Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@05:15:00 GMT

فضای شهر بندرعباس برای رفت و امد معلولین مناسب نیست

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۲۴۵۰۰

فضای شهر بندرعباس برای رفت و امد معلولین مناسب نیست

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن استاد پیش ازظهر چهارشنبه در نشستی با اعضای شورای شهر بندرعباس تصریح کرد: عدم مناسب سازی فضای شهری و رعایت استاندار سازی باعث شده شهر بندرعباس به نسبت برخی شهرهای دیگر کشور برای معلولان از ایمنی کمتری برخوردار باشد.

وی عنوان کرد: در سالهای ۹۵ و ۹۶ بودجه ای برای مناسب سازی فضای شهری در اختیار شهرداری قرار گرفت که به دلیل کارشناسی نادرست باعث نابسامانی در شهر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول با اشاره به توضیحات و اطلاع رسانی برای جامعه معلولان گفت: بسیار از اطلاع رسانی ها به جامعه معلولان از طریق فضای مجازی صورت می گیرد و در برخی موارد مشکلات و معضلات جامعه معلولان از طریق همین فضا به گوش مسئولان می رسد.

رئیس انجمن ضایعات نخاعی هرمزگان در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص حمل و نقل شهری در بندرعباس گفت: حمل و نقل بیمار و ناقص شهری در بندرعباس باعث شده معلولان مانند شهروندان عادی نتوانند در فعالیت های اجتماعی حضور داشته باشند.

استاد تصریح کرد: معلولان از استفاده تاکسی و اتوبوس که دو وسیله اصلی جا به جایی شهروندان محسوب می شوند بی بهره هستند و حتی یک دستگاه اتوبوس و یا تاکسی برای این اقشار مناسب سازی نشده اند.

وی با یادآوری وجود ۸ درصدی افراد بالای ۶۰ سال در کشور بیان داشت: کشور ایران در حال پیر شدن است و ما باید به سمتی بریم که فضای شهری برای تمامی این اقشار مناسب باشد.

رئیس انجمن ضایعات نخاعی هرمزگان اظهارداشت: یکی از قوانین هتل های بزرگ داشتن یک ون مناسب برای جا به جایی مسافران معلول است که متاسفانه در همین شهر بندرعباس هتل ها از این قانون پیروی نمی کنند و حتی یک وسیله مناسب برای معلولان در نظر نگرفته اند.

این مسئول درباره شرایط اشتغال معلولان نیز عنوان کرد: سیاست های انجمن ضایع نخاعی استان به توانمند سازی این اقشار بوده به گونه ای که توانستیم در مدت زمانی اشتغال زیادی با آموزش برای برخی معلولان ایجاد کنیم همچنین در حال حاضر بسیاری از معلولین از مدرک دانشگاهی بالایی برخورداند.

استاد افزود: توسعه کمی و کیفی کارگاه های فنی و حرفه ای معلولان که خدمات زیادی برای معلولان خانواده آنها و در صورت امکان به زنان بی سرپرست نیز ارائه می دهد یکی دیگر از کارهای این انجمن است.

وی با اشاره به جمعیت تحت پوشش هزار و ۶۰۰ نفری انجمن ضایعه نخاعی در استان گفت: یکی از درخواست های این انجمن از شهرداری و شورای شهر در راستای خودکفایی معلولان، در اختیار قرار دادن برخی از فضاهای شهری برای کار فعالیت این اقشار است مانند دکه ها و مغازه هایی که در اختیار شهرداری است.

رئیس انجمن ضایعات نخاعی استان هرمزگان بیان داشت: شناسایی معلولان در روستاها و توانمند سازی آنها یکی دیگر برنامه های این انجمن است که در حال حاضر ۸۵ روستا با جمعیت ۹۹۵ نفر شناسایی شده است.

استاد عنوان کرد: به دنبال این هستیم که معلولان مستقر در روستاها را با آموزش توانمند سازی کرده و با اشتغال از مهاجرت آنها به شهر جلوگیری کنیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: ۳۷۱ مددجو به طور ویژه احتیاج به کمک دارند که امیدواریم با همراهی شهرداری بخشی از مشکلات معلولین را رفع کنیم.

کد خبر 4304404

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری بندرعباس شورای شهر بندرعباس ماه مبارك رمضان بوشهر کرمانشاه شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه بیرجند مشهد بارش باران خرم آباد اشتغال برجام تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۲۴۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدا ۳ میلیون تومان به خانواده زندانیان به مناسب نوروز و ماه رمضان

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز گفت: بابت عیدانه و سبد ماه رمضان ۳ میلیون تومان به خانواده زندانیان اهدا شد.

به گزارش ایسنا، مظفر الوندی در این باره گفت: خوشبختانه در ماه شعبان و اوایل ماه رمضان، خیرین کمک‌های قابل توجهی به خانواده‌های زندانیان داشتند؛ به نحوی که امکان کمک سه میلیون تومانی به ۸۰ درصد خانواده‌های تحت پوشس در شهرستان تهران و شهرهای تابعه استان تهران فراهم شده است و پیش‌بینی می‌کنیم این کمک‌ها تا پایان ماه مبارک رمضان استمرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه بابت عیدانه و سبد ماه رمضان سه میلیون تومان به خانواده زندانیان اهدا شد، گفت: یکی از برجسته‌ترین کمک‌های دریافتی امسال متعلق به یکی از خیرین که درخواست شان گمنام ماندن نام اوست، تعلق دارد. این خیر از روز ولادت امام حسین (ع) تا پایان سال در چند نوبت به میزان هفت میلیارد تومان کمک به صورت نقدی و کارت خرید به انجمن اهدا کرد که انجمن نیز با برنامه‌ریزی و فراخوان خانواده با توجه پایان سال تا آخرین ساعات کاری تلاش کرد کمک‌ها به دست خانواده‌های نیازمند برسد.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز گفت: درحال حاضر حدود سه هزار خانواده زندانی ساکن تهران با حدود ۹ هزار نفر عائله، تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان مرکز قراردارند که از انجمن خدمات دریافت می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اهدا سه میلیون تومان به خانواده زندانیان به مناسب نوروز و ماه رمضان
  • آغاز اجرای دیوارکشی آرامستان بندرعباس
  • اهدای ۳ میلیون تومان به خانواده زندانیان به مناسب نوروز و ماه رمضان
  • اهدای 3 میلیون تومان به خانواده زندانیان به مناسب نوروز و ماه رمضان
  • اهدا ۳ میلیون تومان به خانواده زندانیان به مناسب نوروز و ماه رمضان
  • ضرورت مناسب‌سازی محیط اشتغال معلولان
  • مناسب‌سازی محیط و اشتغال معلولان مورد توجه مسئولان قرار گیرد
  • دستگاه های دولتی بوشهر به تعهد خود برای استخدام معلولان عمل کنند
  • ۴۳ هزار مترمربع پیاده رو سازی در منطقه ۱۵+فیلم
  • ضرب الاجل به ادارات استان بوشهر در مناسب سازی محیط برای معلولان