاری؛ هر گروه فشاری که بتواند بیشتر هزینه کند بهتر می‌تواند این سیاست خارجی را به یک طرف منحرف کند.

وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه حرف‌هایی که پومپئو زده است همه خلاف واقع و بر اساس سیاست‌های شکست خورده قدیمی بود، گفت: هیچ یک از این حرف‌ها جدید نبود. منتها ایشان با وقاحت و شدت بیشتری مطرح کرد. اینها تصور می‌کنند سیاست‌های گذشته و به قول خود آنها تحریم‌های فلج کننده‌ای که حتی با اجماع جهانی علیه ایران دنبال کردند و نتوانستند باعث ایجاد شکاف در بین مردم و تردید در بین مردم شوند بار دیگر جواب می‌دهد.

ظریف با بیان اینکه تحریم‌ها تاثیر اقتصادی  داشت، گفت: اما آمریکا هیچ‌گاه نتوانست به اهدافش برسد؛ خیال می‌کنند الان که دنیا سیاست‌ها و حرکت‌های آنها را تقبیح می‌کند، می‌توانند همان تحریم‌ها یا کمتر یا بیشتر از آنها را علیه ایران به کار ببرند؛ اطمینان دارم مردم ایران محکم در برابر این‌ها می‌ایستند.

وزیر خارجه با اشاره به شعارهای توخالی آمریکایی‌ها درباره حمایت از مردم ایران گفت: این‌ها در حالی ادعای حمایت از مردم ایران را مطرح می‌کنند که حتی نام خلیج فارس را غلط می‌گویند و یا مردم ایران را از دیدن خانواده‌شان در آمریکا محروم می‌کنند؛ این افراد حرف‌هایشان برای مردم ایران نه جذابیتی دارد نه گیرایی؛ حتی باعث وحدت بیشتر در بین مردم ایران می‌شود. 

وی گفت: نکته دیگر اینکه در یک زمانی آمریکا توانسته بود اجماعی علیه ایران شکل بدهد، امروز مشخص است این اجماع علیه صحبت‌های آمریکایی‌هاست. 

ظریف با اشاره به سفر اخیر خود به پکن، مسکو و بروکسل گفت: بعد از این سفرها، همکاران من از دیروز مذاکرات را با اعضای اتحادیه اروپا شروع کردند. ما همچنین مذاکرات متناوبی را بعد از  پکن و مسکو با دوستان چینی و روسی در سطوح کارشناسی برای برنامه‌های گسترده‌تر داریم و روز جمعه جلسه کمیسیون مشترک برجام را منهای آمریکایی‌ها داریم.  آمریکایی‌ها از برجام خارج شدند و لذا عضو کمیسیون نیستند و مثل گذشته نمی‌توانند در این کمیسیون مانع تراشی کنند.

وی گفت: این کمیسیون برای بررسی اینکه چگونه اعضای باقیمانده برجام می‌توانند تعهدات برجامی را اجرا کند شکل می‌گیرد؛  ما صرفا حول برجام حرف می‌زنیم؛ نه خواسته‌ای بالاتر از برجام داریم نه حرفی بیرون از برجام در این جلسات زده خواهد شد. جلسات راجع به برجام است و طبیعتا خواسته‌های ما همان‌هایی هست که در برجام برای مردم ایران تضمین شده است.

 ادامه دارد...

منبع: رویداد24

کلیدواژه: محمدجواد ظريف اخبار مهم اخبار روز جدیدترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۲۴۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است

«انگاته روبارد» وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی که برای شرکت در دومین همایش ایران و آفریقا و نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

 امیرعبداللهیان در این دیدار توسعه و ارتقای همه جانبه مناسبات با قاره آفریقا را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات دوجانبه با جمهوری آفریقای مرکزی در زمینه‌های مورد نیاز این کشور به ویژه در حوزه‌های کشاورزی، علمی و فناوری و آموزشی آمادگی خود را اعلام می‌دارد.

«انگاته روبارد»، وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی نیز با اشاره به اهمیت پذیرش دعوت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در دومین همایش ایران و آفریقا و اکسپو تهران و ابراز قدردانی از حسن میزبانی از ایشان و هیات همراه، پیشرفت‌ها و دستاورد‌های کشورمان در زمینه‌های علمی، فناوری و صنعتی را ستود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • تحریم های جدید ایران علیه آمریکا
  • اظهارات جدید علم‌الهدی درمورد وقایع دانشگاه‌های آمریکا؛ ببینید چطور استاد دانشگاه را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • نسخه برزیلی برای خودروسازی ایران
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • خشونت با دانشجویان ذات اصلی آمریکا را نشان داد